Gå til innhold

er det mulig

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg ser uansett ikke problemet med å bare si at en ble fortere fedrig, og tar en tur ut siden ungen først er der... eller noe.

Det koster jo lite og er rederlig. Bra å vite hvor foreldrene til ungen er også om noe skulle skje.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamsa
Skrevet
Jeezez :overrasket:

Har du hatt ansvar for unger 24-7, hver dag, hele året?

Det er klart man trenger litt fri!!

Men man må informere om det på forhånd, synes jeg.

Mine foreldre hadde barnefri flere uker hver sommer mens min bror og jeg var hos mine besteforeldre. Min mor var hjemmeværende og når ungene var på ferie hadde hun og min far god tid til å pleie forholdet.

Jeg har ikke den samme muligheten, vi jobber begge to og min mor får høyt blodtrykk av å ha barnebarna rundt seg og blir veldig sliten så hun har ennå ikke vært barnevakt. Svigermor derimot stiller opp ved behov og når hun har mulighet, men det er som oftest en natt av gangen. Og vi passer på å ikke utnytte henne, for hennes jobb er ikke å være en avlastning for oss foreldre. Og det er viktig å tenke på, det er våre barn, vi har selv valgt å få de og det er derfor vårt hovedansvar.

Det er fint å ha besteforeldre som stiller opp men ta det ikke som en selvfølge.

Skrevet

Jeg skjønner at trådstarter ble frustrert over morens reaksjon, men jeg skjønner også at moren ble irritert. Jeg har opplevd at faren min tilbød seg å avlyse en egen avtale fordi mannen og jeg hadde dobbeltbooket oss, og begge arrangementene var viktige. Hvis jeg da hadde først gått på mitt arrangement, men bestemt meg for å gå tidlig for å stikke på kafé med en venninne, så tror jeg han hadde blitt temmelig oppgitt. (Nå ville aldri det skjedd, men jeg klarer likevel å forestille meg scenariet).

TS: snakke med moren din, og spørr hvorfor hun ble så sur. Si at dere trengte litt fri, og at dere ble tidligere ferdig enn antatt. :)

Gjest lilletroll
Skrevet

Jeg føler meg ganske enig med lynx lynx, jeg...

Hvis vi hadde blitt ferdig med flytting tidligere hadde jeg ringt og sagt fra, og spurt om jeg skulle hente barnet. Hvis barnevakten hadde sagt nei, hadde jeg sagt, "men da takker jeg ja til en fest jeg er bedt på da, men når vil du jeg skal hente snuppa i morgen"

Da hadde barnevakten visst hvor jeg befant meg, og kunnet styre når jeg henter dagen etterpå. (Og da er det mitt ansvar å være kjørbar på den tiden).

Som sagt fra flere mangler vi ganske mye vesentlig informasjon for å ta stilling til dette spørsmålet, men ut i fra gitte opplysninger er dette mitt ståsted.

Gjest mallina
Skrevet

nei mormor er ikke barnevakt ofte, nesten aldri og nei hun måtte ikke avlyse noe. men det hn hadde reagert mest på var at jeg hadde vært fem min alene på fest. for da hadde hun antatt at jeg og mannen min hadde problemer i ekteskapet. noe jeg reagerte sterkt på for uansett så har ikke vi problem med å gå på fest hver for oss, men dette likte ikke hun og sa at hvis jeg skulle på fest alene så ville ikke hun sitte barnevakt.

jeg skjemtes ikke å si at vi skulle til en kamerat for jeg trodde at det var greit når vi virkelig hadde stått på og jobbet, men jeg nevnte ikke fest av en grunn at jeg tenkte at hun hadde vel ingenting med det å gjøre.

Gjest mallina
Skrevet

og ja vi var tilgjengelige hele kvelden og det fikk hun beskjed om

og vi hadde avtalt når vi skulle hente ongen, men vi drikker oss ikke dritings når vi er ute uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...