Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Vi har bestilt (og betalt) reise til Egypt, avreise 29 mai. Er litt usikker på om vi faktisk tør reise, så vil gjerne ha noen innspill på dette. Skal på Nilencruise og deretter en uke i Hurgada, så sånn sett er vi jo på den 'trygge' siden....
Flo* Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Kom hjem fra Egypt for en måned siden. Vi reiste rundt i landet (bl.Nilcruise) og vi følte oss veldig trygge overalt. Om man skal bekymre seg for f.eks selvmordsbombere må man jo slutte helt å reise på ferie, for man vet jo aldri hvor de slår til neste gang. Når det gjelder problematikken rundt Muhammedtegningene, så var det et ikke-eksistrende problem for oss i Egypt. Vi følte oss veldig velkommen uansett hvor i Egypt vi var. Folk i reiselivsbransjen er bare glade for hver nordmann og danske som ikke blir skremt bort fra å reise til Egypt. Om man lar seg skremme pga bombing osv har de som står bak dette oppnådd sin hensikt, nemlig å svekke Egypt økonomi ved at landet får færre besøkende fra utlandet. Reis og nyt et fantastisk land! ps! Hvilket selskap skal dere reise med?
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Det er aldri så trygt å reise som rett etter sånne angrep - sikkerheten er helt på topp. God tur.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Vi reiser med Ving, og det ser nok ut til at vi reiser
Gjest Aloha Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Jeg ville reist! Egypt er et fantastisk ferieland.
Gjest Neffi Skrevet 4. mai 2006 #6 Skrevet 4. mai 2006 Reis!! Var nettopp der - og det handler om alt annet enn krig og selvmordsbomber. Heldigvis finns livet også der hvor hverdagen bare skinner igjennom uannsett hvor tragisk gårdagen var.
Gjest Gjest_methea_* Skrevet 4. mai 2006 #7 Skrevet 4. mai 2006 Dette var en fin tråd! Reiser selv til Egypt om drøye tre uker Hva slags vaksiner tok dere? Har blitt anbefalt så veldig mye, får meg ikke helt til å tro at jeg må friske opp barnevaksinene for å reise, men man vet jo aldri... Og hvordan er det med 'småkrypliv' der nede? Er livende redd for ederkopper pg alt i samme kategori...*ler*
Gjest Gjest Skrevet 4. mai 2006 #8 Skrevet 4. mai 2006 Vi var i Hurghada i påsken, og vi tok ingen vaksiner. Legen min anbefalte å ta en blodprøve før og etter turen fordi jeg er gravid, men det er det eneste. Ellers gjelder god håndhygiene, spesielt etter at du har tatt i penger. Pengene er fryktelig skitne og gamle, så du kan jo eventuelt vurdere å ta med antibakteriell håndvask for å være på den sikre siden.
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2006 #9 Skrevet 5. mai 2006 Apropos Egypt og Hurghada; les dagens VG. Fulle norske turister er arrestert for islamhets. Det er kanskje ikke nordmenn som er de mest populære der ned for tiden (eller skandinaver generelt).
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. mai 2006 #10 Skrevet 10. mai 2006 Ja, reis. Har vært i Sharm el Sheik 3 ganger, dessuten er Dahab en HIPPI-BY , dårlig standar. I Sharm har jeg vært gjest på både Hyatt Regency og Sonesta Club og sikkerheten var på 2 forskjellige nivåer. Hyatt er 5 stjerners hotell , oppkjørselen er lang og voktet. Og der skjekka de bomber på bilene langt før man kom inn på eiendommen , hovedinngangen foran hotellet, Der var det også en tykk bom tversover veien slik at man ikke kunne kjøre inn på området uten å bli skjekket. Sonesta var åpen inngang, og åpen parkeringsplass, 3 stjerner. Begge hadde som vanlig bevepna vakter, og på de våpnene var det ikke sikkerhet, det var skarpskudd så jeg, uggent, men ... safety first. Vaktene gikk rolig rundt på eindommen, ved inngangen og man tenkte ikke over det sså mye. Likte at vaktene var veldig våkene! Egypt er herlig!!!
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #11 Skrevet 10. mai 2006 Ja, reis. Har vært i Sharm el Sheik 3 ganger, dessuten er Dahab en HIPPI-BY , dårlig standar. I Sharm har jeg vært gjest på både Hyatt Regency og Sonesta Club og sikkerheten var på 2 forskjellige nivåer. Hyatt er 5 stjerners hotell , oppkjørselen er lang og bevoktet. Og der skjekka de bomber på bilene langt før man kom inn på eiendommen , hovedinngangen foran hotellet, Der var det også en tykk bom tversover veien slik at man ikke kunne kjøre inn på området uten å bli skjekket. Sonesta var åpen inngang, og åpen parkeringsplass, 3 stjerner. Begge hadde som vanlig bevepna vakter, og på de våpnene var det ikke sikkerhet, det var skarpskudd så jeg, uggent, men ... safety first. Vaktene gikk rolig rundt på eindommen, ved inngangen og man tenkte ikke over det sså mye. Likte at vaktene var veldig våkene! Egypt er herlig!!! Vaksiner tok jeg i øst og vest, men ble sjuk. Spiste vannmelon, fordi de ikke hadde is. De lokale bønnene sprøyter springvann inn i vannmelonene så de blir tyngere -å da får de mere penger for dem på markedet. Men JEG kan jo ikke drikke demms vann å ble syk. I 3 dager. Så det hjalp lite med vaksiner gitt. Idoform!!!- 1 om dagen, ingen vaksine, funka like bra året etter, i Thailand oxo faktisk.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #12 Skrevet 10. mai 2006 Vaksiner tok jeg i øst og vest, men ble sjuk. Spiste vannmelon, fordi de ikke hadde is. De lokale bønnene sprøyter springvann inn i vannmelonene så de blir tyngere -å da får de mere penger for dem på markedet. Men JEG kan jo ikke drikke demms vann å ble syk. I 3 dager. Så det hjalp lite med vaksiner gitt. Idoform!!!- 1 om dagen, ingen vaksine, funka like bra året etter, i Thailand oxo faktisk.
Gjest Gjest Skrevet 10. mai 2006 #13 Skrevet 10. mai 2006 Ducoral drikkevaksine funker bra på reise - be om å få resept hos legen din ved neste reise. Må taes to doser, ca fire uker og to uker før avreise.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå