lil Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Hva skjer i et monopol når myndighetene setter en maxpris?? Hvordan kommer jeg frem til dødvektstapet? Har opplyst etterspørsel og kostnadsfunksjon. Jeg vet hvordan jeg finner ut ting om avgiften hadde vært satt til pr gode solgt, men hva med maxpris??? Jeg sliter... Tusen tusen takk hvis noen gidder ta seg tid til å hjelpe meg!!
lil Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #2 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Og hvordan i huleste finner jeg kons og prod overskudd? Vet hvilket areal det er, men hvordan skal jeg finne det? Endret 1. mai 2006 av lil
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Når du velger en avatar som det der...så kan det hende du skremmer folk bort fra å svare. Merkelig den ble godtatt.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #4 Skrevet 1. mai 2006 Når du velger en avatar som det der...så kan det hende du skremmer folk bort fra å svare. Merkelig den ble godtatt. ← Lettskremt eller??
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #6 Skrevet 1. mai 2006 Når du velger en avatar som det der...så kan det hende du skremmer folk bort fra å svare. Merkelig den ble godtatt. ← :klø: Hva er det du ser egentlig? Jeg ser bare noe utydelige noe som kanskje kan være gress og et tjern? Har naturen blitt skummel også nå da?
*melis* Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Fant det visst ut.. Men hvordan i huleste finner jeg kons og prod overskudd? Vet hvilket areal det er, men hvordan skal jeg finne det? ← Du bruker bare vanlig formel for å regne ut arealet av trekanten? Også bruker du tallene fra grafen.
lil Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #8 Skrevet 1. mai 2006 Tusen takk!! Tror jeg fikk det til. Men hva med frikonkuransemarked? Skal jeg regne på samme vis, i krysset mellom etterspørsel og grensekostnad? Da får jeg et mye høyere produsentoverskudd, kan dette stemme???
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #9 Skrevet 1. mai 2006 HVA er det med avataren min???? ← Som du kanskje har fått med deg, likner den veldig på en ustelt vagina. I grunnen ser den usømmelig ut.
lil Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #10 Skrevet 1. mai 2006 (endret) Som du kanskje har fått med deg, likner den veldig på en ustelt vagina. I grunnen ser den usømmelig ut. ← FY F**** :grine2: Sier mer om deg enn om bildet vel Endret 1. mai 2006 av lil
lil Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #11 Skrevet 1. mai 2006 Uffda, jeg er helt tullete i hodet når det gjelder denne mikroen. Selvsagt er det større ved FK... Men jeg har funnet ut at jeg ikke allikevel fordtod helt det denne tråden opprinnelig var startet for, nemlig tilpasning når en maxpris er satt. Hva skal jeg bruke?????
Respect Skrevet 1. mai 2006 #12 Skrevet 1. mai 2006 Har du ikke lærebok eller medstudenter du kan spørre? Spørsmålene dine er såpass elementære at de garantert står i boka di eller i forelesningsnotater.
lil Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #13 Skrevet 1. mai 2006 Ja, det med overskudd stod selvsagt i pensum, men ikke det jeg hovedsaklig lurer på. Det har vært tatt opp på en forelesning som jeg ikke var på, og jeg har ikke sett notatene til andre fra den gangen heller. Imorgen får jeg spore opp noen, men det hadde vært gøy å komme videre allerede i kveld
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå