Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvis man åpner en pakke med månedslinser (som varer i 30 dager). Blir disse ødelagte etter 30 dager uannsett om man bare bruker dem f.eks 2 dager i uken? Eller kan man bruke dem i 30 "bruksdager"? Uff,klarer ikke forklare bedre. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

Optikeren min sa at fra de er åpnet holder de i en måned - uansett hvor mye/lite du bruker de.

Skrevet

Oki. Takk for svar!

Skrevet
Optikeren min sa at fra de er åpnet holder de i en måned  - uansett hvor mye/lite du bruker de.

Det er det jeg også har hørt.

Gjest Gjesta
Skrevet

Det har vel sannsynligvis med bakterievekst osv å gjøre, skulle jeg tro. Jeg har også hørt 30 dager fra åpning. Ergo er dagslinser bedre hvis du ikke bruker linser hver dag.

Gjest Gjest
Skrevet

Månedslinser kan brukes 30 unike dager, uavhengig om du har pauser innimellom eller ikke. Men jeg mener å huske at jeg måtte sette linsene til ny rens natta før jeg skal bruke dem om det har gått lang tid siden sist. Tror alt dette stod i pakningsvedlegget til linsene...

• 14 år senere...
Skrevet

Jeg har hørt begge deler, så jeg er neimen ikke sikker. Det varierer veldig hvor mye jeg bruker linsene mine, kjipt å kaste et sett (veldig dyre pga skjeve hornhinner) i perioder med lite bruk... 

Skrevet

Hvis du skal bruke linser sporadisk bør du heller bruke dagslinser. 

Anonymkode: 1f6f1...9c5

Skrevet
20 timer siden, Fragaria skrev:

Jeg har hørt begge deler, så jeg er neimen ikke sikker. Det varierer veldig hvor mye jeg bruker linsene mine, kjipt å kaste et sett (veldig dyre pga skjeve hornhinner) i perioder med lite bruk... 

Håper da Ts har funnet ut av dette på de 14

årene det har gått siden h*n startet tråden. 

Anonymkode: a6528...723

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...