Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har endelig skjønt tegninga. dette er fjerde maimåned på rad at jeg blir deprimert og innesluttet. Føler at absolutt ingen er glad i meg eller noe som helst, selv om jeg vet at det ikke er tilfelle. i tillegg skal det ingenting før begeret renner over, og tårene strømmer. er det fler enn meg som kjenner seg igjen her?

hva gjør dere for å "komme ut" av dette?

I dag skrev jeg for eksempel en liste over hvem som var glad i meg, og den ble lang. Det har vært et lyspunkt hittil. Nå kommer kjæresten min hit, enda et lyspunkt. Sånn får jeg dagen min til å gå; ved å minne meg selv på hvor bra jeg egentlig har det gjennom lyspunkt. problemet er bare at det trenger ikke inn. jeg tror at hvis jeg sier det nok ganger, så skal jeg klare å overbevise meg selv og også overleve denne maimånde-depresjonen, og heller prøve å forebygge til neste år. jeg har to eksamener neste uke, etter de har jeg sommerferie. da tror jeg livet blir bra. (Jeg er nemlig drittlei av å lese)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg er også vårdeprimert og er i tillegg arbeidsledig så alle dagene er like. Når jeg er så deppa som nå, snur jeg døgnet og klarer ikke søke aktivt på jobber.

Jeg isolerer meg og vil ikke prate om mine dystre tanker. Alt virker meningsløst og jeg blir oppgitt.

Jeg har angst fra før, og den blir forsterket når jeg isolerer meg fra venner og familie. Jeg tar ikke telefonen og alt er svart. Det eneste jeg har lyst til er å sove, men det er begrenset hvor mange timer jeg klarer det.

Nå har jeg laget en avtale med en venninne, og jeg skal tvinge meg ut døra selv om jeg har så mye angst at jeg nesten ikke tør gå ut. Depresjonen forsterker angsten og motsatt.

Jeg har tatt en valium, men synes ikke den hjelper. Den tar toppen av angsten men fjerner ikke depresjonen og angsten er fortsatt tilstede, bare litt mindre...

Skulle ønske jeg kunne reise bort for noen uker, men økonomien stopper slike planer og depresjonen følger vel med...

Det eneste lyspunktet er at jeg vet at det går over, men det er liten trøst akkurat nå.

Jeg kan være deppa ellers også, men synes våren er verst.

Skrevet

Sånn har jeg det i okober/november :grine: Det har blitt værre de siste par årene, i hvert fall har jeg selv blitt mer bevisst på det. Jeg har ikke så mange råd å gi deg, men du får i hvert fall en klem :kose:

Skrevet

Huff.. ja, det er her absolutt ikke gøy!

og det er i tillegg mye mer utbredt enn man tror; man er jo absolutt ikke alene om å ha det sånn.

Men, man får bare ta en dag av gangen. I dag er denne dagen snart over, og når jeg tenker tilbake på den så har den egentlig vært ganske fin. Jeg krysser derfor fingrene for at også morgendagen blir like fin. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...