Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Kjøpte en gravidbukse i lin på H&M for ca. en mnd siden (har ikke kvittering). Har brukt buksen litt, men ikke mye. Da jeg skulle sette meg i sofaen i går, revnet hele buksen på to steder i baken. Buksen er på ingen måte trang, da den ble kjøpt inn med tanke på å vare hele svangerskapet.... Har jeg noe som helst krav på ny bukse, eller er dette slikt man må forvente? Buksen var ikke så dyr, tror den kostet 249,- men det er veldig irriterende når slikt skjer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo alltids prøve, men jeg tror det blir litt vanskelig uten kvittering. Det kan jo også være at du kjøpte den i fjor, det kan jo ikke de vite uten kvittering.

Skrevet

Enig med innlegget over.

Da jeg jobbet i butikk så kontaktet jeg forbrukerrådet om dette. Og det er eneste kravet til forbruker som reklamerer på noe at de har kvittering eller bankutskrift på beløpet. Men så var ikke vi så vansklige. Kom det inn folk med produkter vi visste vi hadde solgt i under 1 år så tok vi det inn om de ikke hadde kvittering, men det må ikke butikken gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet
Kjøpte en gravidbukse i lin på H&M for ca. en mnd siden (har ikke kvittering). Har brukt buksen litt, men ikke mye. Da jeg skulle sette meg i sofaen i går, revnet hele buksen på to steder i baken. Buksen er på ingen måte trang, da den ble kjøpt inn med tanke på å vare hele svangerskapet.... Har jeg noe som helst krav på ny bukse, eller er dette slikt man må forvente? Buksen var ikke så dyr, tror den kostet 249,- men det er veldig irriterende når slikt skjer...

Man får hva man betaler for. Når prisen var så billig kan du ikke forvente så mye av buksen. Iallefall ikke uten kvittering

Gjest Binna
Skrevet
Man får hva man betaler for. Når prisen var så billig kan du ikke forvente så mye av buksen. Iallefall ikke uten kvittering

Prisen har faktisk ingenting å si for forbrukerens rettigheter. Kvitteringen derimot burde du hatt... Men det går jo an å spørre pent, så kan det tenkes de gir deg en ny.

Skrevet

Jeg ville ha prøvd meg. Dersom buksa ikke er synlig slitt, bare har revnet, så er det trolig kvaliteten som er dårlig, og det bør jo butikken se. Jeg tar heller ikke var på kvitteringer, men stort sett er butikkene hjelpsomme.

Skrevet (endret)

Var det en linbukse? Akkurat det samme skjedde med min nemli (en stripete mamma-linbukse)! Jeg fikk byttet den, i en annen modell vel og merke. Ta den med og forkla situasjonen, tror nok at du vil ha rett på en ny bukse! :Nikke:

Edit: glemte noe: Jeg hadde heller ikke kvittering..

Endret av Missbumblebee
Gjest Prinsesse Tam Tam, ulogget
Skrevet

Dette kunne vært meg. Jeg kjøpte en sort mammalinbukse hos H&M rett før påske. Også den kostet 249,-Jeg startet med å gå med buksa en fredag, og fredagen etter oppdaget jeg store hull i baken og mellom lårene. Nå var buksa heller ikke trang til meg, og jeg hadde nesten ikke brukt den. Jeg tenkte også å levere den tilbake, men fant ikke kvitteringen, så det ble ikke noe av. Dumt av meg kanskje. Prøv du iallefall. Virker somom de har utrolig dårlig kvalitet på varene sine nå.

Gjest Gjest
Skrevet

HM pleier å være greie på reklamasjon selv om en ikke har kvittering

Skrevet

Har også to modeller av den buksetypen.. Den som er grå med striper, viser antydning til revning i baken.. Selv om den ikke er trang.

Den som er helt grå virker litt mer solid!

• 2 uker senere...
Gjest Jamila
Skrevet

HM har vært fantastiske i forhold til å bytte klær, selv om de er billige.

