Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Jobbsøker*
Skrevet

Når jeg sender vanlig søknad sender jeg med arbeidsgiver, og arbeidsoppgaver og attester på arbeidserfaring. Nå skal jeg sende en åpen søknad og vurderer å gjøre CVen en del enklere/kortere. Å skrive arbeidsgiver og en beskrivende tittel på arbeidet, men droppe vedlegg og beskrivelse.

Min "fulle" CV er på 2 sider, jeg vil prøve å få den ned i 1 nå. Pluss 1 side med søknad.

Noen som har en mening om dette?

Bedriften jeg søker til har hatt meg til intervju for et år siden. Jeg var innstilt som kandidat nr. 2 (nr. 1 tok jobben). Offentlig. Jeg fikk alle papirer i retur. Så da har de vel ingenting på meg nå? Jeg skal selfølgelig ringe før jeg sender noe.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Ja, ring og spør først. Da kan du jo spør hvor mye de vil at du skal sende med, også. Jeg har selv lært at en CV bør ikke være mer enn 1 side, men har du gjort mye forskjellig, og som krever litt utdyping, er vel ikke 2 sider så ille, heller.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk den ned i 1 side. Men det var bare for denne gangen. Til vanlige søknader har jeg ikke nubbesjans. Jeg har tatt i bruk alle triks som finnes... 1,5 side er minimum. Men da inneholder den godt med luft og gode overskrifter. Hadde jeg laget den tettpakket hadde jeg fått klint den inn på en side, men det er for meg uaktuelt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...