Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg leser On the road av Jack Kerouac. Klassiker, og min bok er engelsk med original

"Typed as a long, single-spaced-paragraph on eight sheets of tracing paper, witch he tapet together to form a scroll"
akkurat som 1957 utgaven. Nydelig bok Endret av Lisette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizette

"To Kill a Mocking Bird" - Harper Lee

Er helt på slutten nå. Utrolig fin bok, og morsomt å lese sørstatsdialekten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker du den? Jeg er på slutten nå...helt utrolig at hun har overlevd!

Jeg skal lese siste kapittel idag. Veldig interessant å lese, var masse jeg ikke visste (som mishandlingen). Dette blir en bok jeg kommer til å anbefale videre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Thessie!

No er eg snart ferdig med "Prosjekt baby" av Sinead Moriarty. Heilt herleg, kan verkeleg anbefalast til alle som nokon gong har ynskja seg, prøvd å lage, eller hatt, ein baby. Utruleg artig og treffande skrivi. Har sitti og humra meg gjennom heile boka. Anbefalast!

Den har jeg og lest! Leste den ut på 3 dager, så ja den kan anbefales! :)

Nå leser jeg Utskudd av Sadie Jones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Charlaine Harris - Dead to the World.

Har hørt den som lydbok før (alle de 10 første bøkene i serien Southern Vampire Mysteries), og leser nå på engelsk. Synes det er bedre å lese, for da husker jeg mere enn når jeg bare hører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pride and Prejudice av Jane Austen. På tide at jeg får lest den, har ønsket det lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Days of Blood and Fire - Katharine Kerr (a novel of the westlands)

Og det som gjør denne bokserien så gøy er at den første ble oversatt til norsk, så jeg leste den for 18 år siden.

For 1 år siden jeg fant jeg ut at serien fortsatte og kjøpte det jeg kunne finne på engelsk. Men det er ikke mer enn 2 måneder siden jeg fant den første boken i den nye serien..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barnepiken av Kathryn Stockett!

Handler om forholdet mellom svarte og hvite i 50tallets sørstater :) Særlig fine fruer og deres hushjelper. Kjempefin bok!

Ropet fra Junglen av Sabine Kruegler(?)

"Dokumentar" om hennes liv i bokform, dette er forsåvidt bok 2 i serien, hvor hun drar tilbake til hvor hun vokste opp i Indonesia og Vest Papua og drar tilbake til stammen hennes og forteller litt rundt det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sold - Story of Modern-day Slavery" av Zana Muhsen.

En annen her på KG anbefalte den, og det er jeg glad for. Etter denne skal jeg lese oppfølgeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

No har eg starta på "Hotellet på hjørnet av bitter og søt". Har sett at mange her inne har lest den! Verkar bra så langt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...