Gå til innhold

Musikk til Vals/Dans


Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Heisann

Jeg har nå fått beskjed om at vi skal danse vals icon_smile.gif Jeg har aldri danset vals i mitt liv eller noe annet for den saks skyld. Men det er ikke mitt spørsmål.

Hvilke sanger bruker dere til vals og dans ellers ? Særlig valsen da den er viktigst. Jeg vil understreke at vi skal ha cd'er i vårt bryllup.

33 dager igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Er det ingen som vet hva som passer til Vals/Dans ellers ????? icon_smile.gif Please - jeg er grønn her jeg.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke peiling, vi skal ikke ha vals.

Men jeg tror det har vært en del diskusjoner på dette tidligere, både i det gamle og det nye forumet. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg hadde egentlig ikke lyst til å danse vals eller noe annet - men vi er nå to så jeg må bare se å føye meg da han elsker å danse icon_smile.gif Takes two to tango eller hva. Jeg får vel bare søke litt rundt da.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja, du får føye deg icon_wink.gif

Forloveden min er også veldig flink til å danse, men han har innsett at å danse med meg er håpløst, så derfor blir det bare en vanlig slow istedet. T.o.m. jeg klarer et par minutter med det. icon_razz.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

To venstreføtter - sier det deg noe icon_smile.gif

Vi har prøvd å øve på vals - han ga opp etter ti minutter da jeg trøtte ham på føttene hele tiden. icon_smile.gif

Det blir underdaninghet dette for en kveld .)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Ta kontakt med bibloteket og si at du vil låne noen cder med vals på.

Da for du låne de helt gratis.

Dette gjorde jeg, og de på biblotket var veldig hjelpsomme de fant flere cder jeg kunne bruke.

Lykke til med dansinga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

God ide icon_smile.gif Tusen takk for for svar. Jeg har overhodet ikke tenkt på det selv om jeg vet man kan låne musikk fra bibliotek icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og forloveden min går på "Hyggedans" på Bårdar for å lære bryllupsvals (og mye mer!). Og jeg kan jo kanskje spørre instruktøren der på torsdag om de har noe tips til musikk vi kan bruke. Kanskje det er en spesiell vals som er mer brukt enn andre. Men uansett så har jeg forstått det som at det er engelsk vals man bruker til Bryllupsvals, og ikke wienervals... Kan skrive inn igjen etter at jeg har fått svar på torsdag hvis du er interessert i det.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

270702 - Jeg er absolutt interessert. Som du ser begynner det å haste så smått med å finne musikken til den viktigste dansen icon_smile.gif

Takk for all hjelp .-)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når jeg skulle finne noen fine søkte jeg på internett, det er utrolig mye der ute.

Her er et par linker fra meg:

http://www.ultimatewedding.com/

http://www.weddingzone.net/p-top50b.htm

http://www.weddingtips.com/wt-first-dance-songs.html

I den siste kan man høre sangene (klipp) og se hvem som synger. Jeg fant min på den siden og ble kjempefornøyd

Lykke til

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lurer på om vi skal ha "fly me to the moon". (Frank Sinatra). Er det vanlig at bandet spiller brudevalsen eller tar man den på cd? Vet ikke om de har denne sangen i repertoaret sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi vil ikke ha en tradisjonell vals, så vi

tenker vi skal ha "take this waltz" av Leonard Cohen. en veldig anerledes vals, men allikevel VELDIG fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Vi skal ha "Only you" med Wonda Shepard, hun sang denne i Ally for noen uker siden, det var helt nydelig, og så er teksten så fin.

Jeg begynner å få litt panikk følelse i magen nå, det nærmer seg fort til den 20/4.

Er mest redd for at ikke alt skal klaffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Panikk ja April02 - vet akuratt hvordan du har det. Sover relativt dårlig og tvinner tommeltotter. Nå har jeg sommerfugler icon_smile.gif Det er kun små detaljer som mangler -men akk så viktige detaljer alikevel icon_smile.gif

32 dager igjen for oss icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snorkfrøken

20April02: Nå har jeg vært på dansekurs og snakket med instruktøren om brudevals icon_biggrin.gif Hun sa at det er mest vanlig å bruke noe av Nat King Cole, muligens den sangen som heter Fasination. Jeg aner ikke hva slags musikk dette er - men hun holdt fast på at dette var mest vanlig til brudevals icon_smile.gif Så da får jeg vel finne en cd med Nat King Cole og prøvehøre icon_wink.gif Lykke til! Håper dette var til litt hjelp!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Tusen takk Snorkfrøken. Da er det vel bare for oss å øve nå de siste 29 dagene icon_smile.gif

29 dager igjen12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...