Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #1 Skrevet 30. april 2006 På de italienske restaurantene i London bestiller jeg alltid Chocolate Mousse Cake, som er verdens beste dessertkake. Jeg har prøvd utallige oppskrifter på sjokolademoussekake, men aldri kommet i nærheten av denne. Den er uten bunn, som et tykk tykk sjokolade"krem". Hadde blitt overlykkelig om noen hadde denne oppskriften!
Arkana Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Jeg vet ikke akkurat hvilken kake du mener, men her er en som kanskje ligner? Sjokolademoussekake 1 kopp smør 1 kopp sukker 1 ts vaniljeekstrakt 225 g mørk sjokolade 8 store egg, delt i plommer og hviter Smelt sjokoladen, avkjøl. Stivpisk eggehvitene. Bland sukker, smør, vaniljeekstrakt og sjokolade og visp til en jevn røre. Visp inn eggeplommene, en om gangen. Visp godt, minst 15 minutter! Vend inn eggehvitene. Hell ¼ av røren (resten dekkes til, men ikke sett den i kjøleskap) i en 22 cm springform (smør bare bunnen) og stek ved 160 grader i ca 30 minutter. Avkjøl. Hell resten av røren oppå og sett i kjøleskap til den er stivnet.
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Jeg har virkelig ikke godt av å lese innpå denne tråden Nå har jeg funnet ut hvor miksmasteren er, så nå klarer jeg kanskje å lage en vellykket kake....
Arkana Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Nå har jeg funnet ut hvor miksmasteren er, så nå klarer jeg kanskje å lage en vellykket kake.... ← En av de morsomste historiene her på KG på lenge.
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 En av de morsomste historiene her på KG på lenge. ← hehe, var jo bra at dere fikk noe å le av, kanskje det ikke var helt forgjeves tror jeg er litt avholdene med en ny kakerunde pga jeg lovde meg selv å aaaaaldri lage kake igjen!
Arkana Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 hehe, var jo bra at dere fikk noe å le av, kanskje det ikke var helt forgjeves tror jeg er litt avholdene med en ny kakerunde pga jeg lovde meg selv å aaaaaldri lage kake igjen! ← Øvelse gjør mester. Og så er det gøy med slike historier man kan mimre over og le av i ettertid. Vi snakker enda om de aldeles grusomme fiskekakene jeg laget for et par år siden, eller den gangen et gjenglemt brød da vi dro på ferie hadde mugnet og satt smak på alle tørrvarene i skapet slik at kaken jeg bakte da vi kom hjem smakte mugg og ingen turte å si noe før jeg selv påpekte det.
Gjest Gjest_Trådstarter_* Skrevet 30. april 2006 #7 Skrevet 30. april 2006 Jeg vet ikke akkurat hvilken kake du mener, men her er en som kanskje ligner? Sjokolademoussekake 1 kopp smør 1 kopp sukker 1 ts vaniljeekstrakt 225 g mørk sjokolade 8 store egg, delt i plommer og hviter Smelt sjokoladen, avkjøl. Stivpisk eggehvitene. Bland sukker, smør, vaniljeekstrakt og sjokolade og visp til en jevn røre. Visp inn eggeplommene, en om gangen. Visp godt, minst 15 minutter! Vend inn eggehvitene. Hell ¼ av røren (resten dekkes til, men ikke sett den i kjøleskap) i en 22 cm springform (smør bare bunnen) og stek ved 160 grader i ca 30 minutter. Avkjøl. Hell resten av røren oppå og sett i kjøleskap til den er stivnet. ← Takk, Arkana Men hva er vaniljeekstrakt? Har både vaniljeessens og vaniljesukker, kan jeg bruke det istedet?
Arkana Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Takk, Arkana Men hva er vaniljeekstrakt? Har både vaniljeessens og vaniljesukker, kan jeg bruke det istedet? ← Vaniljeessens og vaniljesukker er syntetisk framstilt, mens vaniljeekstrakt er laget av ekte vanilje. Jeg ville brukt vaniljeessens som erstatning.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå