Gjest Starya Skrevet 2. desember 2002 #1 Del Skrevet 2. desember 2002 Hvis jeg husker, så spør jeg på sfo når jeg henter guttungen i dag, men kjenner jeg megselv rett blir det glemt.. Så da spør jeg dere istedet! Noen steder ser jeg at barna har fått male i fri utfoldelse på vinduer. Er det helt vanlig vannmaling som brukes til dette? hvis ikke, hva er det da? Og er det noe jævelskap å få vekk eller..? Tenkte jeg og guttungen kunne slått oss litt løs med penselen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 2. desember 2002 #2 Del Skrevet 2. desember 2002 Det finnes en type vindusmaling som man kan dra av etter at den er tørr. Dvs. man kan flytte motivet til et annet sted om man ønsker. Tror at denne heter noe så enkelt som Window Color... Du får den sikkert i leke-/hobbybutikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 2. desember 2002 #3 Del Skrevet 2. desember 2002 I barnehager maler de ofte på vinduene med vanlige vannfarger, men bruker kulturmelk i stede for vann til å dyppe med. På denne måten vises fargene bedre på vinduet. Siden det er vanlige vannfarger er de enkle å få av etter jul, og er et mye bedre alternativ for å skale "julevindu" enn for eksempel frostspray. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest NastyNice Skrevet 2. desember 2002 #4 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg har selv brukt slik maling og det er sånn det foregår: Dersom du skal kjøpe dette i butikken, så skal du spørre etter GLASSMALING som man tegner kontur med, altså streken utenpå bildet og ellers detaljer (denne er gjerne svart). Så når denne konturmalingen er tørr fyller man på med de andre fargene. Dette gjør man på f.eks. overheadsark. Når malingen er tørr drar man den av akkurat som et klistremerke og setter den fast på vinduet. Når man skal fjerne malingen drar man den bare av, uten å sette noe merke igjen. Er man forsiktig kan man brukke motivet flere ganger. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 2. desember 2002 #5 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg jobber i en barnepark, og vi har som tradisjon og male et julemotiv på det ene vinduet hvert år. Vi bruker vanlig vannbasert hobbymaling. Kan lønne seg å kjøpe de litt store flaskene. Når vi vasker det av igjen, spruter vi bare på vanlig "vindusvask" og lar det virke et par minutter, for så å tørke det av, og etterpå vaske vinduet på vanlig måte. Altså ingen stor jobb. Litt mer gris enn vanlig, men kosen med å ha et flott vindu, oppveier det !!!! Lykke til med kunstverket !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cita Skrevet 2. desember 2002 #6 Del Skrevet 2. desember 2002 Jeg jobber i en barnepark, og vi har som tradisjon og male et julemotiv på det ene vinduet hvert år. Vi bruker vanlig vannbasert hobbymaling. Kan lønne seg å kjøpe de litt store flaskene. Når vi vasker det av igjen, spruter vi bare på vanlig "vindusvask" og lar det virke et par minutter, for så å tørke det av, og etterpå vaske vinduet på vanlig måte. Altså ingen stor jobb. Litt mer gris enn vanlig, men kosen med å ha et flott vindu, oppveier det !!!! Lykke til med kunstverket !!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Starya Skrevet 2. desember 2002 #7 Del Skrevet 2. desember 2002 Da tar vi snart malerskrinet fatt.. :D Spurte noen andre i dag, og de nevnte at de brukte vanlig melk istedet for vann. Tror jeg prøver det fremfor cultura... Den andre typen maling kjenner jeg til, guttungen lagde et slikt bilde på sfo. Men, jeg tror ikke det er noe vi kommer til å gjøre i år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå