Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

...Og kan fortelle meg om hvilken(Gåseidmarka+Volldalsberga), om noen, som ligger i høvelig gangavstand fra skolen?

Er det likedan i Ålesund, som i f.eks. Tromsø, at yngre(folk rett ut av vgs) trekkes mot noen studentboliger, mens andre befolkes av litt eldre folk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken skole da? Gåseidmarka er nærmere Høgskolen i allefall.

Skrevet

Du kan søke opp adressene til studenthjemmene selv på gule sider sine kartsider, og se hvor lang veien er ;)

Skrevet
Hvilken skole da? Gåseidmarka er nærmere Høgskolen i allefall.

Var høgskolen jeg tenkte på ja.

Skrevet

Er ikke langt å gå fra Volsdalsberga til Høyskolen heller. 15 min ca. Fra Volsdalsberga er det fint å gå til og fra byen også.

Gjest Gjest
Skrevet

Gåseidmarka er ca 7 minutters gange fra høgskolen. Det er et populært område for barnefamilier, med mange rekkehus, og studentboligene ligger rett ved. Det tar et kvarter med bussen inn til sentrum, og et kvarter til kjøpesentrene på Moa. Det ligger også i et par minutters gangavstand fra stranda på Prinsen Camping.

Volsdalsberga er nok en lenger spasertur, jeg tipper 20 minutter til høyskolen. Du kan gå inn til byen lettere enn du tar bussen dit, og det tar deg vel 10-15 minutter til sentrum. Det ligger like ved ColorLine stadion. Moa er 20 minutter med buss. Russen samles (gjorde det i alle fall...) ved Volsdalsberga en del under russetida.

Gjest Gjest
Skrevet

Er der matbutikker, post og lignende i nærheten av Gåseidmarka, eller må man inn til sentrum for det?

Skrevet
Er der matbutikker, post og lignende i nærheten av Gåseidmarka, eller må man inn til sentrum for det?

Det er en bensinstasjon og et gatekjøkken der.

Dagligvare er ca 15 min (?) gåtur unna.

Jeg hadde nok valgt Gåseid fremfor Volsdalsberga, siden det er helt nytt.

Blokka på V.berga var ganske nedslitt sist jeg var det, men mulig de har pusset opp litt. Også var der KJEMPElytt mellom leilighetene.

Gjest Tristessa
Skrevet

Samboeren sier Volsdalsberga uten tvil, men jeg er enig i at studentboligene er litt dårlige der. Han mener også at Gåseidmarka er crappy, men det er noen år siden han bodde der så...

Gjest Gjest
Skrevet

Studentboligene på Gåseidmarka var nybygde i fjor, så jeg tviler på at de er spesielt crappy.

Gjest gjesta
Skrevet

send meg en PM om du ikkje får svar.. eg bur på en av plassane ;)

Skrevet
Samboeren sier Volsdalsberga uten tvil, men jeg er enig i at studentboligene er litt dårlige der. Han mener også at Gåseidmarka er crappy, men det er noen år siden han bodde der så...

Tror han blander litt ja....

Gjest gjesta
Skrevet
Tror han blander litt ja....

Jepp, virkelig.. garantert..

Gjest Gjest
Skrevet

Det er en matbutikk ved høyskolen, på veien tilbake til Gåseidmarka. Det ligger også postkontor i samme bygg. Det er ikke så ille langt å gå med varene: over broa og over bakken ved Skuggen. Det er også en veldig god matbutikk i Hatlane (som også har postavdeling), som ligger en kilometer videre ut mot Moa (motsatt retning mot byen). Og så har du også en Mix-butikk. Bensinstasjonen tror jeg er lagt ned eller omgjort til noe annet?

Like ved skolen er det et lite banklokale også. Husker ikke hvilke bank som ligger der, men det er i alle fall minibank.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...