Gå til innhold

Minibanker i Praha

Fremhevede innlegg

Gjest reiser snart
Skrevet

Jeg reiser snart til Praha og har hørt litt av hvert vedr. penger etc. Jeg er vant til fra tidligere reiser å bare reise med visakortet mitt. Tar ut penger på flyplassen i en minibank og når de pengene er slutt så finner jeg en ny minibank osv. Tar vanligvis ut litt så jeg har en stund. Hotell etc betaler jeg alltid med kort.

Nå har jeg hørt at det ikke er så lurt å gjøre dette i Praha, kan være vanskelig å finne en minibank, kan bli lurt, gebyrer etc. Gebyrer bryr meg lite da jeg har Skandiabanken. Det anbefales å veksle norske sedler i banker/vekslingsbyråer. Jeg liker ikke å reise med mye kontanter, tar nok med meg i underkant av 1000 nkr for sikkerhetsskyld, men ikke mer!

Stemmer dette? bør jeg ta med meg en bråte norske sedler eller ta bryet med å kjøpe reisesjekker?? :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Virvel
Skrevet (endret)

Jeg dro til Tsjekkia uten et øre i kontanter og tok ut i minibanker. Ikke noe problem. Det du derimot skal passe deg for er lommetyver - ha for guds skyld en veske du kan lukke helt igjen og bære slik at du har full kontroll på den hele tiden. Lommetyvene som herjer på metroen og i de verste turistområdene er sykt profesjonelle. Skal du ta taxi anbefales det å ringe sentralen og bestille en, eller bruk de som du ser tilhører et drosjeselskap (de som det står AAA på skal være rimelig trygge) og det lønner seg å avtale pris på forhånd. De jukser fælt. ;)

Endret av Virvel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...