Gå til innhold

Bryllup eller barn først?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Dette høres kanskje ut som et tradisjonelt spørsmål, men det er det ikke....

Samboern fridde i helgen, og da dukker jo spørsmålet opp om når bryllupet skal stå. Nå er det slik at vi har ett barn fra før, og prøver nå å få et til. Det har ikke klaffet foreløpig, men da er spørsmålet: skal jeg vente med bryllup til etter at vi har fått barn nr. 2? Da går det raskt 1-1,5 år fra nå. Eller, kjøre i gang med bryllup nå i vinter. Det blir litt kort tid til forberedelser, men det går vel an?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Gjør det nå i vinter eller tidlig vår!! Det er nok tid til planlegging det. Da slipper dere å drive å utsette bryllupet på ubestemt tid, også kan dere konsentrere dere om nytt barn etterpå :)

Her inne virker det som folk begynner så vanvittig tidlig med planleggingen, men for mitt tilfelle, så var det bare de siste 2 månedene at vi virkelig hadde en del ting å gjøre - hadde ganske stort bryllup med 70 gjester.

Det er jo ikke like mange som gifter seg om vinteren og tidlig på våren, som om sommeren så da er det sikkert ikke så vanskelig å få tak i lokale heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg såpass "gammeldags" at jeg synes barn hører ekteskapet til, men siden dere allerede har et barn er vel situasjonen litt anderledes.

Jeg ville bare skyte inn her at om dere velger et bryllup på nyåret, så tror jeg fint dere rekker all planleggingen selvom det bare blir noen måneder. Det kommer selvsagt veldig an på hva slag bryllup dere vil ham, men skal dere ha et passe stor bryllup der dere ordner mye selv rekker dere det fint.

Gratulerer med forlovelse iallfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tanken har jeg også vært inne på. Vi forsøker nå å bli foreldre for første gang, men sammtidig ønsker jeg at vi snart kan gifte oss. Vi har vært forlovet i så mange år, at det nå begynner å bli på tide med bryllup også.

Tja, så i hvilken rekkefølge dette kommer aner jeg ikke. Men tanken på å ha planlagt til bryllupp og innvitert alle gjestene, for så å måtte utsette det pga at jeg skulle ha klart å bli gravid og ikke kommer inn i noen kjole. Er heller ikke fristende. Men, man får ta det som det kommer.

:wink:

Så hvis jeg var deg, ville jeg ha gledet meg over brylluppet og ikke tenkt så mye på at du kan bli gravid til det, og det er jo ikke lenge til dere evt. skal gifte dere. Så slå til! Hvis dere skal gifte dere i vinter blir det en meget hektisk tid fremover, og da er det heller ikke så lett å bli gravid hvis man er streset. Så du skal se at alt ordner seg, og at ungen kommer 9 mnd etter bryllupsnatta.

Lykke til uannsett hvilket valg du måtte ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tanken har jeg også vært inne på. Vi forsøker nå å bli foreldre for første gang, men sammtidig ønsker jeg at vi snart kan gifte oss. Vi har vært forlovet i så mange år, at det nå begynner å bli på tide med bryllup også.

Tja, så i hvilken rekkefølge dette kommer aner jeg ikke. Men tanken på å ha planlagt til bryllupp og innvitert alle gjestene, for så å måtte utsette det pga at jeg skulle ha klart å bli gravid og ikke kommer inn i noen kjole. Er heller ikke fristende. Men, man får ta det som det kommer.

:wink:

Så hvis jeg var deg, ville jeg ha gledet meg over brylluppet og ikke tenkt så mye på at du kan bli gravid til det, og det er jo ikke lenge til dere evt. skal gifte dere. Så slå til! Hvis dere skal gifte dere i vinter blir det en meget hektisk tid fremover, og da er det heller ikke så lett å bli gravid hvis man er streset. Så du skal se at alt ordner seg, og at ungen kommer 9 mnd etter bryllupsnatta.

Lykke til uannsett hvilket valg du måtte ta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er nok av den litt gammeldagse typen som mener bryllup først :D

Vet ikke om jeg hadde orka å stresse med bryllupsplanlegging for å få bryllupet unna raskest mulig. Da hadde jeg nok venta med barnet tror jeg.

Men gratulerer med forlovelse, og lykke til uansett hva valget blir :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg ble gravid litt før tiden :) Og da så vi ikke for oss et bryllup til sommern med et spebarn på noen få uker.

Så vi framskyndet dagen til februar. Da får man jo nyte litt mer også, når man slipper å tenke på et spebarn..?

Hvis vi skulle tatt bryllupet etter barnet, synes vi at vi da hadde måttet vente i hvertfall til sommeren etter igjen....

Så jeg hadde valgt bryllup først, dere har mer enn nok tid til planlegging!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har hatt to Spontanaborter i år, den siste i midten av oktober. :(

Vi hadde ikke tenkt å gifte oss først, men nå etter den siste SA`n begynte vi å tenke litt på at det hadde sikkert vært like greit.

I helgen fridde min samboer, og så blir det bryllup 22.februar :D

Kirka var ledig og vi har lagt av lokaler, så alt ser ut til å gå greit. Det er ikke så mange som velger å gifte seg om vinteren... Vi har lyst på et vinter bryllup med masse levende lys og fyr i peisen. Og så slipper vi å vente så lenge med å prøve å bli gravid igjen-tredje gang gjelder det håper vi :D

Lykke til..

KL som har glemt å logge seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Littegrann gammeldags jeg å...vil helst gifte meg før vi evt. stifter familie!

Men det må du jo gjøre som du selv føler for!

Lykke til uansett!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hadde akkurat det samme problemet, men vi løste det med å føde barn nr 2 først og hadde bryllup noen måneder etter fødselen.

Dette fordi jeg ikke ville være gravid under bryllupet.

*Bruden ville ha shampis" :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest velmenende

Hallo i luken!

Damen spør ikke om dere kan være så snille å dømme henne.

HUN HAR ALLEREDE BARN

Spørsmålet er om hun skal risikere å gå gravid under bryllupet, eller vente.

Enkelte "velmenende" klarer visst ikke å unngå sjansen til å

selvforherlige seg selv i sin "gammeldagse" tankegang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Vi har selv ingen barn enda, men har veldig lyst på!!!

Alikevel bestemte vi oss for å ta bryllupet først, og det skal stå i juni. Etter det håper vi det blir barn så fort som mulig. Bestemte oss for dette i mai. Men allerede nå angret jeg litt... Har så veldig lyst på barn NÅ. Men nå er alt planlagt, kjole kjøpt og jeg synes det er for dumt å planlegge å være gravid i 4, 5 mnd etc... da jeg står brud. Må kjøpe ny kjole etc.

Men siden du allerede har et barn vil jeg anbefale deg å ta bryllupet først, la ditt første barn være brudepike eller svenn, hold et bryllup på vårparten, og kjør p med nr. 2!

Lykke til :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi for vår del ville gifte oss før vi stiftet familie,men det var fordi det er noe som vi står for.

Men hvorfor skal man ha noe imot at andre er samboende- det er ikke alle som ønsker å gifte seg.

Man må nesten bare følge sitt eget hjerte og gjøre det som passer en selv best og ikke høre på alle andre :wink:

Lykke til med bryllup og barn da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup först!

Man var ju aldrig hur lång tid det tar att få barn, om ni kommer drabbas av SA eller andra problem. (hoppas det går bra). För mig ger äktenskapet en trygghet i förhållandet på många plan men framför allt arvs-, ägomässigt och vårdnadsmässigt för era barn. Om ni älskar varandra och önskar bli man och hustru, varför vänta?

Det går att planera ett bröllop med kort varsel, det kräver lite kompromisser, lite idérikedom osv men kan bli alldeles fantastiskt. Vi hade 3½ månads planering fram till vårt bröllop och det var gott om tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frøken Dings

Gift dere først! Å planlegge et bryllup, selv et kirkebryllup med stor fest etterpå, trenger ikke ta lang tid, et par måneder burde holde i massevis. Da kan dere begynne å prøve på nr to på nyåret.

Jeg ville ikke ha giftet meg gravid, og å gifte seg midt i barseltårer og ammetåke er kanskje enda verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Bryllup først, gravide bruder er heller ikke spesielt heldig.

Å arrangere ett smakfullt bryllup trenger ikke ta så lang tid som man kanskje tror.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllup først!

Etter at man har fått barn vil man helt klart få mindre tid, overskudd og penger til å arrangere et bryllup! Det er ikke så vanskelig å forestille seg, selv om jeg ikke har barn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...