Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BokOrmen;)

Begynte faktisk på den i går :) "Gulldragens Rike" heter den.. Foreløpig handler den bare om en buddhistisk munk og hans disippel som vandrer over Himalaya.. Men den er interessant. Gir deg en god del nye måter å se på visse ting i livet allerede på de første sidene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi er jo en familie" Arrangerte ekteskap, autonomi og fellesskap blant unge norsk-asiater av Anja Bredal.

Dette er samfunnsforskning, ikke akkurat min fagfelt, men jeg leser jo aviser som alle andre, og da tenker man av og til også disse spørsmålene. Boken er ganske tung, men så interessant at det ikke gjør noe. Det er nydelig å lese tekst der alt blir tatt alvorlig, og der man blir utfordet å tenke selv. Men som sagt er dette ikke mit fag, så jeg vil ikke vurdere vitenskaplig kvaliteten. Jeg bare nyter alle de nye tankene jeg for mens jeg leser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arsenikktårnet av Anne B Ragde.

Sliter litt med starten på den og vet ikke helt om det er riktig sjanger for meg. Men jeg får gi den en sjanse likevel.

Har også "Den fjerne regelen" liggende.

Endret av Lea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter litt med starten på den og vet ikke helt om det er riktig sjanger for meg. Men jeg får gi den en sjanse likevel.

Har også "Den fjerne regelen" liggende.

Jeg har begge dem på vent. Jeg har bare kommet 200 sider ut i Irwings murstein på nærmere 900 sider. Det går tregt. Den tar liksom aldri av. Er litt skuffet ettersom jeg har hørt så mye bra om Irwing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes den ble meget bra etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Jeg har begynt på Miraklene i Santo Fico, men etter tre kvelder har jeg ikke kommet lengre enn til side 16. Men det har kanskje mer med at jeg er så sable trøtt når jeg legger meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begge dem på vent. Jeg har bare kommet 200 sider ut i Irwings murstein på nærmere 900 sider. Det går tregt. Den tar liksom aldri av. Er litt skuffet ettersom jeg har hørt så mye bra om Irwing.

Les gammel Irving, du. De nye bøkene hans skuffer meg. Jeg sa "farvel" til ham etter Enke for ett år. Makan til makkverk har jeg aldri lest... "En bønn for Owen Meany" er derimot nyyyydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt på Miraklene i Santo Fico, men etter tre kvelder har jeg ikke kommet lengre enn til side 16. Men det har kanskje mer med at jeg er så sable trøtt når jeg legger meg...

Jeg fikk denne fra samboeren noen år siden. Jeg strevde virkeligen å komme i gang med den flere månader... Nå har jeg bestilt den på lydbok fra bibliotek, håper det går bedre. Egentligen for jeg selden lest bøker jeg for til gave, har dårlig samvittighet for det... Her er litt av poenget at jeg er ikke så interessert i norske oversettelser: norske bøker på norsk -engelske på engelsk. For et eller annet grund er dette veldig vanskelig for folk flest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta
Her er litt av poenget at jeg er ikke så interessert i norske oversettelser: norske bøker på norsk -engelske på engelsk. For et eller annet grund er dette veldig vanskelig for folk flest.

Jeg er helt enig i dette. Santo Fico var et impuls-kjøp (jeg er en sucker for gode tilbud...), men jeg skal gi den et par sjanser til mens jeg er mer våken og klarer å holde øynene åpne mer enn én side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk. Grønn

Anne B. Ragde - Berlinerpoplene. Må si jeg er litt skuffet ( i motsetning til en horde av fans her inne), så jeg vet ikke om jeg skal låne Eremittkrepsene eller ei.. Jeg får se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig med Forbrytelse og Straff av Dostojevskij. Starter på Opptegnelser av de dødes hus av samme mann. Dostojevskij skriver overaskende bra emm!! Jeg blir helt dratt inn, og det skulle jeg ikke tro når mye av historiene er hverdagshistorier der andre ville skrive veldig tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hedda Gabler

Jeg likte Berlinerpoplene, men Eremittkrepesene var bare nedtur.

Nå leser jeg Richard Herrmanns dronningtrilogi for andre gang. Høydare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...