Gå til innhold

Barnevennlig familiemiddag? Haster!!!

Gjest LoisLane

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane

Har bedt til middag i dag, men har ikke funnet ut hva jeg skal lage ennå. Vi blir seks voksne og fem barn, og jeg skal ikke servere noe veldig fancy eller avansert. Pga. barna kan det heller ikke være for sterkt. Tenkte litt på pizza, i flere versjoner, men synes det blir litt lite "ordentlig".

Vil egentlig gjerne lage en god wok, men det blir litt problematisk når vi er så mange. Er veldig sugen på grønnsaker og frukt!

Dessertforslag mottas også gjerne!

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Frøken Dings

Wok burde da gå greit å lage, bare du steker i små porsjoner om gangen. Hva med noe så enkelt som spaghetti med kjøttsaus? Lag en diger gryte kjøttsaus og sett på vann til pasta'n, det blir nesten ikke enklere enn det.

Har du god tid kan du jo lage 2 store former lasagne, halvsteke dem nå og sette dem kjølig til i ettermiddag?

*tenke tenke*

Chili con carne? Vet at jeg drar den fram i tide og utide, men det er virkelig yummy! :) (Du kan bestemme hvor sterkt det skal bli selv, bare å være litt forsiktig med chilikrydderet)

Lapskaus? Lager seg selv når du har kuttet opp grønnsakene, og enkelt å lage stor porsjon.

Trenger du oppskrifter er det bare å si fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Dings

Til dessert kan du jo lage en fruktsalat og servere med is eller krem. Litt sjokoladedryss over kanskje?

Sjokolademousse? Pleier å slå an hos store og små her i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lasagne, pizza, fylte paier med kjøtt og grønnsaker, taco, gryterett.

Kan jo servere store salater ved siden av! Wok er jo også veldig greit da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane

Takk for kjappe svar! Må bare bestemme meg nå - skal ut og handle snart. Er ikke så glad i lasagne, og ikke så tent på spagetti akkurat i dag. Det blir vel wok, gryterett eller en pastarett med lys saus. Eller kanskje pizza, likevel? Bestemme meg, ja... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...