Gå til innhold

2007 bruder! Hvor langt er dere kommet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte det gikk ann å starte en liten tråd der vi som skal gifte oss til neste år (lenge til....sukk) kan dele litt erfaringer og skravle litt.

Føler at i mange av diskusjonene er alle så langt fremme i forhold til meg. De som skal gifte seg i sommer er på detaljplanleggingen ang "hvor mye chips" og "hva skal du ha i veska"......kanskje vi kan snakke litt om hvor vi er i planleggingen? For vi er vel noe lengere tilbake liksom.....

Feks ting som....

Når skal dere gjifte dere?

Hvor langt har dere kommet i planleggingen?

Hvor skal dere ha festen? Leid lokale, hotell, restaurant....

Er planen mange gjester? Eller nesten ingen?

Hva skal du ha på deg? Kjøpe? Leie?

Planlagt bryllupreisen?

Og alt mulig annet dere måtte ha lyst til å dele.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo starte selv da......

Siden jeg egentlig ønsket full pakke og stort bryllup og sambo ønsket rådhuset ble det et kompromiss for oss.......

På DETTE noe uvanlige men lekre stedet! (Kan jo legge til at jeg har bodd der et år og har et forhold til stedet.)

Vi skal gifte oss 13 mars 2007.

I helgen har jeg booket flyblletter og leiebil :danse: Vi skal være borte i 15 dager. Familie og venner som skal vre med skal være i en uke. Vi vet enda ikke hvor mange som kommer men det blir et sted mellom 14 og 19 totalt.

Vi får ikke booket lokalet før 8 mnd før så om 2 mnd kan jeg endelig reservere datoen. Da får jeg en bryllups planlegger som skal hjelpe meg med alle detaljene (Veldig kjekt for det er vanselig å gjøre alt hjemmefra.)

Neste skritt for meg er å booke hotell. Vi må ha minst 4 netter på et Disney eid hotell i forbindelse m bryllupet. De resterende dagene i Orlando skal vi bo på samme hotell som familie/venner også skal vi være 4 dager i Clearwater.

Har masse tanker og ideer men det var vel så langt jeg har kommet så langt...

Gjest Binna
Skrevet (endret)
Åjo jeg har kjøpt kjole. Disse bildene er lånt fra Ebay. Min er helt hvit - har ikk lilla blomster men hvite....

Oi! enda finere enn den du har linket til før, for der var blomstene mørke.

Jeg og forloveden gifter oss sommer 2007, vi har ikke begynt å legge faste noen faste planer enda. Jeg sjekker litt rundt etter hva jeg liker og ikke liker. Jeg har aldri fantasert om noe bryllup fra jeg var liten, så det er en del ting jeg ikke har tenkt på før.. Har skaffet meg noen ideer etter diverse tråder her.

Det eneste vi har funnet ut hittil er:

-antall gjester, blir 40 (utenom tanter og onkler som vi 90% sikkert ikke ber)

-ikke "standard" feiring

-uformelt, ingen taler eller rosa sanger

-ikke noe 3 retters på hotell, skal leie inn kokk/ servistriser jeg kjenner fra tidligere.

-åpen bar

- ikke i kirken, skal vies på stedet vi skal ha feiringen

- lyst til å ha det på en gård, men de gårdslokalene jeg har sett er litt for "koselige", blir det gård skal alt nips og smårutete drit vekk..

- snittet på kjolen jeg skal få sydd meg, men ikke fargen. vil gjerne ha grå tror jeg.

Endret av Binna
Skrevet

Vi ska gifte oss 7.juli 2007, (sikkert den mest populære datoen i 2007...) Vi har ikkje bestilt kyrkje, men eg har forhøyrt meg med kyrkjekontoret ang når dei tek i mot bestillingar. Dette var frå august av, så då må eg sikra meg draumedatoen..

Vi tenker å leige eit lokale til å ha festen i, dette er ikkje så dyrt og då kan eg pynte og ordne slik eg vil. Slik vi tenker no, så blir det mange gjester, har lyst å invitere heile familien og ein del venner. så vi blir nok ca 80-90 gjester...Eg har sett på ein del kjolar og har funne to-tre som er veldig aktuelle. tenkte reise på ein brudebutikk å prøva, for så å prøva å kjøpa brukt utpå hausten ein gang. Elles har eg starta å handla inn litt div. har kjøpt sko, tiara, øyredubbar, roseblader til å ha i kyrkja og på bordet, samt litt alkohol. Vi skal kjøpa inn litt alkohol kvar lønningsdag, så blir det ikkje så stort utlegg på ein gang. Har mange tanker rundt korleis det skal vera, men skiftar stadig meining når eg ser i blader og på nettet. Har laga meg ei bryllupsbok som eg skriv ned idear. Bryllupsreisa er berre ein drau foreløbig...

