Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Skreller dere epler og pærer når dere bruker dem i smoothies? Vi har nettopp fått en smoothies-mikser, men vet ikke hvor bra den er. Når dere har isbiter i mikseren, hvor godt knuser den bitene? Blir de bare litt mindre? Blir alt slush? Må dere ha andre ting i mikseren for at isbitene skal knuses? I vår mikser spretter de liksom bare rundt uten å knuses særlig, hvis det bare er isbiter...
Arkana Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Når du skriver smoothies-mikser, mener du da en blender? Jeg skreller all frukt, og fjerner evt frø. Jeg bruker ikke isbiter i smoothies (bruker i stedet frossen frukt i biter), men mine blendere gjør som din, isbitene bare spretter rundt. Skal jeg ha isbiter i blenderen, knuser jeg dem i litt mindre biter først.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Ja, det er vel blender jeg mener. God idé å fryse frukten. Hvordan knuser du isbitene i mindre biter først da? Har du dem i håndkle/pose og dæljer på dem?
Arkana Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Hvordan knuser du isbitene i mindre biter først da? Har du dem i håndkle/pose og dæljer på dem? ←
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #5 Skrevet 1. mai 2006 Mannen elsker mojitos, og har tenkt å lage slike drinker til sommeren. Får du knust isbitene nok til slikt når du bruker posedæljemetoden?
Arkana Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Mannen elsker mojitos, og har tenkt å lage slike drinker til sommeren. Får du knust isbitene nok til slikt når du bruker posedæljemetoden? ← Jeg banker bare litt slik at de blir litt mindre og så har jeg dem i blender, og da får du knust dem akkurat slik du vil.
afr0dite Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Blendere av den rimeligere sorten har ofte kniver i bunnen, og når isbitene spretter rundt på knivene, blir disse sløve. Knivene er ikke skarpe nok til å kutte isen i utgangspunktet heller. I dyrere blendere, derimot, er det ikke kniver, men tykke "pinner" som er kraftige nok til å slå i stykker isen. For å knuse isen, setter man blendern i "pulse" modus, og trykker raskt av og på, på den svakeste hastigheten, slik at ingrediensene knuses jevnt. Lykke til! :rosasmil: Edit: Når det kommer tilisdæljing, anbefaler jeg å putte isen inn i et kjøkkenhåndkle, i steden for en pose, siden poser kan ha en tendens til å få hull, slik at man plutselig dæljer is all over the place! Endret 1. mai 2006 av afr0dite
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå