Gå til innhold

jeg elsker deg " på nynorsk


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

eg hugheilar deg av heila mi blodpumpa :ler::ler::ler::ler::ler:

eller smellkyss : skal eg trynsleikja deg rundt etaholet :ler::ler::ler::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

:forvirret: Og jeg som trodde det heter: Eg elsker deg eller eg elskar deg.

Kanskje det er på tide å komme utenfor mors stue og høre på andre mennesker? Så kan det hende at du faktisk klarer å forstå norsk etterhvert og så slipper du å lene deg til smålige oversetttelser av dialekter og nynorsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
:forvirret: Og jeg som trodde det heter: Eg elsker deg eller eg elskar deg.

Kanskje det er på tide å komme utenfor mors stue og høre på andre mennesker? Så kan det hende at du faktisk klarer å forstå norsk etterhvert og så slipper du å lene deg til smålige oversetttelser av dialekter og nynorsk.

Så seriøse var i dag da. Nynorsk og grautmål bort fra timeplanen! Det er for galt at man har barnemishandling i Norge i 2006!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane
Så seriøse var i dag da. Nynorsk og grautmål bort fra timeplanen! Det er for galt at man har barnemishandling i Norge i 2006!

Uff, ja. Kan knapt tenke meg noe verre dagens ungdom kan bli utsatt for. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Uff, ja. Kan knapt tenke meg noe verre dagens ungdom kan bli utsatt for. :(

Du skal ikke undervurdere sånt. 8 år etter min siste norskstil har jeg traumer og mareritt av de røde merkene som dukket opp, selv om ordet stod i norskordboka. Nynorsk er kun laget for at lærere kan masturbere til stilrettingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
eg hugheilar deg av heila mi blodpumpa :ler:  :ler:  :ler:  :ler:  :ler:

eller smellkyss : skal eg trynsleikja deg rundt etaholet :ler:  :ler:  :ler:  :ler:

Hør nå her ,jeg mente ikke å åpne gamle sår eller irritere noen,dette var ment som en spøk, så hvis jeg såret noen så var det altså ikke meningen.

Ikke alt trenger å være så alvorlig,ikke drep alt med alvorsprat da.

pliiiiiiis !!

Har ikke dere noen artige ord og uttrykk da.

Jeg er østlending og kava meg igjennom nynorsken og hater den enda,men å le litt innimellom og å ha litt galgenhumor av det man opplever som sykt og vanskelig skader vel ikke.

men som sagt,det var ikke for å såre noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
eg hugheilar deg av heila mi blodpumpa
Nå klikket jeg inn i denne tråden for å svare deg at det er akkurat det det heter - også visste du det selv. Du lurte meg. :sur:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LoisLane
Nynorsk er kun laget for at lærere kan masturbere til stilrettingen.

Er det rart vi blir slitne etter en bunke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det rart vi blir slitne etter en bunke?

:ler:

Det forklarer vel også hvorfor lærere har så lite sex. Obs, der spekulerte jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg elsker deg på nynorsk blir vel som alle vet:

"Eig elskjar deig"

Har ikke morra di sagt at du ikke skal spise deig?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest LoisLane
Jeg elsker deg på nynorsk blir vel som alle vet:

"Eig elskjar deig"

Gratulerer! Du er i ferd med å lage ditt eget, splitter nye skriftspråk! Keep up the good work - Ivar Aasen ville vært stolt av deg! :)

Har ikke morra di sagt at du ikke skal spise deig?

Sikkert, men gjesten over må ha prøvd å røyke den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så seriøse var i dag da. Nynorsk og grautmål bort fra timeplanen! Det er for galt at man har barnemishandling i Norge i 2006!

Eg veit no ikkje eg om du er useriøs eller trur det er humor du kastar om deg med - men om ungar i dag verte mishandla av den grunn dei må lære seg eit målføre du ikkje sjølv grip om trur eg nok du må setje deg inn i kva mishandling egentleg omhandlar..

Eg har skreve nynorsk som målføre sidan eg vart pålagd det i skulen og kan ikkje seie eg har teke skade av det i noko form - kanskje er det lettare å uttrykja seg på nettop denne målforma fordi ho er so mykje meir formell enn den bokmålforma so mange av dykk lett sklir over i.. Det kreves at man kan tenkje for å beherske nynorsk og dei ferraste vil vel måtte tenkje når dei skal skrive difor har me so mykje "sms" skrift og...

HAHAHA - jeg klarte ikke dy meg, spørsmålet er vel om dere klarer lese og tolke svaret....... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1

Jeg var glad i nynorsk på skolen, jeg. Som en av de få vil jeg tro. Synes det er flott at vi lærer om mangfoldet i landet vårt, faktisk. (Jepp, jeg er nerd.)

Nå skal det jo sies at jeg klagde på standpunktkarakteren i nynorsk (på nynorsk :ler: ) og gikk fra 5 til 6. (Jepp, jeg er supernerd.)

Men jeg er nå litt enig i at påtvungen lærdom i nynorsk, dvs. å lære å skrive det, ikke akkurat fører til at flere unge vil like det. Jeg er for at vi skal lære om ulike sider ved vår kultur, også språket vårt, men slippe å sitte i fem timer og skrive på et "språk" som de aller fleste har satt i vrangstrupen. (Ikke fordi ungdom ikke har godt av å slite litt, men fordi jeg ikke tror det bidrar til at interessen vil bli noe særlig større.) Og dette skal selvsagt gå andre veien også.

Huglauk på staur? Så utrolig festlig! :ler: Det var mye finere enn kjærlighet på pinne!

Endret av Hope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg tror det meste løser seg nå. Hørte på nyhetene en dag at det snart rulles ut en nynorsk versjon av Microsoft Windows XP

Minimjuke vindauge XP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Eg veit no ikkje eg om du er useriøs eller trur det er humor du kastar om deg med - men om ungar i dag verte mishandla av den grunn dei må lære seg eit målføre du ikkje sjølv grip om trur eg nok du må setje deg inn i kva mishandling egentleg omhandlar..

Eg har skreve nynorsk som målføre sidan eg vart pålagd det i skulen og kan ikkje seie eg har teke skade av det i noko form - kanskje er det lettare å uttrykja seg på nettop denne målforma fordi ho er so mykje meir formell enn den bokmålforma so mange av dykk lett sklir over i.. Det kreves at man kan tenkje for å beherske nynorsk og dei ferraste vil vel måtte tenkje når dei skal skrive difor har me so mykje "sms" skrift og...

HAHAHA - jeg klarte ikke dy meg, spørsmålet er vel om dere klarer lese og tolke svaret.......  :ler:

Vel, når du fyrst skulle skrive eit innlegg på nynorsk burde du sjekka skrivefeila dine før du posta det..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...