Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Eg har fryktelig tørr hud i ansiktet.. å har ikkje peiling på kva slags krem eg skal prøve som er god.. Vil jo ikkje ha masse kviser, eller få fryktelig feite hud..

Det er vel individuelt korleis ansiktskremer funkar, men er det nokon som har gode råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legg denne på velværeforumet, eller send en PM til Elphaba. Hun har god peil på sånt. :)

Gjest gjest1
Skrevet

Hva bruker du nå? Du bør bruke en krem som inneholder både fett og fuktighet. Jeg (og mange andre her inne) er veldig fornøyd med Dermalogica Skin Smoothing Cream til tørr hud. Hos meg er denne kremen nok på sommeren, men på vinteren bruker jeg et fuktserum, Dermalogica Skin Hydrating Booster, under.

Bruk også en rens som ikke tørker ut huden din ytterligere. Jeg er veldig fornøyd med rensemelken fra Dr. Hausckha. Den gir mye fukt, renser veldig godt og er mild mot huden.

Skrevet

Eg bruka berre vanlig nivea fuktighetskrem.. Noko som funkar dårlig..

Kor får du kjøpt dette? På vanlige butikkar eller?

Gjest Gjesta
Skrevet

Dermalogica får du hos hudpleiere og på noen nettbutikker, blant annet Strawberrynet og Lookfantastic.

Jeg har veldig tørr hud, og bruker også Dermalogica, men en krem med enda mer fett enn SSC, nemlig Intensive Moisture Balance. Jeg bruker i tillegg Skin Hydrating Booster.

Gjest Malina
Skrevet
Eg har fryktelig tørr hud i ansiktet.. å har ikkje peiling på kva slags krem eg skal prøve som er god.. Vil jo ikkje ha masse kviser, eller få fryktelig feite hud..

Det er vel individuelt korleis ansiktskremer funkar, men er det nokon som har gode råd??

Har ikke så mange gode fuktighetskrem-tips å komme med,men ett tips er å peele huden jevnlig slik at du fjerner døde hudceller. Da trekker også kremen lettere inn.

Jeg merker ihf stor forskjell på de periodene jeg ikke peeler og når jeg er flink med regelmessig skrubbing.

Hos meg er denne kremen nok på sommeren, men på vinteren bruker jeg et fuktserum, Dermalogica Skin Hydrating Booster, under.

Hvordan synes du dette serumet er?

Jeg synes det var dyrt,men er velldig fornøy med Dermalogica ellers,så, tenkte jeg kunne gi det en sjanse.

Nå bruker jeg fuktighetsserum fra Dior. Det fungere fint,men også dyrt. (Jeg falt mest for den fine flasken :sjarmor: )

Skrevet

Og som jeg ser har produktguruene kommet seg inn hit og hjulpet til. :-D

Gjest gjest1
Skrevet (endret)
Hvordan synes du dette serumet er?

Jeg synes det var dyrt,men er velldig fornøy med Dermalogica ellers,så, tenkte jeg kunne gi det en sjanse.

Nå bruker jeg fuktighetsserum fra Dior. Det fungere fint,men også dyrt. (Jeg falt mest for den fine flasken :sjarmor: )

Jeg elsker dette serumet. Det gir masse fukt, kan brukes under øynene og blir ikke klissete på. Bruker det også på leppene og jeg merker at leppene behøver sjeldnere påføring av leppepomade. Det er viktig at du forsegler serumet med en fuktighetskrem. Jeg har selv brukt et fuktserum fra Chanel som er ok, men som ble veldig klissete på (finere flaske enn Dermalogica dog ;) ).

Flasken er på 30 ml, og veldig drøy, på LF får du det til ca. halve prisen.

Ellers er tipset til Malina om å peele huden bra. Jeg bruker Dermalogica Daily Microfoilant som er en enzympeeling. Den inneholder ikke korn og er skånsom mot huden.

Endret av Lily
Gjest Binna
Skrevet

Avene cold creme fra Apoteket skal være bra

Gjest Gjest
Skrevet

Bestill en time hos hudpleier, så får du greie på hvordan hudtype du har og hva du trenger. Jeg har gjort det, og er veldig fornøyd. Har aldri hatt så fin hud før:)

Du trenger ikke nødvendigvis kjøpe de kremene hudpleieren selger (som er veldig dyre). De tipsene du får av hudpleieren kan du bruke til å kjøpe en helt vanlig krem på parfymeriet. Jeg har for eksempel fått beskjed om at jeg trenger en krem med olje i, og at den skal være tilpasset blandingshud. Jeg har funnet en krem på parfymeriet som har akkurat det hun sa jeg trengte. Og det funket! Jeg har nå brukt den kremen i to år.

Skrevet

Aha :) Då skal eg ta å bestille meg en time med hudpleier!

Tusen takk for alle svar :)

Gjest Aloha
Skrevet

Gå på apoteket og spør om råd. De pleier å ha mange gode ansiktskremer for tørr hud, bl.a. i merkene Avène, Aderma og Decubal.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker VICHY Nutrilogie 2 som jeg kjøper på apoteket. Den koster mellom 150 og 200 kr tror jeg, men min krukke holder i ca 1/2 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...