*melis* Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Inspirert av en annen tråd her spør jeg: Skal jeg velge å fullføre utdanningen min (to år igjen) i en by jeg absolutt ikke trives i, med en utdanning jeg liker godt og kunne tenke meg og jobbe med? (Linja jeg går finnes bare i denne byen og i andre byer jeg absolutt ikke kunne tenkt meg å bo i) Eller skal jeg hoppe over til noe annet og flytte til en by hvor jeg kjenner folk og tror jeg kommer til å trives i? Evt. har jeg også vurdert å fortsette der jeg går nå, men bo hjemme/i en annen by og lese til eksamen på egenhånd. (Veldig lite obligatorisk undervisning)
Gjest baby-E Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 jeg hadde fortsatt med studiet i den byen jeg ikke trivdes. Syns det virker bedre å bo et sted en ikke trive i, i to år. Utdannelsen har du med deg hele livet, og du kan jo flytte fra byen om to år
Spirito Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Jeg synes heller ikke byen jeg studerer i er verdens flotteste by, men jeg hopper ikke av studiene for det. Du har bare to år igjen, gjør det beste ut av de! Så flytter du hjem med papirer i hånda som kanskje ikke så mange i hjembyen din har.
*melis* Skrevet 1. mai 2006 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2006 Jo, men.. Problemet er ikke selve byen, men mer det at jeg ikke føler meg helt hjemme i miljøet her og fremdeles ikke har blitt kjent med noen. Da føler jeg på en måte at det er på tide å starte på nytt i en ny by. I tillegg har jeg litt lyst til å ta en master senere og da må jeg enten fortsette her eller flytte til en ny by jeg ikke har noe særlig lyst til å bo i. Ahh, hadde det bare vært som videregående når valgene nærmest ble tatt for deg