Gå til innhold

La barn sove ute

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mine to har sovet både inne og ute på dagtid, men sover de inne på soverommet, er alltid vinduet åpent så de får bra luft.

Lillebror sover faktisk lenger inne i senga si, enn det han gjør ute. Idag prøvde vi oss på en vogn-lur, men den ble kort siden naboen fant fram motorsaga... :forvirret:

Men å sette barnevogna utenfor en butikk mens jeg handler, det gjør jeg aldri! Da finner jeg heller andre butikker hvor jeg kan trille rett inn.

Har gjort det på café et par ganger, men da har jeg sittet på innsiden av vinduet med full oversikt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

*poff*

Endret av Veronal
Skrevet

Begge mine har alltid sovet ute...kun noen få ganger jeg har satt vogna inn p.g.a veldig mange minus grader. De sov mye bedre ute, og masse god frisk luft. Vind, regn og snø er da ingen hindring...værre er det når det bli veldig varmt ute...

Skrevet (endret)

Tror det er veldig vanlig at de små håpefulle her til lands tar lurene sine ute i vogna. Veldig mange sover myyye bedre når de får ligge ute i frisk luft. Begge mine har sovet ute, både hos meg og hos dagmamma og barnehage. Funker utmerket! Har babycallen inne, sånn at jeg umiddelbart blir varslet om når den lille våkner.

En stor fordel med at de små er vant til å ta lurene sine i vogna er at man enkelt kan legge dem også når man er på besøk hos andre. Da jeg var i permisjon var vi flere småbarnsmødre som var hjemme her i feltet. Vi var ofte på besøk hos hverandre. Da var det veldig greit at de små sov godt uavhengig av hvem vi var hos. For det var jo bare å putte dem ned i vogna si, så sov de trygt og godt. Hadde blitt sprø om jeg måtte planlegge besøk ut fra når den lille skulle ta luren sin, jeg.

Endret av Nala
Skrevet

Vesla mi (blir 2 år i august) har sovet ute siden hun var noen uker gammel. Med mindre hun er syk, sover hun alltid ute. Hun sover minimalt om jeg prøver å legge henne inne midt på dagen, ute sover hun oftest 2 timer.

Heldigvis bor vi slik at jeg ikke trenger å bekymre meg for å legge henne alene på verandaen. Og er været rusket står hun på en veranda på baksiden, lunt og med tak. Bruker alltid babycall dersom jeg ikke har døra åpen.

Gjest Gjest
Skrevet

JA. Barn har godt av å få frisk luft -også som små. De sover bedre og gjerne lengre når de sover ute.

Våre har sovet ute så og si hele tiden. Har hele tiden vært naturlig. Når vi bodde i blokk i byen sov barnet på terassen. Litt lengre ut fra byen med egen hage - har de sovet ute i hagen. Vogna står slik til at vi hele tiden ser vogna.

Og du som nevnte dette med at katt kan legge seg inn i vogna.. Nettopp av den grunn er det viktig å bruke myggnett også om vinteren! Det er som regel da katten søker varme og lune steder å legge seg ned.

Gjest Gjest
Skrevet

En schæferhund angrep vår nabos barn selv om den hadde myggnetting over vognen. Barnet måtte få sydd såret det fikk etter angrepet på sykehuset. :frustrert:

Gjest Gjest
Skrevet
En schæferhund angrep vår nabos barn selv om den hadde myggnetting over vognen. Barnet måtte få sydd såret det fikk etter angrepet på sykehuset. :frustrert:

Først bitt av en hund og så angrepet på sykehuset! Stakkars barn, gikk det bra,eller?

Gjest Bite me
Skrevet

datteren min har sovet i telt med en venninne i hagen. ser ikke noe galt i det.

Gjest Gjest
Skrevet
Først bitt av en hund og så angrepet på sykehuset! Stakkars barn, gikk det bra,eller?

:ler: Tror det gikk bra etter angrepene.

Det blir som setningen "Det er tre i båten".

Er båten laget av tre, eller er det tre personer i båten?

Gjest Donna
Skrevet

Begge mine sov ute i vognene sine da de var små. Alle har godt av frisk luft - de fleste barn er altfor mye inne.

Skrevet

Ja, er nok enig der. Det er bare sunt å la dem sove ute, så lenge det er forsvarlig selvfølgelig. ;)

Skrevet

Jenta mi har sovet ute fra vi kjøpte hus med veranda. Vi bodde i leilighet før uten egen hage, da sov hun stort sett inne.

Er vi ute å går tur sovner hun gjerne i vogna, og da lar jeg henne gjerne stå utenfor kafeen i barnevogna. Men da sitter jeg alltid slik at jeg ser rett ned i vogna og vet når hun våkner...

Hvis man har muligheten til å la barna sove ute, er det bare en fordel. De sover gjerne bedre i frisk luft + man får god tid til å lufte ut soverommet ;)

Gjest Bite me
Skrevet

barna blir fortere selvstendig når dem får være litt alene oxo ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...