sanasol Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Hvis man åpner en pakke med månedslinser (som varer i 30 dager). Blir disse ødelagte etter 30 dager uannsett om man bare bruker dem f.eks 2 dager i uken? Eller kan man bruke dem i 30 "bruksdager"? Uff,klarer ikke forklare bedre. Noen som vet?
Gjest Catwoman Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Optikeren min sa at fra de er åpnet holder de i en måned - uansett hvor mye/lite du bruker de.
Arkana Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Optikeren min sa at fra de er åpnet holder de i en måned - uansett hvor mye/lite du bruker de. ← Det er det jeg også har hørt.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Det har vel sannsynligvis med bakterievekst osv å gjøre, skulle jeg tro. Jeg har også hørt 30 dager fra åpning. Ergo er dagslinser bedre hvis du ikke bruker linser hver dag.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #6 Skrevet 2. mai 2006 Månedslinser kan brukes 30 unike dager, uavhengig om du har pauser innimellom eller ikke. Men jeg mener å huske at jeg måtte sette linsene til ny rens natta før jeg skal bruke dem om det har gått lang tid siden sist. Tror alt dette stod i pakningsvedlegget til linsene...
Fragaria Skrevet 9. august 2020 #7 Skrevet 9. august 2020 Jeg har hørt begge deler, så jeg er neimen ikke sikker. Det varierer veldig hvor mye jeg bruker linsene mine, kjipt å kaste et sett (veldig dyre pga skjeve hornhinner) i perioder med lite bruk...
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #8 Skrevet 10. august 2020 Hvis du skal bruke linser sporadisk bør du heller bruke dagslinser. Anonymkode: 1f6f1...9c5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2020 #9 Skrevet 10. august 2020 20 timer siden, Fragaria skrev: Jeg har hørt begge deler, så jeg er neimen ikke sikker. Det varierer veldig hvor mye jeg bruker linsene mine, kjipt å kaste et sett (veldig dyre pga skjeve hornhinner) i perioder med lite bruk... Håper da Ts har funnet ut av dette på de 14 årene det har gått siden h*n startet tråden. Anonymkode: a6528...723 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå