Gå til innhold

Hvilken bok leser du nå?

anetted

Anbefalte innlegg

Har nettopp blitt ferdig med Kate Morton, huset ved innsjøen 

Gledet meg veldig til Jojo Moyes Paris for ên, den var så kort at den ble unnagjort på 2 timer igår kveld. 

Endret av makkapakka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med Andre Øyne av Judith Orloff

Omtale fra nettbokhandel: 

Med eksempler fra sitt eget liv og ved hjelp av pasienthistorier, viser den klarsynte legen og psykiateren Judith Orloff oss hvor viktig intuisjonen er for vår mentale helse og vårt følelsesmessige velvære. Les hennes personlige historie om oppveksten som intuitivt barn og hvordan hun som voksen integrerte sine intuitive evner i medisinen. Og lær å koble deg til din indre visdom for å skape dramatiske forbedringer i hverdagen.

Judith Orloff er lege, psykiater og forfatter av en rekke populære bøker, blant annetMed andre øyne om hennes egne intuitive evner og om kampen mot en skeptisk skolemedisin for å bevise intuisjonens kraft

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WeirdAlien

Jeg leser mange bøker på én gang, men prøver å skjerpe meg så jeg kan fullføre én bok om gangen. Akkurat nå tar jeg for meg Lord of the Rings av J. R. R. Tolkien. Snart ferdig med Two Towers, gruer meg til jeg er helt ferdig. Tror jeg må lese de tre bøkene en gang til når jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjorde meg ferdig med The Hero of Ages for noen dager siden (og eeelsket den:rodmer:), før jeg leste første bok av Tørk aldri tårer uten hansker, som jeg likte veldig godt. Nå skal sette i gang med å lese Veien av Cormac McCarthy. Den må jeg bare rase igjennom, fordi jeg kjøpte The Way of Kings i dag og er supergira på å sette i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp ferdig med Om Høsten av Knausgård, har nå startet på Om vinteren av samme forfatter. 

Elsker Knausgård! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med med Secret History av Donna Tart 

og The Making of Trump av David Cay Johnston

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og forøvrig fullførte jeg nettopp Hver gang du forlater meg av Linnea Myhre og Dverghesten av Gert Nygårdshaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fullførte nettopp Burial Rites av Hannah Kent. En veldig atmosfærisk roman om den siste kvinnen som ble henrettet på Island. Jeg syns den gikk litt sakte, men den har stort sett gode reviews på Goodreads.

I går leste jeg The Graveyard Book av Neil Gaiman fordi det føltes ut som en passende bok for oktober og koste meg skikkelig med den foran peisen. Lettlest, spooky og fantasifull, slik som Gaimans bøker så ofte er.

Jeg har også lest ferdig Veien av Cormac McCarthy og Blod på snø av Jo Nesnø. Veien syns jeg var helt ok postapokalyptisk litteratur, men jeg fant skrivestilen noe slitsom å lese. Blod på snø var ganske rævva, men tok knapt førtifem minutter å lese, så det var egentlig ikke så farlig.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg prøvde å lese Calendar Girl, forført, av Audry Carlan, men det ble for mye pikk og forlite handling.. det står årets bokfenomen, men for meg så ble ikke det noen suksess. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist
  • "The Penguin Book of Norse Myths: Gods Of The Vikings" av Kevin Crossley-Holland
  • "Only Dull People Are Brilliant at Breakfast" av Oscar Wilde
  • "The Greatest Show on Earth" av Richard Dawkins (hadde lest halvparten før en boktjuv stakk av med boka ... håper han får vorter på langfingrene sine)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...