Gå til innhold

forebygge sopp

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

erofte plaget av sopp infeksjon i underlivet. hvordan få forebygget dette? bortsett fra å gå minst mulig i trange bukser og sove naken om natten..???? kan ikke fly ned døra pålegeværelset hver gang, det ville ha blitt litt pinlig...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Canesten fås uten resept, så du trenger ikke å dra til legen hver gang du får sopp.

Gjest gjest1
Skrevet

Det finnes et forebyggende middel. Jeg ble fortalt om det da jeg var på apoteket for å kjøpe Canesten og holdt på å klø ihjel, så jeg valgte å ikke kjøpe det akkurat da

Gjest gjesta
Skrevet

youghurt naturell skal visst vere bra..

og alltid tisse etter sex.

Trur ikkje det e så lurt å bruke for masse canesten. Det ligge en tråd om vestibulitt her på k.g., enkelte meina at det kan komme av overdreven canestenbruk.

Skrevet

Ofte faar man sopp naar man gaar paa antibiotika, siden dette ikke bare dreper de slemme men ogsaa de snille bakteriene. Derfor er det lurt aa be om Canesten naar man faar antibiotika (ogsaa tenke nöye gjennom om man egentlig trenger antibiotika, jeg har ihvertfall faatt resept paa det i tide og utide..)

Ogsaa er det lurt aa bruke bomullstruser og ikke vaske for mye med Asan etc, ellers tror jeg alt det andre er nevnt...

Skrevet

- bruke bommulstruser

- unngå stringtruse (stringen fungerer som en bro for bakterier fra det andre hullet lenger bak ;) soppen kan ligge i tarmen også. Dermed smitter du deg selv)

- ikke bruke såpe/asan når du vasker deg, bare vann. Bare vaske med det bak feks. Man blir faktisk ren da og.

- ikke spise så mye sukker/søtsaker (soppen elsker sukker)

- ikke spise p-piller med østrogen (tror jeg) Jeg byttet til Cerazette og ble kvitt stadig tilbakevendende infeksjoner.

- smøre canesten på tampongen når du har mensen (som du faktisk kan slippe ved å bruke Cerazette)

- ikke barbere seg helt. Håret er faktisk med på å gi litt plass til litt luft der nede.

Det var det jeg kom på i farten. :

Gjest Fruktfat
Skrevet

kjør trusene i tørketrommel.

har ikke hatt sopp på lenge, og det eneste jeg kommer på som jeg gjør annerledes er tørketrommel på undertøy. (soppsporene overlever visst ikke i varmen fra trommelen)

Gjest gjesta
Skrevet

Vivag når du kjenner det kommer. Eventuelt etter et samleie.

Gjest Binna
Skrevet
kjør trusene i tørketrommel.

har ikke hatt sopp på lenge, og det eneste jeg kommer på som jeg gjør annerledes er tørketrommel på undertøy. (soppsporene overlever visst ikke i varmen fra trommelen)

Vask av undertøy på 60 holder for å drepe soppen. jeg har vært plaget av sopp ofte, men ble avbefalt Difuclan fordi det var så hyppig, det trenger man resept for. I tillegg anbefalte legen min meg og bruke vivag eller lignende rett etter hver mensturasjon, i en liten periode.

Gjest canesten
Skrevet
youghurt naturell skal visst vere bra..

og alltid tisse etter sex.

Trur ikkje det e så lurt å bruke for masse canesten. Det ligge en tråd om vestibulitt her på k.g., enkelte meina at det kan komme av overdreven canestenbruk.

Jeg har selv vestibulitt og går jevnlig til kvinneavdelinen på Rikshospitalet. Der mener de at youghurt ikke har noen effekt og at overdreven bruk av canesten kremer og stikkpiller er en helt klar medvirkende årsak til vestibulitt. Så det er ikke bare enkelte som mener det...

Spis diflucan i tablettform jenter! :)

Skrevet

Legen min frarådet meg å bruke truseinnlegg og sa at man burde bruke bomullstruser hvis man var plaget med sopp.

Skrevet

BIOCLIN!

Det er noe nytt som har kommet, som man kan bruke så mye man vil! Jeg har vært mye plaget i underlivet, og dette har jeg ventet i årevis på! Virker veldig bra som forebygging og for å holde bakteriene i balanse! Jeg har byttet ut Vivagen med denne geleen og det virker mye bedre på meg! :klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...