Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?


anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En sjøens helt. Skytteren - Jon Michelet

Liker så langt veldig godt, selv om jeg merker den ikke er like pageturner som den første. Koser meg uansett mye med den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"The Peripheral", William Gibsons vinkling på tidsreiser.

Tidsreiser av typen "Tilbake til fremtiden" er en umulighet. Men det er tenkelig at man kan sende informasjon frem og tilbake gjennom tiden. Men når man gjør det, griper man inn i fortiden, og skaper en alternativ virkelighet, en tidslinje som utvikler seg i en ny retning. Mao, man kan endre noe i fortiden, men ikke på en måte som får noen konsekvenser for ens egen nåtid eller fremtid.

Gibson beskriver en fremtid der dette er blitt mulig, og der det har blitt en rikmannshobby å eksperimentere med fortiden. Og en forretningside.

Visjonær bok, og Gibson er mester i å beskrive samfunnet fra grasrotnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kunsten å være den man er, av Sendtker holder jeg på med nå, er ikke helt sikker på om jeg liker den ennå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Improving nature? - the science and ethics of genetic engineering. - Michael J. Reiss og Roger Straughan.
Jeg fikk boka tilsendt for to dager siden og jeg har allerede kommet langt over halvveis. Veldig interessant å lese. Ble så oppslukt av den i morrest at jeg helt glemte kaffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå leser jeg "The skin collector" av Jeffery Deaver. Avsluttet nettopp "The twelfth card" av samme forfatter. Kan absolutt anbefale Jeffery Deaver hvis en liker krim/trillere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukk øynene av Josh Malerman.

Jeg har ikke lest nok til å skjønne helt hva det går i enda, men ut fra alle anbefalinger på nettet virker den lovende og vel så det så jeg gleder meg til fortsettelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...