Gå til innhold

Januar - februar 07


Fjellrypa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg oppdaget på fredag at jeg er gravid, og dermed har jeg termin i januar 07. Ser at det ikke har vært liv her inne siden de som hadde termin i januar-februar i år, men håper at det dukker opp noen flere med samme timing som meg. Hadde vært veldig hyggelig med noen å sammenligne symptomer med!

En liten presentasjon av meg:

Jeg er 33 år, gift med Havørnen (oftest kalt Ørnen), er i ferd med å flytte inn i nytt hus og altså gravid. Vi har prøvd siden desember, og er selvsagt utrolig glade for at det klaffet nå. Krysser fingrene for at alt går bra framover....

Ellers er jeg glad i å trene, mye på tur og entusiastisk hobby-kokk.

Venter i spenning på selskap her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo, Fjellrypa. Tror det er oss foreløpig, da. Vi får starte en liten klubb. Jeg er 34 og gift. Venter barn nummer 1 og har prøvd siden september 05. Trodde virkelig ikke vi skulle få det til.. Helt utrolig.

Jeg har tatt to tester, men nå må jeg sannelig gå å kjøpe meg en til bare for å være helt helt sikker, he he... Alikevel forteller manglende mens og ganske ømme pupper, OG en gryende kvalme at det nok er sant...

Selv om vi har prøvd en stund, så er mannen min litt i sjokk. Tror han synes dette er veldig merkelig og vanskelig å forholde seg til. Alikevel er han glad, og blir sikkert gladere når det blir litt mer virkelig for ham.

Jaja, dette er jo veldig tidlig enda så jeg tenker også på det at mye kan gå galt fortsatt. Var også ute og drakk øl for en og halv uke siden. Bekymrer meg litt, selv om jeg var forsiktig og tok det med ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er innom her av og til. Har akkurat funnet ut at jeg er GRAVID!!! Vårt første barn, og i første prøveperiode.

Utrolig!!

Har foreløpig termin 10.januar 2007.

Spennende!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Just-Me*

Jeg hiver meg med sammens med dere!! Har termin i begynnelsen av januar, er 5uker på vei!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da melder jeg meg også inn her... det klaffet i førprøverperioden vår... hadde egentlig ikke trodd at det kom til å gå, men det gikk... Hurra!!

Jeg er snart 30 og har et jente fra før av som flytter 1 år i slutten av mai. Det blir to tette barn på oss, men det ønsket vi oss :)

Foreløpig har jeg ingen spesielle symptomer men det hadde jeg heller ikke før uke 6 sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle sammen!

Eg trur eg og kan melde meg på her :)

Er 23 år, og det ser ut til å ha klaffa i førprøverperioden vår og :) Mai hadde passa perfekt å bli gravid i, men sida det ikkje klaffar for dei fleste på første forsøk så tenkte vi å prøve litt :)

Og det ser ut til å ha klaffa. Termin blir ca 30. januar :)

Jobbar 50 prosent + ekstravakter og skal flytte inn i nytt hus i høst. Sambuaren går på høgskule og er like gammal som meg.

Har berre ømme pupper, og så har eg vore forferdelig svolten dei siste dagane. Dei rumlingane. Litt vondt i magen har eg og hatt, som mensen smerter kanskje. Men ingen mens. :)

Er heilt uvirkelig, har så lyst å fortelle det til ALLE. Men må nok vente ei stund. Kanskje trangen minkar litt ved å fortelle det her på KG ;)

Blir spennande å kunne diskutere oss i mellom om tankar, erfaringar osv. sida vi skal ha barn på samtidig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei - og gratulerer!

Jeg kan også melde meg her! Etter mange prøveperioder uten hell, klaffet det plutselig en måned vi ikke prøvde så hardt.

Jeg er 30 år, mannen er 33, og vi er lykkelige og litt forvirra!

Ifølge en termin-kalkulator jeg fant på nettet, er terminen 2. januar, siste menstruasjon var 25. mars.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo alle sammen. Hvordan går det med dere? Jeg er fortsatt gravid, og begyner å kjenne det nå. Kvalmen begyner hvertfal å melde seg, særlig hvis jeg stresser på jobb, eller blir veldig sulten. Er fortsatt avventende til om dette skal gå bra eller ikke, så jeg tør ikke være for glad enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Kan vist slenge meg på her jeg også. Testa positivt i helga, og foreløpig beregning sier termin i begynnelsen av januar. Pga litt ustabil syklus har jeg prøvd terminkalkulatoren på babyverden med lulike tall, og får termin fra 30.12 til 15.01. Min magefølelse sier rundt 10. januar.

