Gjest Gjest-mor Skrevet 3. mai 2006 #1 Skrevet 3. mai 2006 Jeg vil /må bytte jobbe fordi den jeg har er veldig vanskelig å kombiner med familie. Så jeg tenker å sende en åpen søknad rundt, men kanskje må jeg ring først, hvem skal jeg be om å snakke med? Hvordan skal jeg "selge" ? TAKK FOR HJELP...
Gjest Gjest_Heffa_* Skrevet 3. mai 2006 #2 Skrevet 3. mai 2006 Jeg anbefaler deg å sende søknad først. Skriv hva slags type jobb(er) du søker, legg frem dine kvalifikasjoner, og gjerne også hvorfor du søker jobb i akkurat det firmaet. En åpen søknad blir jo mer generell enn om du søker på en utlyst stilling, men det er viktig at den ikke ser "masseprodusert" ut. Følg opp søknaden med en telefon etter noen dager, spør om de har fått anledning til å se på den, og om det hadde vært mulig å komme inn til en prat med dem for å presentere deg selv. NB! Husk for all del å gi informasjon om hvordan de kan komme i kontakt med deg - mobilnr., e-mail! Lykke til!
Gjest Madeline Skrevet 3. mai 2006 #3 Skrevet 3. mai 2006 (endret) Jeg går på jobbsøkerkurs nå og har skrevet noen åpne søknader. Kurslederne anbefalte oss at vi ringte rundt til aktuelle arbeidsplassene og fortalte at vi ønsket å levere en åpen søknad. Da kunne vi avtale et tidspunkt for når det passet at vi kom. Jeg har selv tatt noen slike telefoner i dag og fått enkelte positive svar. Husk at ikke alle arbeidsgivere liker åpne søknader. Det opplevde jeg selv på min ringerunde. Personlig synes jeg det er enklere å levere en åpen søknad hvis jeg har ringt og avtalt møte på forhånd. Da vet jeg at de venter meg og at de faktisk ønsker å mota en åpen søknad. Lykke til med jobbsøkingen! Endret 3. mai 2006 av Hannen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå