Gå til innhold

De farligste hunderasene

Fremhevede innlegg

Gjest Capricorn
Skrevet
det er nok basert på statistikk. De har vel tatt alle ulykkene og sett på hvilken rase som beit i de forskjellige tilfellene.

synes ikke det er teit å ha en sånn liste, men at teksten i artikkelen heller er formulert litt feil.

.. statistikk skal man ta med en klype salt... Dalmatinere stod ikke der, og de trenger en meget fast hånd. Jeg hadde et heller ublidt møte med en da jeg var liten.. :(

det eksisterer helt sikkert også lister over hvilke bilmerker som har vært kræsjet oftest, men det er ofte enten føreren av bilen eller føreren av den andre bilen som er innblandet, som er skyld i ulykken. er det teit med sånne lister også?

Hmm.. men jeg har hørt at røde biler er veldig utsatt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

ser ut som mange prøver å avvise hva folk har prøvd å forske på i løpet av lengre tid. Vel, jeg stoler heller på forskere enn hunde eigere som tviholder på at man skal ta slik statistikk med en klype salt. Dette er bare statistikk som viser virkeligheten, som viser hvor mange bitt some ble registrert over en periode. Hvorfor skal man ta dette med en klype salt når dette er empiriske fakta?

Gjest Gjesta
Skrevet

Altså denne listen er jo ikke noe å argumentere på når det er rein fakta.

Derimot er det teit å vinkle det dithen at den og den rasen er blant de "farlige" rasene, fordi den er på lista. men det kan tyde på at mange hundeeiere som ikke er flinke velger akkurat denne rasen ELLER at denne rasen trenger en fast hånd, og bør ikke bli utsatt for ubehagelige opplevelser i fbm mennesker da de lettere tar varig skade av det.

Skrevet (endret)

Terrier - hvilke(n)? Hound dog? Spaniel - hvilke(n)? Blandingshund - blanding av hva da? :roll:

Endret av Piff
Gjest Capricorn
Skrevet (endret)
ser ut som mange prøver å avvise hva folk har prøvd å forske på i løpet av lengre tid. Vel, jeg stoler heller på forskere enn hunde eigere som tviholder på at man skal ta slik statistikk med en klype salt. Dette er bare statistikk som viser virkeligheten, som viser hvor mange bitt some ble registrert over en periode. Hvorfor skal man ta dette med en klype salt når dette er empiriske fakta?

jeg er ikke hundeeier og grunnen til at jeg sa at statistikk er noe en skal ta med en klype salt er fordi det lærte jeg på skolen ;)

Endret av Capricorn
Gjest gjest1
Skrevet

Leste bare Frysepulvers hovedinnlegg, men det har i mange år vært kjent at de mest populære hunderasene er de mest farlige, pga at det finnes flere av dem og eierne vil gjerne ha en statushund uten å ha satt seg inn i hundehold.

Gjest Capricorn
Skrevet
Leste bare Frysepulvers hovedinnlegg, men det har i mange år vært kjent at de mest populære hunderasene er de mest farlige, pga at det finnes flere av dem og eierne vil gjerne ha en statushund uten å ha satt seg inn i hundehold.

Ja, der er du nok inne på noe... :icon_smile:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...