Gjest Gjest_REA_* Skrevet 2. mai 2006 #21 Skrevet 2. mai 2006 Schtæike... da skulle nok stemor ha sagt sitt, tenker jeg... Jeg kunne godt ha stilt opp for stesønnen, for her i huset Da må jeg jo stille opp selv, hvilket er bare fint for jeg eeeeelsker 17.mai-tog. Men den læreren som våget å være så frekk, skulle nok få seg en sprut i ansiktet fra vannpistolen min eller en rapp over rompa med sameflagget mitt ← Innlegget mitt ble på mystisk vis halvert - altså: her i huset er far lærer og utkommandert av meg til å følge sin klasse i toget. Og da må jeg stille opp selv...
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #22 Skrevet 2. mai 2006 Innlegget mitt ble på mystisk vis halvert - altså: her i huset er far lærer og utkommandert av meg til å følge sin klasse i toget. Og da må jeg stille opp selv... ← Godt å høre at det finnes stemødre som VIL stille opp
Gjest Gjest_REA_* Skrevet 2. mai 2006 #23 Skrevet 2. mai 2006 Godt å høre at det finnes stemødre som VIL stille opp ← Har nok ikke så mye å gjøre med å være en stemor som stiller opp dette her. Er veldig begeistret for 17.mai og har en forrakt for lærere som står på fortauet og vinker til klassen sin. Stiller opp dersom det er påkrevd fordi jeg mener at læreren (min bedre halvdel) skal gå sammen med klassen sin, og da må jeg jo stille opp der han ikke strekker til. Er enig med andre her hva gjelder oss steforeldre og engasjement, og står ikke i pølsebua fordi far ikke kan.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #24 Skrevet 2. mai 2006 Alle føler at det bare er dem de ringer til. Og det er ikke 17-maikomiteen hun skal ha hjelp til - trådstarter skriver jo at det er å være vakt ved leker, betjene pølseboden, ol ... I klassen til mine barn setter de opp lister hvor foreldrene er vakt en times tid hver ... det går jo an å foreslå noe sånn ... Da er det ingen som kan komme med unnskyldninger. ← Joda, å være i 17.mai komiteen innebærer hos oss at man skal ta vaktene ved de forskjellige bodene. Det var ikke bare oss dem ringte til. Men dem ringte vist oss først fordi vi er 4 foreldre og "en av oss måtte da kunne stille" sa hun som ringte. Uansett, nå er det andre sin tur til å stille opp.
Gjest Gjest Skrevet 2. mai 2006 #25 Skrevet 2. mai 2006 Det er da vel mye du kan stille opp på selv om du har en ammende baby? Har nå 3 unger selv og har for pokker tatt min del av dugnadsjobbinga selv om jeg har hatt et spebarn å passe på. Vær nå litt grei og se på HVA du kan hjelpe til med isteden for å finne alt som er UMULIG. Jeg blir så matt av folk som er hjelpesløse selv om de har en unge å passe på! Husmusa
Lemming Skrevet 2. mai 2006 #26 Skrevet 2. mai 2006 Jeg forstår ikke helt problemet ditt. Hvorfor kan ikke babyens far ta seg av babyen mens du gjør 17. mai-oppgaver? Faktisk har jeg større forståelse for hun som ringte deg - det er ikke så veldig festlig å være den som skal tildele oppgaver når man så ofte møter negative mennesker. ← Herregud. Er det noen som har negative holdninder her, så er det du. TS skriver jo at de som regel alltid stiller opp, med 2 biler og det hele. Er det så mye å be om, å få litt fred når man har liten baby? Er det så mye forlangt at noen av de andre foreldrene stiller opp for èn gangs skyld? Eller er det sånn, at hvis du først har vært grei og hjulpet til mer enn det andre gjorde èn gang, så forventes det at du skal gjøre det samme for alltid? Det er da vel mye du kan stille opp på selv om du har en ammende baby? Har nå 3 unger selv og har for pokker tatt min del av dugnadsjobbinga selv om jeg har hatt et spebarn å passe på. Vær nå litt grei og se på HVA du kan hjelpe til med isteden for å finne alt som er UMULIG. Jeg blir så matt av folk som er hjelpesløse selv om de har en unge å passe på! Husmusa ← Hvor mye folk klarer er veldig individuelt. Supert, hvis du hadde energi til å være med på dugnader o.l. selv om du hadde baby, men at du klarer det er ikke ensbetydende med at alle klarer det. Det kommer jo an på hver enkelts søvnbehov, på babyens søvnvaner, og veldig mange andre ting. Folk er forskjellige, enten du liker det eller ikke.
Pusekatt Skrevet 2. mai 2006 #27 Skrevet 2. mai 2006 For å kaste ut en brannfakkel - hvor går grensen for hva som er akseptabel grunn til å melde avbud fra aktiviteter i regi av skolen som f.eks. 17. mai-feiring? Hva er "gyldig fraværsgrunn", egentlig? -spedbarn/baby (og hvor lenge er spedbarnet spebarn nok til at det er god nok grunn?) -sykt barn -syke/gamle foreldre/besteforeldre/annen nær familie -andre planer De aller fleste foreldre som stilles i den situasjonen at de blir spurt om å stille opp på 17. mai, blir spurt fordi de har en ting felles, og det er at de alle har barn. Som regel er man jo og feirer på skolen uansett (etter barnetog). Uten å ha statistisk belegg for det jeg nå påstår, vil jeg tro at godt over halvparten har mer enn ett barn å ta hånd om. Det blir også litt feil hvis det at man er flink til å stille opp med å kjøre til f.eks. håndballkamper (og ære være dere for det, kjempefin innsats!) skal gjøre at man slipper unna dugnadsinnsats på andre arenaer som f.eks. skole eller fotball. Hver av disse tingene må man se på for seg. Av disse tingene er det forøvrig også bare skole som er obligatorisk...... Det er ikke snakk om SÅ mange timer heller, og det går jo an å kose seg resten av 17. mai etter at arrangementet på skolen er ferdig?
Annie Skrevet 2. mai 2006 #28 Skrevet 2. mai 2006 I år er det klassen til sønnen til sambo som har arrangementet 17 mai. Da det alltid er noen som ikke kan 17 mai, har de fått andre ting å gjøre. Samle inn gevinster ol. Alle trenger vel ikke være der fysisk 17 mai?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå