Gå til innhold

er det mulig

Anbefalte innlegg

Gjest mallina
Skrevet

jeg har akkurat hatt en krangel med min mor.

dette hele begynte med at min mor skulle passe jenta vår fra søndags ettermiddag til mandag. grunnen til barnepasset var at vi skulle få resten av tingene på plass i ny leilighet. men vi brukte mindre tid enn forventet og tenkte derfor å dra på en fest hoss en kamerat. men jeg ringte først til mn mor for å høre om ongen hadde det fint og nevnte i forbifarten at vi skulle til en venn.

samme kveld drar jeg med sissel for å levere noe til noen andre som også er på fest, og der møtte jeg broren min, og vi gikk etter fem min.

dagen etter får jeg beskjed om å hente ongen tidligere enn planlagt, og når jeg kommer så er det full surmuling fra altså mamma, broren min hadde tilfeldig nevnt at han møtte meg på fest.

jeg hadde utnytta henne osv, og hvordan kunne jeg være på fest uten mannen min og hvorfor hadde jeg løyet?! jeg hadde jo sagt at vi skulle til en kompis, men jeg føler ikke at jeg har ansvar å fortelle elt til moren min..

og så klagte hun på at den egentlige grunnen til at hun skulle passe ongen var at vi skulle ordne resten av leiligheten, men det gjorde vi da og?

jeg skjønner ikke helt hva som er problemet her, trenger mødre å vite alt når e skal sitte barnevakt?!

og så sa hun at hvis jeg skulle gå på fest alene så ville ikke hun sitte barnevakt mer. og da sa jeg at det var greit hun trenger ikke å sitte barnevakt hvis hun skal kontrolere hva vi gjør på fridagene våres. jeg er tross alt et voksent selvstendig menneske og hun behandler meg som om jeg er 14 :frustrert:

er det jeg som er helt urimelig siden jeg ikke forstår hvor dette kommer fra?

Videoannonse
Annonse
Gjest StoreSky
Skrevet

Synes moren din tok litt av ja....

Skrevet

Huff, jeg føler med deg...! Jeg synes ikke du er urimelig. Jeg kan forstå at dersom man går med på å være barnevakt for at noen skal få mulighet til å gjøre noe som må gjøres, og de bruker tiden til bare tull, at det kan føles litt kjipt.. Men dersom hun har sagt ja til å være barnevakt er det vel teknisk sett opp til dere hva dere vil gjøre med "fritiden" dere har fått? Særlig når dere brukte den til akkurat det dere sa dere skulle!

Om dere ordna og stelte i leiligheten som avtalt, ble tidlig ferdig og hadde lyst å dra ut, så er vel det deres sak? Hva skulle dere ellers gjøre? Dra til mormor og hente ungen (som sikkert hadde gleda seg til å overnatte hos bestemor?) hjem igjen??

Nei, jeg er nok på din side i denne saken!

Gjest mallina
Skrevet

takk.. føler at det er litt kjipt ja, og hvet bare det at jeg ikke ønsker barnevakt til folk som skal kontrolere.

Gjest marthepia
Skrevet

Det første jeg tenkte da jeg leste dette er at dette er noe min mor kunne sagt!

Jeg føler virkelig med deg og vet akkurat hvordan du har det. Jeg kan bli så frustrert og sinna på moren min selv jeg.

Jeg synes moren din overreagerte.

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg syns du tok av nå.

Ro deg ned, og tenk gjennom hva du skriver.

Problemet til mora di der antakelig ikke at du har vært på fest, men at du oppgir feil begrunnelser for å be om barnepass.

Sorry. Din feil. Du får være så god å venne deg til at du er mor nå, og at mora di er både normal og fornuftig.

Ikke forvent at mora di stiller opp for deg igjen før du har vist henne at du er til å stole på.

Gjest marthepia
Skrevet (endret)

Der synes jeg du tar feil. Det er jo deres valg om hva de vil gjøre på "fritiden" sin. Om de var ferdige med å ordne med flyttingen må de være hjemme å sitte foran tvn hele kvelden? Hvorfor ikke dra ut istedet? Når trådstarter ringer å spør om hvordan ungen har det og sier til moren sin at de drar til en venn, hvorfor skal hun reagere slik da?

Endret av marthepia
Gjest Binna
Skrevet

Ts sa jo at hun reiste til en kamerat! Derfor var det mora som "tok av".

Gjest marthepia
Skrevet
Ts sa jo at hun reiste til en kamerat! Derfor var det mora som "tok av".

Ja, sant nok. Men det var unødvendig å reagere slik fordi synes jeg. Å bli så sur for at ts ikke sa at de skulle på fest, men til en kamerat. Du må innrømme at det var å overdrive?

Skrevet

Hsuk det kan hende moren din egentlig hadde planer men avlyste så du kunne ordne med nye bodstedet. Da hadde jeg og blitt litt sur med en gang, men det hadde gått fort over da.

Gjest gjest1
Skrevet

Det er stor forskjell på å være barnevakt fra søndag ettermiddag til utpå mandagen for å gjøre det mulig for barnets foreldre skal flytte inn i ny leilighet, og det som er beskrevet ovenfor:

1. Flytte litt ting søndag ettermiddag.

2. Feste søndag kveld.

3. Være fyllesyk mandag.

Jeg skjønner mor godt jeg, og står fast ved at det er avkommet det har tilta for, ikke opphavet.

Gjest hissigproppen
Skrevet

Heisann!

Ja, du er litt urimelig etter min mening.

Du være takknemlig for å ha en mamma som stiller opp som barnevakt i det hele tatt.

Skrevet

Hmmm - kjenner meg litt igjen her!

Jeg forstår at du føler deg forurettet, men jeg forstår din mor også.

Jeg ble engang bedt om å dra på jobben for å låse opp for noen venner av en kollega som skulle ha et møte der. Hun skulle på et viktig møte og ble sen. Da hun kom etter ca halvannen time, får jeg høre at det viktige møtet var avlyst og at hun derfor dro å besøkte en venn istet. Der satt jeg altså og var snill med henne - fordi hun skulle noe viktig, og så hadde hun gjort noe helt annet!! Jeg følte meg regelrett utnyttet! Antar at det er sånn din mor føler det!!!

Du får ta en oppskværingssamtale med henne, så er dere nok på godfot igjen tipper jeg. Lykke til!

Gjest gjest1
Skrevet
Du være takknemlig for å ha en mamma som stiller opp som barnevakt i det hele tatt.

Jepp.

Enkelte ser definitivt på besteforeldre som et skap de kan stappe den plagsomme ungen sin inn i når de ikke gidder å leke med den.

Skrevet

Burde fortalt om festen ja. Ikke for at hun skla få kontrollere, men fordi hun gjør en tjeneste pga gitte omstendigheter.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeezez :overrasket:

Har du hatt ansvar for unger 24-7, hver dag, hele året?

Det er klart man trenger litt fri!!

Men man må informere om det på forhånd, synes jeg.

Ja, Nigo-san, jeg har hatt mer ansvar for barn enn du kan ane...

Jeg setter ting på spissen, det skal jeg innrømme, men jeg påstår nå likevel at mange forventer langt mer av besteforeldrene enn de har noen grunn til.

Skrevet
Hsuk det kan hende moren din egentlig hadde planer men avlyste så du kunne ordne med nye bodstedet. Da hadde jeg og blitt litt sur med en gang, men det hadde gått fort over da.

Er enig med liv. Hvis hun måtte avlyse en ting hun skulle på for å sitte barnevakt for dere skulle holde på med flytting og finner ut at dere dro på fest skjønner jeg at hun ble sur.

Jeg vet ikke om dere har ofte barnevakt jeg, kanskje det har skjedd før at dere bruker barnevakt for en fornuftig ting men finner på noe "ufornuftig" istedenfor.

Kommer egentlig ann på hvor ofte hun stiller opp som barnevakt.

Gjest Binna
Skrevet (endret)
Ja, sant nok.  Men det var unødvendig å reagere slik fordi synes jeg. Å bli så sur for at ts ikke sa at de skulle på fest, men til en kamerat. Du må innrømme at det var å overdrive?

Ja, og derfor overdriver mora, ikke Ts.. Jeg glemte bare å skrive det i farta..

Endret av Binna
Gjest Gjest
Skrevet

Så det skal være sånn, med barnebarna, at dersom jeg får et tilbud jeg vil bli med på. Og ber om barnevakt og får ja. Så bør jeg helst ikke endre planer underveis? For da blir besteforeldrebarnevakta sur? Så det var en kjedelig jobb, og ikke et hyggelig besøk og en vennlig tjeneste til barnet sitt?

Hm, da tenker jeg at besteforeldrene skulle sluppet spørsmål fra meg i fremtiden om barnevakt.

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å si noe om hvem som har "retten på sin side" når man ikke kjenner noe til forholdene rundt.

Er mormor ofte barnevakt? Måtte hun overtales til å være barnevakt denne gangen, og sa ja nettopp fordi foreldrene hadde noe viktig fore? Er mor en person som regner med å leve samme type liv som før hun fikk barn, og forutsetter at mormor stiller opp?

Hadde vært interessant å høre mormors versjon egentlig.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...