Kjøpte en tynn bomullsgenser på salg (kosta 79 eller noe) men den hadde hull under armen. Fikk bytta til ny tilsvarende selv uten kvittering. Bukser som revner etter en gangs bruk.- forklar de situasjonen og de vil forhåpentligvis bytte den. Det er verdt å ta seg en ekstra tur i butikken for det ja.

Skrevet

Ville absolutt tatt buksa med tilbake og snakket med dem ja! Synes HM ofte er veldig grei med slike ting! Dersom du betalte med kort har du kanskje en utskrift av transaksjonen?

Skrevet

Og det kan høres ut som dette er en bukse som mange har hatt problemer med. Da vet gjerne butikken at kvaliteten på buksa ikke er helt som den skal, og da skal det nok gå ekstra greit å få byttet den.

Gjest Prinsesse Tam Tam, ulogget
Skrevet

Jeg har fått byttet min bukse. Uten kvittering eller noe. Den hadde jeg jo kasta, buksa var lagt opp og allting så jeg tenkte ikke at jeg måtte levere inn igjen den. Men jeg var på min lokale H&M butikk for å kjøpe noe annet og så nevnte jeg buksa. Butikkdama sa at det var bare til å komme tilbake med den. Dagen etter gjorde jeg det, og fikk levert den inn uten problem. Fikk tilgodelapp, og var kjempefornøyd med servicen til butikken. Greit at jeg vet at jeg ikke kjøper ekstrem kvalitet når jeg kjøper lin på H&M, men jeg har kjøpt klær på adskillig dyrere steder enn dette som har vært like dårlig, og der har det aldri vært snakk om å ta tilbake dårlige varer. Så :klappe: til H&M. :)

Gjest Gjest
Skrevet

Hei!

Prøvde å bytte buksen. Damen i kassen mente det skulle gå bra, men så blandet noen andre kassedamer seg inn, og de mente jeg ikke kunne bytte den uten kvittering... Så jeg fikk beskjed om at "du får bare kaste den"..

Litt irriterende, men men.. har opplevd H&M som veldig behjelpelige tidligere, men må nok lære meg å ta vare på kvitteringene en stund..

*hovedinnlegger*

Skrevet

Da går du til en annen HM og prøver igjen, evt ringer inn først.

Det skal ikke være noe problem å få reklamere på buksen, men det blir jo litt feil hvis du sier du skal bytte den, du skal reklamere.

Gjest gjest 0
Skrevet
Da går du til en annen HM og prøver igjen, evt ringer inn først.

Det skal ikke være noe problem å få reklamere på buksen, men det blir jo litt feil hvis du sier du skal bytte den, du skal reklamere.

Signerer denne!

Selv om forbrukeren ikke har krav på å bytte uten kvittering er det vanlig kundeservice hos de aller fleste å ta inn varene likevel. Dette har blitt så vanlig praksis i de aller fleste butikker, at jeg ville sett på det som svært dårlig kundeservice av en så stor kjede å ikke gjøre det.

Jeg har aldri hatt problemer med å komme tilbake med ødelagte varer såfremt det er kvalitetsmessige feil. I butikken jeg jobbet tok vi inn alt som vi så ikke var kundens egen skyld. (jobbet i lekebutikk og det er ikke vanskelig å se at et barn har mishandlet en dukke når tær, fingre og nese er bitt av og nakken brukket ;) )

Gjest Gjest_Prinsesse Tam Tam_*
Skrevet

Så frekt. Bare kaste den.... I min butikk var det en av de andre kassadamene som også sa at de hadde fått tilbake en slik bukse før, så de var tydelig kjent med problemet. Prøv igjen.

Gjest Varg-Menja
Skrevet

Det er da ikke billig for en linbukse, men helt standard pris. Og uansett gjelder forbrukerloven om at varer skal holde i to år, det eneste som kan bli ett problem er det med kvittering. Men siden flere her sier at HM er greie på det, så er det bare å prøve.

Skrevet

Ja, gå til en annen H&M-butikk. Ring om så hovedkontoret deres dersom det ikke finnes andre H&M-butikker der du bor.

Det har ingen ting med saken å gjøre at buksa var billig. Den skal ikke gå i stykker uansett!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...