Ellers: Er 27 år, lykkelig gift (snart et års bryllupsdag), kasta p-pillene i september 05, har jobb og hus og bil og hund, og nå ser det ut som det kommer en liten krabat til i familien vår.

Både gleder og gruer meg til tiden framover. Så mye man lurer på, og så mange tanke på en gang. Samtidig gleder vi oss kjempemye!

Vi høres :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Her er det jeg skal være ser jeg, var jo masse "gamle" poster her som jeg trodde var for neste år, hehe. Jeg vet ikke enda termindato, men skal snakke med jordmor for første gang i morgen, så det blir spennende!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen herjer vilt med kroppen om dagen! Blæh!!!

Er kommet i uke 8 som var den tøffeste perioden forrige gang, spydde fra uke 8 - 12. Krysser fingre for at det går bedre denne gangen.

Ellers litt oppblåst i magen.

Spiser hele tiden så har nok lagt på meg litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei!

Jeg har testet positivt i dag, og har regnet frem til at termin blir en gang i starten av februar...

Jeg er 21, mannen min er 27. Vi har ei nydelig jente på 18 mnd som nå skal bli storesøster!!! Vi lyktes i første prøve periode og er over lykkelige! :)

Vi kjøpte hus i fjor sommer og har drevet med intens oppussing en stund, men nå blir det vel en pause med det tenker jeg... i allefall for min del!

Ellers går jeg nettbasert skole, tar førskolelærer utdanning. Går første året nå, har igjen to.. jeg håper å kunne fullføre neste år også selv om terminen blir en gang i feb..

Gratulere så masse til alle andre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjoho.

Med i klubben jeg også :) Fikk vite det i går helt overraskende etter å ha prøvd i to år uten resultat. Skulle på vanlig gyn-sjekk og snakket litt med legen først og fortalte om forsøkene og de heller dårlige resultatene. Mens var tre dager forsinket, men det var jeg sikker på at bare var slik det skulle være. Snakk om sjokk da han sendte meg på labben for å ta diverse blodprøver og en graviditetstest for å være sikker før han eventuelt sendte meg til vidre utredning. Satt da der å ventet uten noe større tro på det hele.... Denne er veldig positiv sier hun plutselig... Jeg hæææ??? Den er positiv! Jeg, hææææ? Du tuller? Neida sier hun og viser meg det gyldne kors i illrød farge... Hele jeg ristet noe helt fryktelig og blodet nesten sprutet i glassene hvor blodprøvene skulle være....

Og så en hel dag på jobb uten å få si noe! Den lengste dagen jeg kan huske å ha hatt! Men endelig kunne jeg dele gleden med min mann som jeg har vært gift med i 1 år 29.06 :) Han ble akkurat like glad og forvirret som jeg ble og nå gleder vi oss bare og håper alt går bra.

Har to barn fra tidligere forhold på 15 og 16år. Jeg er 34 og min mann 37. Termin er enten 9/1-07 eller 7/2-07. Sist mens var kun brun utflod som varte i tre dager så jeg har misstanker om at termin blir i januar :)

Har ingen plagsomme symtomer, men det presser noe i underlivet og håret mitt er ekkelt fett selv om jeg vasket det bare for noen timer siden.

Vi snakkes nok senere og gratulerer til alle dere andre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også være med!!

Jeg testet positivt i går, men trodde det vel egentlig ikke helt før jeg testet positivt igjen i dag. Planen var å begynne og prøve neste syklus, vi skal nemlig i et bryllup til helgen, men det ble det altså ikke noe av. Positivt resultat i pp0.

Forrige gang brukte vi 5 måneder før frøet satt.

Vi har en utrolig nydelig gutt på 10 måneder, så vi kommer til å få to småttiser i hus.

Barselpermisjonen min er faktisk over i dag, men jeg har planer om å være hjemme frem til fødsel.

