Gå til innhold

- Apple arrogante


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115077

Apple bryter forbrukerloven, noe som er svært alvorlig. Jeg leste også et annet sted at Apple hadde en policy om at butikkene skal selge bare apple-produkter eller ingen apple-produkter. Hvor er det jeg har hørt dette før? Jo, var det ikke i forbindelse med MS? Jeg støtter ikke MS, men for meg virker Apple like ille som MS på mange områder. DRM og misbruk av markedsmonopol (ipod).

Jeg er glad jeg har lært meg å bruke Linux, de andre "voldtar" forbrukeren og PC-en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er enig i at dette er dårlig av det ellers så flotte selskapet Apple. De kommer til å måtte gi seg på det, de er selvfølgelig ikke hevet over norsk lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -eline-
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115077

Apple bryter forbrukerloven, noe som er svært alvorlig.

Synes den saken er kjip, men som andre har sagt, de må nok gi seg på den. De er ikke hevet over norsk lov. Jeg var faktisk i kontakt med Apple rett før påske siden iBook-en min sa takk og farvel, hadde forberedt meg kraftig siden jeg har hatt problemer med å få gjennom at det er 5 årsreklamasjonsrett på bærbare maskiner tidligere (har hatt *mye* trøbbel med maskina), og satt med både paragrafer og mail fra Forbrukerrådet klart. Overraskende nok så trengte jeg det ikke og jeg fikk faktisk ny maskin uten de store problemene (har hatt maskina på service en gang, skiftet harddisk en gang og skjerm to ganger så...). Han jeg snakka med sa de holdt på å skifte rutiner, og siden det gikk så greit for meg så regnet jeg med at det var til det bedre, men det høres jo ikke sånn ut...

Jeg leste også et annet sted at Apple hadde en policy om at butikkene skal selge bare apple-produkter eller ingen apple-produkter. Hvor er det jeg har hørt dette før? Jo, var det ikke i forbindelse med MS? Jeg støtter ikke MS, men for meg virker Apple like ille som MS på mange områder. DRM og misbruk av markedsmonopol (ipod).

Det kan ikke stemme, de selger ipoder overalt og Elkjøp vet jeg selger/har solgt mac. Her i UK så får du også Apple-produkter hos de aller fleste kjedene så det der tror jeg er et rykte.

Jeg er glad jeg har lært meg å bruke Linux, de andre "voldtar" forbrukeren og PC-en.

Linux er flott det, til sitt bruk, jeg brukte kun Linux (Redhat eller Mandrake for det meste) i mange år, hadde vel kun windows på maskina for å kunne spille Sims av og til. Grunnen til at jeg kjøpte mac var at jeg trengte en maskin som kunne kjøre software jeg trenger til studiene, feks illustrator, photoshop (nei, Gimp er ikke et godt alternativ til mitt bruk), VectorWorks, Artlantis ++ og i tillegg så finnes noen av de programmene jeg brukte under Linux (feks X-chat) til mac også er det jo mulig å kose seg med kommandolinjer om man ønsker ;) Hadde valget mellom pc med windows eller mac, enkelt valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jaja, nå prøvde jeg ikke å si at Linux er perfekt for alle. Bare sa at jeg er glad jeg har lært det og at det dekker mitt behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

bare for å gjøre ting klart:

garanti er en produsentsak, mens reklamasjon (som her), går direkte til butikken.

Det handler derfor om hva butikken du har kjøpt produktet i, sier... De fleste følger norsk lov, så da er det ikke noe problem. Dette gjelder desverre ikke alle, deriblant hifi-klubben, som nekter å ta inn ipoder som er over ett år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...