Gå til innhold

Kaker til bryllup

Fremhevede innlegg

Gjest Bryllupsgjest
Skrevet

Til et bryllup trengs en rekke kaker, men jeg kan bare noen få.

Så nå er jeg ute etter tips på gode kaker/oppskrifter som jeg kan bake to dager før bryllupet som er kjempe gode.

Alle forslag mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suksessterte

Kransekake

Marsipankake

Kvæfjordkake

Saftig sjokoladekake

En fersk gjærbakstkake

Bryllupskake

--

Ha fokus på festkaker, ikke helgekaker.

Gjest gjesta
Skrevet
Ostekake med trøfler

Har du oppskrift? Det hørtes så godt ut!

Gjest Gjesta
Skrevet

Sist jeg var i bryllup var det èn suksessterte (sammen med mange andre kaker), og den forsvant på et kvarter..

Skrevet
Har du oppskrift? Det hørtes så godt ut!

Ja, jeg har svært gode erfaringer med denne. Hvis du klikker "play" på den ser du bit for bit akkurat hvordan du gjør det, og demonstrasjonen varer bare i 1 minutt, likevel får du med deg "alt".

Jeg putter i litt ekstra Filadelphia og kremfløte, mer enn det som er i oppskriften. Plusset på et par spiseskjeer Cottage cheese også, og bittelitt mer vaniljesukker enn i oppskriften. Resultatet er lekkert, klassisk, enkelt, sommerlig, stilrent, forfriskende og kjempegodt!

Hvis du pynter på med litt trøfler (er dyrt..) eller som i oppskriften: danderer med litt kiwi.

Skrevet

Verdens beste / Kvæfjordkake

(Kjært barn har mange navn ;))

Skrevet
Sist jeg var i bryllup var det èn suksessterte (sammen med mange andre kaker), og den forsvant på et kvarter..

Den er en sikker vinner som man nok bør ha to av.
Skrevet

Kjære deg. Alt du trenger av kaker i ett bryllup er en stor nok brylliups-kake. Er det ett sommer bryllup er det godt med en kransekake, is og jordbær vedsiden av. Etter middag og dessert orker somregel ikke folk så mye kake. Det er min erfdaring, som kokk :)

Men her er en link til en nettside der du finner oppskrifter på alle verdens kaker. Mulig du finner noe av interesse der. Lykke til med brylllupet!!!

http://www.detsoteliv.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...