Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #1 Skrevet 2. mai 2006 Et merkelig spørsmål kanskje, men jeg kom akkurat til å tenke på dette. Hvordan gjør dere det? Vasker dere det varmere enn det egentlig tåler, bruker dere noe desinfiserende eller vasker dere det rett og slett ved anbefalt temperatur? Eller kanskje kjøper dere bare undertøy som kan vaskes ved minst 60 grader?
Gjest 2324 Skrevet 2. mai 2006 #2 Skrevet 2. mai 2006 Jeg vasker alt av undertøy på 60 grader selv om det i følge anvisningen ikke skal vaskes på mer enn 40. Ikke noe av mitt undertøy som har blitt ødelagt enda i hvertfall.
Windy Skrevet 2. mai 2006 #3 Skrevet 2. mai 2006 Jeg tror aldri jeg har sjekket vaskelappen på undertøyet, her går det på 60 uansett
Gjest Betty Boop Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Jeg vasker også på 60, men jeg har ødelagt mange plagg på den måten. Stoffet får en farge og alt av blonder får en annen.
Spirito Skrevet 2. mai 2006 #5 Skrevet 2. mai 2006 Mye klær er undermerket og vil tåle varmere temperaturer enn det som står. Jeg vasker alt undertøy på 60 eller 90 grader (blondeundertøy på 60, bomull på 90) og det som ikke tåler får bare bli ødelagt, for det er i mine øyne ubrukelig alikevel.
Gjest gjest1 Skrevet 2. mai 2006 #6 Skrevet 2. mai 2006 Man kan vaske på 40, det er ikke noe problem. Man går vel ikke rundt og er full av bakterier, eller hva? Man har sine egne, men en vask på førti gjør tøyet rent nok. Selv bruker jeg forøvrig alltid truseinnlegg, så de trusene jeg har som ikke tåler høyere temp enn 40 er heller aldri skitne i den forstand.
Gjest Binna Skrevet 2. mai 2006 #7 Skrevet 2. mai 2006 Man kan vaske på 40, det er ikke noe problem. Man går vel ikke rundt og er full av bakterier, eller hva? Man har sine egne, men en vask på førti gjør tøyet rent nok. Selv bruker jeg forøvrig alltid truseinnlegg, så de trusene jeg har som ikke tåler høyere temp enn 40 er heller aldri skitne i den forstand. ← Tøyet blir rent, men du dreper ikke evt bakterier. Foreksempel sopp. Det er ikke bra å bruke truseinnlegg hele tiden heller. men for deg er det kanskje ikke så nøye siden du tydeligvis ikke er plaget av sopp.
Gjest Gjesta Skrevet 2. mai 2006 #8 Skrevet 2. mai 2006 Truser vasker jeg konsekvent på 60 grader. Er ikke like prippen på bh`er, da. Alt av ungenes undertøy blir vasket på 95.
Gjest Binna Skrevet 2. mai 2006 #9 Skrevet 2. mai 2006 BHene mine vasker jeg for hånd, eller på 30- 40 grader.. De mister elasiteten og fortere ødelagt av å bli vasket på 60 grader eller mer..
Gjest vimse Skrevet 2. mai 2006 #10 Skrevet 2. mai 2006 Nei, jeg synes ikke undertøy som vaskes på 30-40 grader blir rent. Her blir undertøy vasket på min. 60 grader.
Gjest Binna Skrevet 2. mai 2006 #11 Skrevet 2. mai 2006 Nei, jeg synes ikke undertøy som vaskes på 30-40 grader blir rent. Her blir undertøy vasket på min. 60 grader. ← Mener du bare truser eller også BHer da?
Gjest vimse Skrevet 2. mai 2006 #12 Skrevet 2. mai 2006 Trusene. Bh-ene er som ymse, har jeg vært ute og jobbet hele dagen, og er full av skitt og gørr, synes jeg de trenger mer enn 40 grader.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #13 Skrevet 3. mai 2006 Et merkelig spørsmål kanskje, men jeg kom akkurat til å tenke på dette. Hvordan gjør dere det? Vasker dere det varmere enn det egentlig tåler, bruker dere noe desinfiserende eller vasker dere det rett og slett ved anbefalt temperatur? Eller kanskje kjøper dere bare undertøy som kan vaskes ved minst 60 grader? ← Ja, det står 40 g på iallefall de fleste bh. Det erforde leverandøren ikke garanterer at kvaliteten holder seg ved mere varme. Derfor kjøper eg aldri dyre bh. Svetter mye på jobben og hvite bh blir jo gule av slikt. eg kjører de på 60,men de blir jo fort stygge.
Gjest Binna Skrevet 3. mai 2006 #14 Skrevet 3. mai 2006 Ja, det står 40 g på iallefall de fleste bh. Det erforde leverandøren ikke garanterer at kvaliteten holder seg ved mere varme. Derfor kjøper eg aldri dyre bh. Svetter mye på jobben og hvite bh blir jo gule av slikt. eg kjører de på 60,men de blir jo fort stygge. ← Jeg kjøper bare dyr Bher pga vanskelg str.. Men unngår hvite fordi de fort blir misfarget. Kokvasker de jeg har, det tåler de godt, men de har ikke noe padding eller lignende..
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #15 Skrevet 3. mai 2006 Man kan vaske på 40, det er ikke noe problem. Man går vel ikke rundt og er full av bakterier, eller hva? Man har sine egne, men en vask på førti gjør tøyet rent nok. Selv bruker jeg forøvrig alltid truseinnlegg, så de trusene jeg har som ikke tåler høyere temp enn 40 er heller aldri skitne i den forstand. ← Det er vel ikke bakteriene som plager folk mest. jeg selv bruker bare hvite bh,men de blir gulere og til slutt blir de grå.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 3. mai 2006 #16 Skrevet 3. mai 2006 Man kan vaske på 40, det er ikke noe problem. Man går vel ikke rundt og er full av bakterier, eller hva? ← Eh, jo, det gjør man. Faktisk. Alle bakterier dauer ved 72 grader. Egentlig burde man kokvaske undertøy, men jeg kjører alt mitt på 60 grader. Noe blir ødelagt, men da er det også ubrukelig fra før.
Gjest lilletroll Skrevet 4. mai 2006 #17 Skrevet 4. mai 2006 Et merkelig spørsmål kanskje, men jeg kom akkurat til å tenke på dette. Hvordan gjør dere det? Vasker dere det varmere enn det egentlig tåler, bruker dere noe desinfiserende eller vasker dere det rett og slett ved anbefalt temperatur? Eller kanskje kjøper dere bare undertøy som kan vaskes ved minst 60 grader? ← Alle truser vaskes på minimum 60 grader (barnetruser med uhell i kokes) og så langt hat jeg ikke hatt et eneste uhell med tanke på ødelagt undertøy.
Gjest gjest1 Skrevet 4. mai 2006 #18 Skrevet 4. mai 2006 Eh, jo, det gjør man. Faktisk. Alle bakterier dauer ved 72 grader. Egentlig burde man kokvaske undertøy, men jeg kjører alt mitt på 60 grader. Noe blir ødelagt, men da er det også ubrukelig fra før. ← jo, selvfølgelig er vi fulle av bakterier, men nå tenkte jeg mer på de sykdomsfremkallende bakteriene, ikke de som vi er avhengige av for å holde oss friske. og er vi friske, så er vi friske, da har vi hudoverflaten og kroppen ellers full av "slemme" bakterier... Nå er jeg kanskje ekstremt lite redd for bakterier og smitte, men det har vel sin naturlige forklaring i at jeg rett og slett aldri er syk. Kan ikke huske sist jeg hadde verken en forkjølelse eller noe annet.. det er nok maaange år siden..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå