Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har lest altfor lite i det siste, men kom meg gjennom den siste til Läckberg og "Et helt halvt år" av Jojo Moyes i løpet av påska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest altfor lite i det siste, men kom meg gjennom den siste til Läckberg og "Et helt halvt år" av Jojo Moyes i løpet av påska.

Hvordan var "et helt halvt år" Vurderer å lese den boken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den veldig godt, og leste faktisk hele boken på en dag... Tror ikke jeg har snakket med noen som har lest den og ikke likt den, så jeg syns du skal gi den en sjanse! Du kan komme til å like den du også. :ler:

Jeg både lo og gråt mens jeg leste og leste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den veldig godt, og leste faktisk hele boken på en dag... Tror ikke jeg har snakket med noen som har lest den og ikke likt den, så jeg syns du skal gi den en sjanse! Du kan komme til å like den du også. :ler:

Jeg både lo og gråt mens jeg leste og leste. :)

Åh det hørtes bra ut, takk for svaret! Da skal jeg absolutt lese den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes den var helt OK. Ikke noen høydare. Men jeg leser lite "damebøker". Men den er verdt å lese altså.

Anonymous poster hash: 028f2...917

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dune av Frank Herbert. Etter at Silfen dissa Dune i en annen tråd, kom jeg i tanker om at nå kan jeg kanskje få lest HELE greia. For jeg har en Kindle og konto på Amazon!

Så, først Dune, der vi treffer Paul Artreides, som for all fremtid kommer til å se ut som Kyle MacLachlan i mine visualiseringer. Bra casting der. Bortsett fra at han enkelte ganger kommer i skade for å si "That's a damned fine cup of coffee!", så er han en veldig bra Paul. Det skal han jaggu ha.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dune av Frank Herbert. Etter at Silfen dissa Dune i en annen tråd, kom jeg i tanker om at nå kan jeg kanskje få lest HELE greia. For jeg har en Kindle og konto på Amazon!

Så, først Dune, der vi treffer Paul Artreides, som for all fremtid kommer til å se ut som Kyle MacLachlan i mine visualiseringer. Bra casting der. Bortsett fra at han enkelte ganger kommer i skade for å si "That's a damned fine cup of coffee!", så er han en veldig bra Paul. Det skal han jaggu ha.

Jeg har også Dune på min Kindle, har alle intensjoner om å lese den, men har aldri kommet ordentlig i gang, enda jeg har lest de første 2-3 kapitelene og er helt overbevisst om at jeg vil like den.. Vet ikke helt hva som stopper meg! Jeg har lest mye Ursula K LeGuin i det siste og er nå midt oppi The Hainish Cycle, The Left Hand of Darkness. Jeg synes hun er helt fantastisk, hun er virkelig en av mine yndlingsforfattere og faktisk den jeg har hatt lengst forhold til. Jeg husker jeg ønsket meg (og fikk) den første i Earthsea serien til 7 års bursdagen min og alle disse årene senere er hun fremdeles like aktuell på nattbordet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Nightingale av Kristin Hannah. Handler om to franske søstre og deres veldig forskjellige opplevelser under andre verdenskrig. Begynte litt tregt, men nå er det nesten så jeg ikke klarer å legge den fra meg.

Neste på listen er The Picture of Dorian Grey av Oscar Wild, den gleder jeg meg til 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann 42, du leser ganske ålreite bøker.

Leser "Sourcery" i Terry Pratchetts Discworld serie og den første boka i Stephen Kings Dark Tower litt om hverandre nå. Begge er ganske lettleste. Vil si at Pratchett ble markant bedre til å skrive i "Mort" egentlig.

Tror jeg skal gjøre et dypdykk i Neil Gaiman med The Sandman når jeg har lest ut det jeg holder på med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lese-hører bok 2 i The Corean Chronicles. Den heter Darknesses. Nå har det blitt litt mye krig og strategi for å vinne over fiender og sånn, så får se om jeg fortsetter. (Audible)

På Kindle leser jeg fremdeles den foreløpig siste boken i Outlander-serien, "Written in my own hearts blood". De er lange de bøkene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MoonMoon

Harry Potter and the order of Phoenix :)
Er ikke så glad i tørre romaner, må være fantasy for at jeg skal bli oppslukt. Tenkt å lese Maze Runner av James Dashner etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann 42, du leser ganske ålreite bøker.

Leser "Sourcery" i Terry Pratchetts Discworld serie og den første boka i Stephen Kings Dark Tower litt om hverandre nå. Begge er ganske lettleste. Vil si at Pratchett ble markant bedre til å skrive i "Mort" egentlig.

Tror jeg skal gjøre et dypdykk i Neil Gaiman med The Sandman når jeg har lest ut det jeg holder på med.

Jeg digger Terry Pratchett. Det var virkelig leit å høre at han døde. Han hadde en utrolig fantasi og sans for humor. Da jeg først hadde begynt på Discworld-serien, så klarte jeg rett og slett ikke å slutte. Jeg leste hver eneste bok som var tilgjengelig for Kindle, fra "The Colour of Magic" og utover. I rekkefølge.

Jeg ble litt forbauset over å oppdaget at Pratchett og Gaiman faktisk skrev en bok sammen. Men det gjorde de altså, en herlig historie som heter "Good Omens". Anbefales på det varmeste. Den ble skrevet ganske tidlig i forfatterskapet deres, ganske kort tid etter at de ble kjent. På den tida var Gaiman journalist, og han intervjuet Pratchett, som nettopp hadde skrevet "The Colour of Magic" og var i ferd med å starte på Discworld-serien. Så dette var altså før de ble Pratchett og Gaiman, de var bare to fyrer som likte å henge sammen. For en stor del over telefon. Så en dag ringer Pratchett til Gaiman og sier at han har en fantastisk historie, men han vet ikke hvordan den slutter, og lurer på om Gaiman har et forslag til en fortsettelse. Og deretter skrev de hver sin bit og føyet det sammen over telefonen. Selv om Gaiman sverger på at det er mange avsnitt som begge to trodde at den andre hadde ideen til, og at konklusjonen er at historien fikk sitt eget liv etter hvert.

Det er veldig mye Pratchett madness i Good Omens, men det er ikke noe problem å se sporene etter Gaiman heller. Sjekk den ut. Historien starter en fin dag for 6000 år siden, og en engel og slangen henger i porten til Edens Hage og lurer på hva det var som nettopp skjedde, og hva som skjer videre.

Edit:

Når jeg sier at det var en fin dag for 6000 år siden, så er det antakeligvis feil. Det regnet muligens. Det regnet mye etter syndefallet. Jeg tror engelen bitcher litt om det, mens slangen på sin side mener at han bare gjorde jobben sin. Noe engelen har en slags forståelse for.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også Dune på min Kindle, har alle intensjoner om å lese den, men har aldri kommet ordentlig i gang, enda jeg har lest de første 2-3 kapitelene og er helt overbevisst om at jeg vil like den.. Vet ikke helt hva som stopper meg! Jeg har lest mye Ursula K LeGuin i det siste og er nå midt oppi The Hainish Cycle, The Left Hand of Darkness. Jeg synes hun er helt fantastisk, hun er virkelig en av mine yndlingsforfattere og faktisk den jeg har hatt lengst forhold til. Jeg husker jeg ønsket meg (og fikk) den første i Earthsea serien til 7 års bursdagen min og alle disse årene senere er hun fremdeles like aktuell på nattbordet :)

Henne husker jeg. Men det er lenge siden. Jeg fikk aldri tak i bøkene hennes i serie, så jeg har lest deler av Earthsea, og et par av science fiction-bøkene. "Left hand of Darkness", "Skog vil si samfunn" husker jeg iallfall. Men det er over 30 år siden. Jøss.

Jeg er storfornøyd med Dune. Jeg har faktisk ikke lest den, og jeg tror at det jeg HAR lest av Frank Herberts bøker for det meste handler om tida ETTER Letho II, dvs, minst 2000 år etter historien i den første boka. Kanskje like bra. Jeg ville blitt skuffa over filmatiseringen, for boka er utrolig mye bedre enn filmen til Lynch. Som det var, så likte jeg den ganske godt, og boka enda bedre. God progresjon der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...