Gjest King James II Skrevet 1. mai 2006 #1 Del Skrevet 1. mai 2006 (endret) Tror dere kristne at dommedagen er rett rundt hjørnet ?,. Og at Anti-Krist går blant oss ?. Og dere som ikke er kristne. Hva mener dere om dette med dommedagen og Anti-Krist personlig tror jeg at dette med dommedagen og anti krist er ment symbolsk og ikke skal tas bokstavlig. Jeg tror mer den omhandler den tid da den ble skrevet altså på den tiden ra Romerene var på krigs rand med Perserene tror jeg men hva tror dere Endret 1. mai 2006 av King James II Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #2 Del Skrevet 1. mai 2006 Vi som ikke er kristne mener vel ikke noe om det, siden vi ikke tror på det Iallfall ikke for min egen del.. Men skummelt høres det ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James II Skrevet 1. mai 2006 #3 Del Skrevet 1. mai 2006 Det er vel tross alt bare skummelt for de 1 milliarder som blir igjen på jorden etter at alle de som tror blir reddet før det begynner. Så tror du er du trygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Mari Skrevet 1. mai 2006 #4 Del Skrevet 1. mai 2006 Jeg har ingen tro på dette, synes litt synd på dem som tror dette. De må jo gå rundt og være litt engstelige hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iviking Skrevet 1. mai 2006 #5 Del Skrevet 1. mai 2006 Dommedag kommer, ingen tvil om det. Men sikkert lenge til, dommedag kan jo f.eks være når sola slukker. Hva mener du med antikrist, er det satan? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James II Skrevet 1. mai 2006 #6 Del Skrevet 1. mai 2006 Sånn som jeg har forstått det er Anti.Krist saten eller sønnen til satan. Vel det er jo 5 millioner år eller noe til Solen blir en stor kjempe så det er lenge til. Mens dommedagen skal jo ligge rett rundt hjørne noe den vel etter de kristne har gjort i 2000 år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Randi_* Skrevet 1. mai 2006 #7 Del Skrevet 1. mai 2006 Dommedag? Har dere sett litt vel mye sci fi kanskje? Eller tar gamle skrifter litt vel seriøst? Vel, er det ikke dommedag, så er det alltid noe annet: bilulykke, flyulykke, et tre faller ned i hodet på noen, lynet slår ned, husbrann, drap osv.: det er mye som kan skje. Forskjellen på oss er kanskje de som velger å spekulere seg i hjel over dette, og andre som velger å konsentrere seg om hva de har, vet og ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest King James II Skrevet 1. mai 2006 #8 Del Skrevet 1. mai 2006 hva de vet. Hva de ser.....Si meg tenker du aldri utenfor den lille materiele skala av det du vet og det du ser. ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Randi_* Skrevet 1. mai 2006 #9 Del Skrevet 1. mai 2006 hva de vet. Hva de ser.....Si meg tenker du aldri utenfor den lille materiele skala av det du vet og det du ser. ? ← Nei, det gjør jeg ikke. Eller jo...har jo lest en del argumentasjonsresonnemnt fra de klassiske filosofene da /(Decartes, Spinoza, Aquinas, Platon, Aristoteles, sofistene, osv.) Og klart, jeg leser jo en bok i ny og ne, og lytter til musikk (ulike sjangre). Bruker gjerne tid på å reflektere, men mest over livet som er, og ikke hva som kunne ha vært, eller vil bli etter at vi er døde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gutt24 Skrevet 8. mai 2006 #10 Del Skrevet 8. mai 2006 Johannes Åpenbaring, som det meste av disse festlige endetidsspekulasjonene kommer fra, er et kampskrift mot romerne, og et trøsteskrift for de som ble forfulgt. Bl.a. er AntiKrists tegn, 666 = "Keiser Nero" gjennom jødisk tallsymbolikk.. Kanskje ikke helt tilfeldig.. Folk har i 2000 år trodd at Dommedag er rett rundt hjørnet, og sett en masse tegn som passer med bibelen. Og de har driti seg ut. Jeg tror at de som nå er overbevist om at Dommedag kommer straks, fordi de ser så mange tegn som passer med denne boka, også tar feil. Bl.a. fordi kriger og katastrofer er noe som er en fast del av livet på jorda. Det blir litt som med horoskoper, de kan virke imponerende fordi de ofte er skrevet på en måte som gjør at det alltid er noe du kan kjenne igjen. Folk som har National Geographic Channel går det et program om Apokalypsen der. Kommer sikkert i reprise snart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_RPM_* Skrevet 8. mai 2006 #11 Del Skrevet 8. mai 2006 Den som lever får se.... Det med at mange tolker feil, er bare menneskelig. Jesus sa, vi ikke skulle vite dagen eller timen, men året og måneden står det ikke noe om at vi kan vite, det står også om bortrykkelsen av Hans folk skal vær en tid vi ikke forventer det. De fleste endetidstegn er nå oppfylt, det med jødenes tilbakekost fra alle verdenshjørner. De siste ukene av Daniels årsuker. Den store kunnskapen. Den tredje dag. Jeg må innrømme jeg ikke har lyst å fortelle så mye mer om dette emnet, siden ikke-troende bare vil ha håndfaste kjødelige bevis, mens det å tale om dette mener jeg kreves Guds samlede visdom og svarene åpenbares lettere i nærvær av mange kristne. Det kan ikke fortelles i korte ord. At ikke-troende har så mye mer peiling om dette emne her er like logisk som en mann vet mye mer om det å være en dame, en damene selv gjør. Men jeg vil gjerne vite når dette programmet om apokalypsen går i reprise igjen, så om noen finner det ut så kan de si fra her. Liker veldig godt å lære vekk, det er vel en del kunnskap i dette programmet jeg kan ta med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #12 Del Skrevet 13. mai 2006 klart det er mye oppspinn i bibelen, noe annet ville være absurd. her snakker vi om en bok som måtte "pynntes på" da det ble oppdaget at templene og pyramidene i egypt og afrika, stammet fra lenge før menneskene ble skapt,-i hverfall ifølge det som man trodde utifra datidens bibel. Kristendommen fikk seg en knekk der ja, lite troverdig spør du meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. mai 2006 #13 Del Skrevet 13. mai 2006 Jeg tror det med dommedag er oppskrytt og at de kristne reklamerer for denne dagen for å frelse alle oss andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Maja_* Skrevet 14. mai 2006 #14 Del Skrevet 14. mai 2006 Jeg har ingen tro på dette, synes litt synd på dem som tror dette. De må jo gå rundt og være litt engstelige hele tiden ← Hvorfor skulle vi være engstelige? Det er nettopp fordi vi tror på evangeliet (i sin helhet) at vi ikke har grunn til å være redde for noe. Dommedag er en gledens dag for de frelste, fordi dette er dagen vi skal komme hjem til paradis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 15. mai 2006 #15 Del Skrevet 15. mai 2006 klart det er mye oppspinn i bibelen, noe annet ville være absurd. her snakker vi om en bok som måtte "pynntes på" da det ble oppdaget at templene og pyramidene i egypt og afrika, stammet fra lenge før menneskene ble skapt,-i hverfall ifølge det som man trodde utifra datidens bibel. Kristendommen fikk seg en knekk der ja, lite troverdig spør du meg.... ← Og hvilken bok tror du på, siden du vet dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #16 Del Skrevet 16. mai 2006 Og hvilken bok tror du på, siden du vet dette? ← Man skal ikke tro på en Bok. Man skal tro på Gud. husk 1 bud Du skal ikke ha andre Guder en meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. mai 2006 #17 Del Skrevet 16. mai 2006 Og hvilken bok tror du på, siden du vet dette? ← Bok?? Så nettopp en dokumentar på nrk om egypt og pyramidene, og hadde du sett den hadde du åsså trukket din tro i tvil!! Dessuten, så mye faenskap og så mange "hellige" kriger det er her på jorda, så har jeg vanskelig for å tro på himmelrike. Det er nesten så man tror mere på fanden selv enn Gud når man ser hva mennesker er villig til å gjøre, i Guds navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_KR-øst_* Skrevet 16. mai 2006 #18 Del Skrevet 16. mai 2006 Bok?? Så nettopp en dokumentar på nrk om egypt og pyramidene, og hadde du sett den hadde du åsså trukket din tro i tvil!! Dessuten, så mye faenskap og så mange "hellige" kriger det er her på jorda, så har jeg vanskelig for å tro på himmelrike. Det er nesten så man tror mere på fanden selv enn Gud når man ser hva mennesker er villig til å gjøre, i Guds navn! ← Det avgjørende er hvem hver enkelt har som Herre i sitt liv. Nå er det ikke alle som går god for alt som blir servert som dokumentarer i NRK, National Geofraphic og andre TV-kanaler heller. Der påståes det at vi stammer fra apene, men er alle enige i det? Uansett hva som serveres, og hvem som serverer det, bør en ikke tro blindt at det er sannheten. Mitt poeng her er at du trekker min tro i tvil, men du hevder at din tro er rett. Dette ser jeg riktignok på som den eneste rette måten å tro på, hvis en er overbevist. Men en bør ha en god bakgrunn og begrunnelse for sin tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest d'Arc Skrevet 16. mai 2006 #19 Del Skrevet 16. mai 2006 Personlig liker jeg heller å leve livet enn å gå og frykte det at sola skal sluke planeten eller at vi skal få en liten stein i huet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jalileh Skrevet 16. mai 2006 #20 Del Skrevet 16. mai 2006 Nei nei nei... sånt tror man ikke no på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå