Gå til innhold

Smoothies og skrell

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Skreller dere epler og pærer når dere bruker dem i smoothies?

Vi har nettopp fått en smoothies-mikser, men vet ikke hvor bra den er. Når dere har isbiter i mikseren, hvor godt knuser den bitene? Blir de bare litt mindre? Blir alt slush? Må dere ha andre ting i mikseren for at isbitene skal knuses? I vår mikser spretter de liksom bare rundt uten å knuses særlig, hvis det bare er isbiter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du skriver smoothies-mikser, mener du da en blender? Jeg skreller all frukt, og fjerner evt frø. Jeg bruker ikke isbiter i smoothies (bruker i stedet frossen frukt i biter), men mine blendere gjør som din, isbitene bare spretter rundt. Skal jeg ha isbiter i blenderen, knuser jeg dem i litt mindre biter først.

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, det er vel blender jeg mener. God idé å fryse frukten.

Hvordan knuser du isbitene i mindre biter først da? Har du dem i håndkle/pose og dæljer på dem?

Skrevet
Hvordan knuser du isbitene i mindre biter først da? Har du dem i håndkle/pose og dæljer på dem?

:Nikke:

Gjest Gjest
Skrevet

Mannen elsker mojitos, og har tenkt å lage slike drinker til sommeren. Får du knust isbitene nok til slikt når du bruker posedæljemetoden?

Skrevet
Mannen elsker mojitos, og har tenkt å lage slike drinker til sommeren. Får du knust isbitene nok til slikt når du bruker posedæljemetoden?

Jeg banker bare litt slik at de blir litt mindre og så har jeg dem i blender, og da får du knust dem akkurat slik du vil.

Skrevet (endret)

Blendere av den rimeligere sorten har ofte kniver i bunnen, og når isbitene spretter rundt på knivene, blir disse sløve. Knivene er ikke skarpe nok til å kutte isen i utgangspunktet heller.

I dyrere blendere, derimot, er det ikke kniver, men tykke "pinner" som er kraftige nok til å slå i stykker isen. For å knuse isen, setter man blendern i "pulse" modus, og trykker raskt av og på, på den svakeste hastigheten, slik at ingrediensene knuses jevnt.

Lykke til! :rosasmil:

Edit:

Når det kommer tilisdæljing, anbefaler jeg å putte isen inn i et kjøkkenhåndkle, i steden for en pose, siden poser kan ha en tendens til å få hull, slik at man plutselig dæljer is all over the place! :ler:

Endret av afr0dite

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...