carro Skrevet 1. mai 2006 #1 Skrevet 1. mai 2006 Jeg ble utroligt stor under graviditeten, og fikk MASSE strekkmerker. 6 mnd på vei dro jeg på legevakta pga tannverk og var usikker på smertestillende og de trodde jeg var rett ved fødselen. da jeg sa det var lenge til, trodde de det var 2. det trodde også jordmor og jeg fikk ekstra ultralyd for å være på den sikre siden. (det var bare en) jeg vokste ut av skjemaet (det der du måler magen-livmora..) det stopper nemlig på 40 cm og ved siste legebesøk var jeg på 42. j4eg tok et målebånd og målte rundt magen. bare den siste uka vokste magen 8 cm og dagen før han kom målte magen 124.5 cm. (jeg ligger til vanlig på ca 80 cm) så etter fødselen så jeg fort at dette ikke kom til å ende bra. magen lignet en bolle overekokte nudler og jeg fikk beskjed om å smøre meg med tålmodighet. tiden gikk og magen forsvant, men huden ville visst være der den var. den hang over buksekanten og jeg gikk med alfor små hold-in strømpebukser for å få den på plass. utrolig nok hjalp dette litt, men jeg fikk seriøse magesmerter og ga opp forsøket. enda henger magen, bare ikke fullt så ille. jeg opsøkte legen og det skulle ikke mye til for å få han til å søke om operasjon for meg. (en liten titt på magen var det som skulle til) han var enig i at det var stygt, og ikke kom til å bedre seg noe særlig mer. jeg har vært på koonsultasjons timen og får en dato i posten om ikke lenge, men nå begynner jeg å få litt angst. jeg har hørt masse negativt om dette her. legen sa jeg måtte ta meg fri fra skole/jobb i en mnd og hele den første uka skulle jeg bli sengeliggende osv. finnes det noen her som har vært gjennom dette? jeg hadde satt utrolig stor pris på å få høre deres erfaringer på godt og vondt, så jeg vet litt bedre hva jeg kan vente meg.... på forhånd, takk! __________________
Gjest Hilde K S Skrevet 1. mai 2006 #2 Skrevet 1. mai 2006 Har en venninne om har fjernet hudfolden over magen. Hun syntes ikke det var så fryktelig vondt etter operasjonen. Har du fått alle barna du har tenkt du skulle ha?
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #3 Skrevet 1. mai 2006 Ingenting å få angst for iallefall. Jeg tok full bukplastik for tre år siden, har arr på kryss og tvers. De er litt mørke, men de er fine tross alt. Det var samme histore som deg, hadde lagt på meg 32 kg i første svangerskap. MASSE ekstra hud. jeg valgte likevel å stå i det til jeg hadde fått de barna jeg vile ha, det ble 12 år før jeg gjorde noe med det. Samme erfaring som deg, legen så på meg og henviste videre, med positivt resultat. Joda, klart det var vondt, skulle da bare mangle ved en så stor operasjon. Men det var ikke verre enn at jeg taklet det bra. Du gjør lurt i å ha fri fra det meste en god mnd, og det blir mye som legen sier den første uken, sengeliggende. (eller sittende, da det er mer behagelig.) Jeg tok totalt 6 paralgin forte etter jeg våknet fra narkose. Likevel er det kanskje greit å ha klart for seg at smerte er individuelt. for noen kan dette være gruefullt, for andre " a walk in the park"... Jeg syns det var noe midt i mellom, avhengig av bevegelse og stilling. Det går nok bra skal du se...'Lykke til..
meta2 Skrevet 2. mai 2006 #4 Skrevet 2. mai 2006 Jeg hadde bare mage og den var stor. Jeg ble operert for to år siden og angrer ikke et sekund. Jeg fikk det ikke dekket, men lå innenfor. Fikk trekt fra på skatten. Jeg orket ikke å snakke med flere leger. Jeg ble operert i lokalbedøvelse, og hadde mest vont i magemusklene som var godt sammensydd. Nå er arret helt usynlig og magen flat og fin. Det er ingen ting å kvi seg til. Lykk til.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #5 Skrevet 3. mai 2006 Hvor mye overflødig hud skal til før man får dekket en slik operasjon? Hater magen min etter 3 fødsler.
Gjest Gjest Skrevet 3. mai 2006 #6 Skrevet 3. mai 2006 Hei igjen. Tror ikke det er noe fasit på hvor mye hud som er nødvendig før det dekkes. En indikator er imidlertid når huden er til fysisk eller STERK psykisk plage for pasienten. Dette vurderes i hvert tilfelle. For meg var det ikke noe spesiellt psykisk problem, jeg klarte meg bra. Likevel hadde jeg fysiske plager, som sopp, eksem og verkebyller i lyske og skritt. Navlen min var stadig betent også. Jeg var ofte på sykehus for CO2laser pga byller, og jeg var stadig hos lege for å få penicilin pga infeksjoner. Disse plagene har opphørt fullstedning etter operasjon. Det ble fjernet 1,3kg hud, ingen fettsuging.
Gjest gjest 0 Skrevet 3. mai 2006 #7 Skrevet 3. mai 2006 Jeg ble sykemeldt da jeg tok min bukplastikk siden det var svært hemmende fysisk og psykisk. Søk på forumet og du finner masse om temaet. Det har vært oppe mange ganger før....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå