Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal til legen i morra, og da skal jeg ta opp det at jeg har en svært uregelmessig lutealfase. Hvordan er det de sjekker hva som evnt kan være galt? Og er det noen som har noen tips til jeg skal dit? Noe som er lurt å nevne, spørre om etc.?

Huff, håper ikke det er noe stort problem :tristbla:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Frykten min er at de bare skal avfeie meg med at det sikkert går bra, slik som en fortalte i ett innlegg i linken her. Det er liksom det som er min erfaring med leger da...

Skrevet

Jeg har jo ikke selv vært hos legen ennå, men det var meg som startet den andre tråden, som der var link til.

Jeg vil ønske deg lykke til i morgen, og krev å bli forklart ting som du ikke forstår. Ikke sitt igjen med masse ubesvarte spørsmål. Før neste legetime er det kanskje lurt å sette seg ned å tenke over hva man vil ha svar på og hva man ikke helt forstår. Skriv det ned og ta heller en jukselapp med til legen med alle spørsmålene skrevet ned. Det er nemlig så lett å glemme hva man egentlig ville spørre om, og kommer kanskje kun i tanker om noen få. Dette var bare et lite råd, litt på siden av det du egentlig spør om.

Jeg håper at du vil ta deg tid til å fortelle hvordan det gikk, og gjerne også hva som skjedde. Jeg er jo i samme situasjon som deg, og skal selv til legen om et par uker, og er derfor veldig nyskjerrig, selv om jeg fikk masse gode svar i den andre tråden. Lykke til i morgen. :klem:

Skrevet

Kom forresten over denne siden, som kanskje kunne gi noen svar. Litt relevant og spennende lesestoff i hvertfall.

Skrevet

Ja, da har jeg vært hos legen, og det gikk fint (puhh).

Jeg forklarte hvordan det var, og først sa hun at det var forskjeller fra person til person og sånne ting. Hun reagerte ikke spesielt på at lutealfasen min noen ganger er nede i 6-7 dager...Hmm :klø: (det har jeg forstått at ikke er noe særlig bra da..). Hun spurte om det var noen ønsker om barn inni bildet, og jeg fortalte at vi ikke hadde brukt prevensjon på 3 år, uten at vi hadde prøvd skikkelig, men på en måte hatt det litt åpent da (har prøvd "aktivt" siden i høst). Da mente hun at det burde sjekkes ut. Så nå har jeg bestilt en ny time for å prate med henne om dette (var der i dag pga noe annet egentlig) og så sa hun at det evnt videre ble prøver for å sjekke om jeg har el, og deretter evnt henvisning til gynekolog. Så jeg må vente til neste onsdag med å høre hva som skjer videre. Litt lenge å vente, men deilig å vite at nå er det i gang, og jeg kan få et svar :) . Har bekymret meg over den syklusen min lenge nå.

Husker ikke når det var du hadde time hos legen, men du kan jo gjerne fortelle hvordan det gikk med deg og. Det hjelper jo litt å høre om hva som skjer med andre i liknende situasjoner :)

lykke til :klem:

Skrevet

Vil bare ønske lykke til med utredning jeg. Håper spiren sitter snart :Nikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...