Litt om meg da: Jeg er 32 år og gift med Siammannen som er 33. Vi feiret 2 års bryllupsdag i helgen. Vi flyttet og kjøpte nytt hus i fjor sommer, og stortrives her.

Jeg har ingen symptomer. Det hadde jeg forsåvidt ikke forrige gang heller, bare litt ømme pupper og trøtt, men det kan jeg ikke si at jeg har nå. Men siden jeg ammer er det kanskje ikke så lett å merke ømme pupper?

Og trøtt når man har småttiser er det vel vanlig å være?

Krysser fingrene for at alt går bra.

Termin 11.februar.

Endret av Siam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har foreløpig termin på valentinesday, 14 februar. jeg tror denne terminen stemmer ganske bra, og jeg blir overraska hvis jeg får en termin som avviker veldig fra denne.

Jeg er 23 år og har vært gift i 3 år. Jeg jobber som lærervikar og mannen min er student på siste året nå neste år (heldigvis), så det passer veldig bra med barn i februar! Vi har prøvd ganske lenge og jeg har en syklus med ustabile lutealfaser, så vi tvilte vel litt på at dette skulle gå uten hjelp. Har nettopp vært hos legen min og blitt henvist videre til spesialist, og da bestemmer kropeen min seg for at den skal bli gravid.. :ler:

Jeg har ømme bryster, er slapp og kvalm i bølger gjennom hele dagen, men kaster ikke opp. Synes jeg er i bra form egentlig.

Vi gleder oss masse, og jeg sitter med nesen nedi bøker og leser om hva som skjer med babyen og hekler dåpskjole. Håper at alt går bra! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her må jo jeg også melde meg på!

Ifølge babyverden har jeg termin 12. februar, mens legen mener 14. eller 15. februar.

Jeg har nettopp fylt 36 år og er forlovet med verdens herligste mann på 34 år. Vi ble gravide i PP4 og vi er glade for at det gikk såpass raskt :)

Jeg er veldig kvalm, har veldig ømme bryster, er trøtt og går ellers rundt i en "bakrus"/"sjøsyk" tilstand. Har vært hjemme fra jobb noen dager og igår, når jeg var på første kontroll hos legen, ble jeg sykemeldt i 2 uker. Skal tilbake til legen 30. juni.

Vi er begge i full jobb og har et stort hus som egentlig er helt fint, men som vi likevel pusser opp litt. Så her er det absolutt plass til et lite nurk :)

Jeg er fremdeles litt bekymret for å miste, så jeg gleder meg veldig til jeg har passert uke 12 og kan slappe av litt mere. Tiden går utrolig sakte nå... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge meg inn i denne trivelige gjengen jeg og! ;)

Har ifølge babyverden termin rundt 3.februar, så får vi se om legen er enig når jeg har vært på time hos ham!

Vi hadde prøvd lengere enn de fleste før det klaffet for oss, over 2,5 år, og hadde begynt utredningen for ufrivillig barnløshet, og så plutselig satt den der!

Jeg er 25, og bittelillemannen er 32. Vi kjøpe oss stort hus på landet for litt over to år siden, og forlovet oss like før jul i fjor.

Mannen er selvstendig næringsdrivende og jeg jobber på kontor med noe butikkarbeid/lager i et svært mannsdominert miljø. Vi er to damer, og tyve menn, og ingen der vet jeg er gravid ennå. ;)

Hadde veldig lite symptomer til å begynde med. Hadde noen litt skummel blødninger, og nå er jeg i en periode der jeg spyr til jeg ser fanden på flatmark. Første legetime er onsdag neste uke, og jeg gledergruer meg! Og går som resten av gjengen her og stunder på at uke 12 skal være forbi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en presentasjon av meg også:

Jeg er 30 år, er samboer med verdens beste "gutt"på 35 år. Jeg sluttet på p-pillen i oktober 2004, og veien frem til graviditeten har vært lang og tung. Jeg er en slank PCOS'er, og har ikke mens eller EL. Etter over et år med hormonkurer og stadige nedturer, ble vi henvist til IVF og lyktes på første prøverørsforsøk.

Gleden var stor da vi 22. mai testet positivt :hoppe:

Har allerede vært på 2 UL'er og alt ser normalt ut :hjerte: Termin er satt til 30. januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...