Gå til innhold

kan en bli steril av sopp?

Fremhevede innlegg

Gjest jente 1983
Skrevet

som mange andre her inne som jeg har skjønt er jeg ofte plaget av sopp i underlivet.

jeg hører noen sier at man ikke skal gå rundt med dette uten å gjøre noe med det fordi man kan bli steril, mens andre igjen mener dette er tull....

noen som vet om man faktisk kan bli steril av det? da blir jeg litt engstelig, for det kan gå både en og to uker før jeg blir heeeelt kvitt det. det blir borte et par dager også blusser det opp igjen....

om man blir steril, hvor lang tid er det snakk om at man går med det?

Videoannonse
Annonse
Gjest Binna
Skrevet

Nei, man kan ikke bli steril av sopp. Det er en kjønnsykdom som man kan ha uten å merke den, som kan gjøre en steril, husker ikkke hvilken i farta..

Skrevet
Nei, man kan ikke bli steril av sopp. Det er en kjønnsykdom som man kan ha uten å merke den, som kan gjøre en steril, husker ikkke hvilken i farta..

Er ikke det clamydia da?

Gjest gjesta
Skrevet

Er ikke det clamydia da?

jo.. det e det!! blir ikkje steril av sopp..

Gjest Binna
Skrevet

Ja, det er clamydia jeg tenker på.

Skrevet

clamydia kan gjøre en steril ja...

men clamydia får man vel dersom man har ubeskyttet sex med en som har sex med mange andre.. dette var tungvint sagt.. men dersom man har fast partner og ingen har vært utro eller hatt sex med andre så er sjansen lite.. eller er jeg heeelt på villspor??

sopp kan ikke gjøre en steril, det står på canesten.no

Skrevet

Clamydia kan en få hvis en har ubeskyttet sex med en som har det, eller at partneren ens har det og så overfører det til deg.

Etter som jeg har skjønt på fastlegen min, er det vanlig å ta en clamydiatest av unge kvinner som er inne til gyn. undersøkelse. Min lege tok en test når jeg var inne og fjerna spiralen. Det spilte ingen rolle at jeg har vært i samme forhold i 6 år. Han sa at det var vanlig å gjøre det på unge kvinner, sånn for sikkerhets skyld.

Som forventet kom testen tilbake negativ. Hadde den komt tilbake positiv, vet jeg om en som hadde fått et forklaringsproblem. :ler:

Gjest Binna
Skrevet

Man trenger jo ikke ha ligget rundt for å få det.. Det holder med èn som har det. Og jenter kan ha det i flere år uten og merke noen symtoner. Derfor er det alltid lurt å sjekke seg regelmessig, og særlig ved bytte av partner.

Ettersom jeg har forstått det kan man også få det av munnsex?

Gjest gjest1
Skrevet

Sopp er ikke en kjønnsykdom.

Gjest Binna
Skrevet
Sopp er ikke en kjønnsykdom.

Hvis du sikter til det første innlegget mitt, så var det ikke det jeg mente heller, jeg mente bare at man kun kan bli steril av en kjønnsykdom jeg ikke husket navnet på, altsp IKKE sopp.

Gjest gjest1
Skrevet

Ah ok! :tunge1:

*ta med seg bedreviterbehovet et annet sted*

Gjest Binna
Skrevet
Ah ok! :tunge1:

*ta med seg bedreviterbehovet et annet sted*

hehe, ingen skade har skjedd. da er det hvertfall ingen fler som misforstår det jeg skrev, ser at det fort kan tolkes annerledes..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...