Gå til innhold

La barn sove ute

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Ofte nevnes det her inne at barn/babyer sover ute.

Lar dere alle barna sove ute? Alltid eller en gang i blant? Hvorfor?

Jeg bor i utlandet og her er det ingen som lar barna sove ute. Derfor lurer jeg på hva dette er...

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Ikke latt barna mine sovet ute. Uansett hvor jeg har bodd hadde jeg ikke turt det. Ser til og med noen som setter vogner utenfor butikker.

Skrevet

Babyen min sover ute på trappa i vogna si flere ganger for dag. Det har han gjort siden han var rundt 3 uker gammel.

Gjest LoisLane
Skrevet

Alle mine fire har sovet ute så å si hver dag hvis de har vært friske. Men så bor vi midt i ødemarken, også. :)

Skrevet

Sønnen min sov ute hver dag fra han var en uke gammel til han var rundt året. Ofte flere ganger om dagen og mange timer av gangen. Vi bor på landet vi og.

Gjest Grønn
Skrevet

Vesla på året har sovet ute nesten hver dag siden hun var 2 uker gammel.

Gjest Gjest
Skrevet

Datteren min sov ute fra hun var noen uker gammel og til hun sluttet å sove på dagen.

Vi bodde da litt utenfor byen, hadde egen hage, og vi hadde heller ikke naboene så tett innpå oss at ungen fikk vogna full av røyk :ler:

Gjest Lovegeckos
Skrevet

Jeg mener at dersom man har mulighet til det, og det er forsvalig sikkerhetsmessig er det bare en fordel for barna å sove ute. Da kommer de seg litt vekk fra inneluften som inneholder støv og andre allergifremkallende partikler. Mitt første barn sov nesten aldri ute, men barnet mitt på 1 år sover ute neste hver dag fordi det er mulig med trygg hage her vi bor nå :)

Skrevet

Vi bor på landet, og begge mine har sovet på verandaen. Hovedsaklig fordi de sover bedre der. Mer fritid til mor :)

Gjest Gjest
Skrevet

våre to sov alltid ute dersom det var mulig. vi bodde slik at hun kunne sove på verandaen rett utenfor stuevinduet så det var helt trygt. hadde aldri gjort det dersom hun måtte stå uten tilsyn.

i byen hadde jeg ikke turt å gå fra dem det er iallefall sikkert! her for noen dager siden pratet jeg med en dagmamma som hadde dagbarnet sitt stående utenfor (i gågaten!!) bygget der vi var. jeg sa til henne at hun måtte ta barnet inn, det er mange rare mennesker ute og går! hun viste ingen forståelse på dette, så jeg sa bare at "jeg skal hjelpe deg inn med vogna jeg" og tuslet ut med henne i helene. herreminhatt jeg er glad hun ikke er min dagmamma...

Skrevet

Jeg lar jenta mi på snart 4 måneder sove ute hver dag, enten ved at jeg går tur, eller så setter jeg vogna på verandaen.( Noe som går helt bra, ingen røyk som siver inn på min veranda ;) ) Hun sover definitivt bedre og lenger når hun ligger ute! Og- alle har jo godt av litt frisk luft ;)

Gjest Gjest
Skrevet
Det er obligatorisk å la små barn sove ute

Hvorfor?

Skrevet

Micro sover aldri ute uten at jeg har ham under oppsyn, men jeg merker at søvnen hans ofte blir god av å sove ute. De fleste mennesker har jo godt av frisk luft. ;) Men jeg legger ham aldri til å sove i vognen, det er i så fall fordi han fortsatt sover når jeg er ferdig med å gå tur.

Skrevet

Selv sov jeg veldig mye ute ifølg moren min. Ettersom vi bodde i blokk sov jeg stort sett på værandaen.

Også mine barn har sover en del ute, men av reddsel for å ikke ha 110% oversikt ble det ant ikke like mye som jeg i utgangspunktet ønsket. Når barna er små (1 år ?) vil vi som foreldre som oftest ha full kontroll når det våkner og være der iløpet av sekunder ;)

Gjest marthepia
Skrevet

Vi bor også ganske øde så jeg tror ikke det er farlig å sette babyen ute her. En gang i blant ligger hun ute å sover.

Skrevet

Jenta vår har sove masse ute. Då vi budde i byen, sov ho på verandaen utanfor stova, eller i vogna på tur. No har vi flytta "langt ut på landet" og ho søv utanfor huset. Er det mykje regn og vind, søv ho inne. Ho søv mykje bedre og lenger ute, og det skada ikkje med frik luft. Og so slepp vi vere musestille i frykt for å vekke ho.

Gjest baby-E
Skrevet

Jeg sov alltid ute i vognen når jeg sov på dagtid

Gjest Gjest
Skrevet

Min erfaring er at barna sover MYE bedre ute. Men jeg hadde ikke satt vognen ut hvis jeg ikke hadde kontroll på den. Sjansen for at noe skal skje er kanskje ikke superstor, men den er der.

Forresten er sånn babycall grei å ha. I tilfelle en katt skulle legge seg oppå poden - eller en eller annen psyko person bestemte seg for å tukle ned i vogna.

Glad jeg bor på landet jeg.

Skrevet

Min vil ikke sove inne på dagen så jeg har nok ikke noe valg. Prøvt flere ganger å legge han i sengen, men junior er vandt til lange trilleturer så da er frisk luft i vogn som skal til hvis han skal sove.

Skrevet

Gutten min (8 mnd) sover ute. Tror det er godt for ham å få frisk luft, dessuten sover han lengre og roligere ute enn inne. Hender han sover inne også da. Hvis det blåser mye eller hvis det er kaldt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...