Vi har vore forlova i 4 år, og bestemte sommaren 2005 at vi skulle gifta oss sommaren 2007. Synst då at det var ei evigheit til, men til no har det gått kjempefort..men eg har stunder der eg synst at det er ei evigheit til, men av og til synst eg det er litt godt og, fordi eg blir litt stressa når eg tenker på alt vi skal ta stilling til...

Gledar meg masse til det kommande året. Ha "smuglese" litt på alle brudene her inne, og har fått mange gode idear, og gledar meg til å bli litt meir involvert i diskusjonane.... :)

Skrevet
- ikke i kirken, skal vies på stedet vi skal ha feiringen

- lyst til å ha det på en gård, men de gårdslokalene jeg har sett er litt for "koselige", blir det gård skal alt nips og smårutete drit vekk..

kringler kan være ett alternativ festlokale for deg. Det er en ombygget låve fra 1850, det er litt koslig og litt moderne i blanding. Og ikke noe nips i det hele tatt. Masse atmosfære, og et fint uteareal. Ligger nærme gardermoen.

Men der må du bruke den kokk og servitør de har, så da er det kansje ikke aktuelt alikevell?

Gjest Gjesta
Skrevet

Vi skal også gifte oss sommeren 07, men har enda ikke begynt å planlegge noe særlig. Eneste vi tror vi har bestemt er at det ikke blir i kirken, men er fremdeles litt usikre på hva alternativene er. Ønsker ikke et veldig tradisjonelt bryllup, blir kanskje 30-40 stk, mest venner, og helst ikke noen sanger eller taler.. Har sett litt på lokaler som kan være aktuelle, men føler det er for tidlig å ta kontakt ennå. Vi ha en ordentlig tre-retters, helst fri bar etterpå hvis vi har råd til det. Hyggelig at det er flere av dere her!

Skrevet

Oi! enda finere enn den du har linket til før, for der var blomstene mørke.

Det er samme kjolen - men fant nye bilder ja. Det bildet som er fra MS med modellen er så stæsjet og "tilgjort" - kjolene er penere uten alt dillet. MEN som sgat er ikke de bildene heller av min for mine blomster er helt hvite - akkurat som kjolen.....så de synes liksom enda litt mindre....

Så koselig at det er flere her :)

Gjest Binna
Skrevet

kringler kan være ett alternativ festlokale for deg. Det er en ombygget låve fra 1850, det er litt koslig og litt moderne i blanding. Og ikke noe nips i det hele tatt. Masse atmosfære, og et fint uteareal. Ligger nærme gardermoen.

Men der må du bruke den kokk og servitør de har, så da er det kansje ikke aktuelt alikevell?

Takk for tips :)

Skrevet (endret)

Vi skal gifte oss 28 juni neste år (nøyaktig 8 år etter at vi ble sammen, datoen er viktig!). Vi har omtrent ikke begynt på planleggingen, og kommer nok heller ikke til å gjøre noe særlig før vi kommer inn i riktig år. Man kan jo ikke bestille datoen før tidligst 4 mnd før, så jeg ser ingen vits i å planlegge for mye før vi vet at den er i boks, men jeg regner med at det ikke er noe problem. De fleste vil jo gifte seg på lørdager, og vår dato er på en torsdag. Datoen er som nevnt viktig, nærmeste lørdag er ikke nært nok.

Vi skal ha en borgerlig vielse (selvsagt, ingen av oss er kristne, skjønt samboeren min er døpt og konfirmert), det skal være et lite bryllup med kun nærmeste familie (foreldre + søsken), vi blir til sammen 9 personer. Vi vil gifte oss hos Byfogden og ikke Tinghuset, og skal ha middagen på en restaurant (perfekt, da får alle spise akkurat det de vil!). Restauranten er selvsagt ikke bestemt enda, men det må være en koselig restaurant med god mat, gjerne med et lite separat rom hvor vi kan være. Vi har snust litt på Klosteret, men ingenting er bestemt. (Hvis noen har forslag til romantiske restauranter i Oslo er det bare å si i fra, prisen er uvesentlig.) Etterpå tenker jeg vi drar hjem til oss, til kaker, kaffe osv. Bryllupsreisen har vi ikke tenkt så mye på enda. Først snakket vi litt om cruise, men fant ut at det ble litt kjedelig.

