Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Gjest Zeitgeist
På 29.4.2019 den 21.13, Zeitgeist skrev:

"The Incurable Romantic - and other unsettling revelations" av Frank Tallis

Ferdig med ovenstående. Gir den 4/6. I og for seg ei interessant bok om hvordan kjærlighet - i alle dens former - kan gjøre oss syke og psyke, eller og utløse det sykelige som ligger latent i underbevisstheten. Kasus-studiene akkompagneres med vitenskapelige betraktninger og teorier, som for meg løfter opp det hele. 

De to neste i rekken er Neil Gaimans "Norse Mythology" og "The Secret World - A History of Intelligence" av Christopher Andrew. Siden sistnevnte er en murstein på rundt 960 sider og har et format litt under et A4-ark, egner den seg dårlig til lesing på sengekanten eller offentlig transport. Så da blir det heller Gaiman som får bli med ut på vift denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

51vmy37-awL.jpg

Liker denne bokserien. Det er romantisk, men RC skriver bøker som også har et mysterie som paret må løse, høyst ufrivillig, ihvertfall fra hans side. Jeg vet de kommer sammen til slutt, men det er måten de kommer seg dit på som er spennende. Har også lest et par bøker i Arrangements-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg las nettopp ferdig Søsterklokkene av Lars Mytting. I År har eg lese over sytti bøker og denne er uten tvil blant dei aller aller beste. Drama, historie,kjærleik, mystikk, spenning, natur ... og for eit språk han formidlar det heile med. Verkeleg ein godbit alle bør få med seg 😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The Housekeeper and the professor. Fantastisk liten japansk bokperle. Dessverre er boka på kun 189 sider og jeg gruer meg til den skal ta slutt, hvilke den nok gjør i kveld. 

Finfin bok om en eldre mann med sviktende hukommelse (unntatt tall og matematikk som han kan MYE om og aldri glemmer) og husholdersken hans (nummer 9). Mange følelser, også en del intelligent humor, og en drøss små fun facts knytta til matematikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Nettopp ferdig med Hvitt hav og Rigels øyne av Roy Jacobsen, de to samt den første boka (de usynlige) var veldig bra!

Nå skal jeg ta fatt på boka Historien om Àsta av Jón Kállman Stefanssón

Endret av skruf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde ferdig Camilla Läckbergs "Gullburet" i går kveld. 
Ble litt skuffet da jeg begynte på boken, for jeg hadde ikke fått med meg at dette ikke var en bok i Mordene i Fjellbacka-serien. Syns den var litt for beskrivende til tider, mange tunge sex-scener, men alt i alt en helt grei bok, selv om jeg forsto hvordan den ville slutte veldig tidlig. 
Nå venter Linn Skåbers "Til ungdommen" på nattbordet mitt til kvelden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Housekeeper and the professor, leste jeg fort ut. Så nå fortsetter jeg på Innsirklingstrilogien til Carl Frode Tiller med bok nr to! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har akkurat lest ferdig Lord of the Flies (😱) og har så vidt begynt på Little Women av Louisa May Alcott. Den virker søt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leser Mrs. Dalloway av Virginia Woolf.

Er veldig glad i modernistiske verk, men må innrømme at Woolfs skrivemåte er litt krevende å komme gjennom, fordi setningene er veldig lange og skiftet mellom direkte og indirekte tale er til tider vanskelig å holde følge med. Men hun er uten tvil en dyktig forfatter, og jeg synes boken er veldig velskrevet. Bevissthetsstrøm er en interessant teknikk, det gir karakterene en utrolig fin dybde og kompleksitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første Game of Thrones. Så jeg er klar til de to siste bøkene 🤗

Anonymkode: 60a1a...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Siden jeg for tiden leser historien om spionasje og etterretningstjeneste siden tidenes morgen, men boka er for stor til å leses på sengekanten, får denne bli min "sengekantbok":

"The Spies of Winter - The GCHQ Codebreakers Who Fought The Cold War" av Sinclair McKay. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Way of Kings, første bok i A Stormlight Archive-serien. Anbefales sterkt for fantasyinteresserte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...