Endret av Arkana
Gjest Gjesta
Skrevet

Hva er forskjellen på å gifte seg hos byfogden og på tinghuset? *grønn*

Alle jeg kjenner har giftet seg i kirken...

Skrevet (endret)
Hva er forskjellen på å gifte seg hos byfogden og på tinghuset? *grønn*

Ingen forskjell annet enn lokalet. Og så tror jeg en av dem ikke vier på lørdager.

Endret av Arkana
Skrevet

Arkana....Klosteret er jo kjempe fint da!! Veldig romatisk og koselig :danse: Eller er jo Ekeberg Restauranten populær og veldig fin har jeg hørt men jeg har aødri vært der. Så har du jo selvfølgelig steder som ORO om du vil slå på stortromma. Men Oro blir litt for "fjongt" og upersonlig...for min stil....

Skrevet
Men Oro blir litt for "fjongt" og upersonlig...for min stil....

Ja, enig. Jeg vil ikke ha en minimalistisk, ukoselig, "urban og hip" restaurant. Den må være litt intim og varm, romantisk. Tenkte litt på Le Canard også, de har også noen egne rom til private sammenkomster. De ønsker derimot at selskaper over 8 personer skal velge samme meny, så den må vi tenke litt mer på.

Skrevet

Klosteret er ihvertfall et supert sånn stemnings sted da.....sååå romantisk! Må komme meg dit igjen snart :danse:

Skrevet

Samboer og jeg har vært i lag i 2 1/2 år, blir på det 4 året da vi gifter oss. Vår dato er den 07.07.2007. Kl 14 faktisk (Ringte presten i god tid) Så jeg skulle ringe noen mnd igjen føre bryllupet. Snill han presten, men veit at det er en ganske populær dato,så. MEN

Vi skal gifte oss i Vang kirke,vi blir vel rundt 100-110 stk, og vi håper på å få domkirkeodden som lokale ( ligger ved mjøsa), men eller så har vi et annet lokale på hånd!

Var på brude"messa" i hamar, i januar, der så jeg den fine kjolen.. Men om det blir den, det veit jeg ikke.. Er snart ferdig med lappen, så jeg kan kjøre rundt på steder å se og prøve...

Har veldig lyst til å reise til Praha, men om samboer vil, veit jeg ikke. Helt nydelig by. Men kunne også tenkt meg en tur til Island.

Jaujau.. skal også snart begynne med en dagbok, om jeg har noe å skrive om..

Skrevet

Dragona: Vang kirke er ihvertall fin på utsiden ;) Har aldri vært inni der men jeg vet oldeforeldrene mine ligger gravlagt der.

Domkirkeodden er jo koselig da :danse:

Skrevet

gifter oss også 07.07.2007

vielsen finner sted i Valle kirke kl. 14.00

har også bestilt selskapslokale, det ligger rett over veien for kirka og her regner vi med å ha 60-70 stk til middag. leier inn kokk, en bekjent, og får kjente til å servere og sånn. skal sannsynligvis kjøpe inn alt av drikke og heller ta en tier for hver drink bare for å dekke det inn litt. har så smått begynt å kjøpe litt alkohol( tar en danmarkstur i ny og ne)

planlegger også å ha en person til å se etter og ta seg litt av barna da det sannsynligvis blir en del småbarn der.

fotografen er også bestilt.

det var vist så langt vi er kommet

Gjest Binna
Skrevet

Hmm.. Jeg lurer på om dere har noen spesiell grunn til at dere velger akkurat de datoene dere gjør?

Gjest 3llie
Skrevet

Vi skal gifte oss 07.07.07. Kirke er bestilt, kjolen (med tilbehør) er kjøpt (men jeg angrer litt og kommer nok til å titte litt mer), har handlet inn en del annet til bryllupet også. Lokalet har vi ikke klart ennå, veldig usikker på hvordan det blir siden det ikke er noen i nærheten som jeg liker noe særlig. Det blir nok stort bryllup, vi har begynt på liste over hvem vi ønsker å be. Vi har bestemt oss for innbydelser. Bryllupsreisen har vi lyst til å ha på Hawaii, men har ikke helt bestemt oss ennå. Vi har heldigvis lang tid igjen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...