Gjest Jalileh Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Selv så liker jeg ikke Chihuahuaer. De er alt for små etter min smak og de virker så gneldrete/temperamentsfulle. Hvilken hunderase liker du ikke?
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Jeg liker ikke boxere og hunder med sånn "klemt" ansikt, og så er jeg redd for amstaffer og den slags "kamphunder".
Gjest Jalileh Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 (endret) Liker heller ikke "kamphunder". Er livredd en Pitbull. Har sikkert noe med den kjeven som kan låse seg å gjøre... hvis den føler for å bite riktig nok. Endret 29. april 2006 av Jalileh
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Chihuahua og alle andre små hunder, og som dere sier; såkalte kamphunder eller hunder som likner på det. Små terriere og sånn Favorittene er engelsk setter, og engelsk cocker spaniel.
Shea Skrevet 29. april 2006 #5 Skrevet 29. april 2006 Kamphunder og små gneldre bikkjer er no dritt. Ja og de hundene som er naturlige pelsfri og skrukkete.
Gjest Thalassa Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 rottwailer, disse kamp hundene amstaff og slikt. Puddler, og de aller fleste fuglebikkjer. Misforstå meg rett.. fuglebikkjer er fine, jeg liker bare ikke denne jagingen deres.
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #7 Skrevet 29. april 2006 Nakenhunder er jeg ingen fan av. Heller ikke sånne utrolig tynne og beinete hunder som mynder eller hva de "løpehundene" heter.
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #8 Skrevet 29. april 2006 Jeg "kjenner" tre såkalte pitbuller (Amstaff) og de er enormt snille. Fetteren min har en tispe, veldig snill, bråker litt, men så gir den seg. En kompis hadde en før, men den måtte avlives pga en feilstilling i bena som var vond for den, men han var så snill og god Var redd for en annens hund (en pappilon ) Den siste er en kamerat av bestis' samboer sin, lager et helvetes mas når man kommer, men vil bare hilse på, og så legger han seg pent ned Men jeg ville aldri hatt en sånn hund selv.
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #9 Skrevet 29. april 2006 rottwailer, disse kamp hundene amstaff og slikt. Puddler, og de aller fleste fuglebikkjer. Misforstå meg rett.. fuglebikkjer er fine, jeg liker bare ikke denne jagingen deres. ← Ja! Puddel ville jeg heller ikke hatt. Har fuglehund jeg da, begge våre har vært veldig rolige, men jeg vet at mange er ekstremt vimsete og masete
Gjest Jalileh Skrevet 29. april 2006 #10 Skrevet 29. april 2006 Jeg kjenner også til en med en Pitbull. Jeg var ute og gikk tur med den, eh, jeg mener... den gikk tur med meg. Den var snill, men jeg var redd den.
Gjest Jalileh Skrevet 29. april 2006 #11 Skrevet 29. april 2006 (endret) Ja og de hundene som er naturlige pelsfri og skrukkete. ← Jeg syns de er så stygge at jeg får helt vondt av dem. Endret 29. april 2006 av Jalileh
Gjest Thalassa Skrevet 29. april 2006 #12 Skrevet 29. april 2006 (endret) Jeg "kjenner" tre såkalte pitbuller (Amstaff) og de er enormt snille. Fetteren min har en tispe, veldig snill, bråker litt, men så gir den seg. En kompis hadde en før, men den måtte avlives pga en feilstilling i bena som var vond for den, men han var så snill og god Var redd for en annens hund (en pappilon ) Den siste er en kamerat av bestis' samboer sin, lager et helvetes mas når man kommer, men vil bare hilse på, og så legger han seg pent ned Men jeg ville aldri hatt en sånn hund selv. ← Nei de er vel ikke så farlige hvis man ikke trener dem til å bli det.. men disse hundene med kjeve"lås" synes jeg er skumle uansett, ville ikke hatt en slik hund. ( Sier jeg som har lyst på pinscher , en dobberman bare litt mindre.) Endret 29. april 2006 av Thalassa
Gjest Thalassa Skrevet 29. april 2006 #13 Skrevet 29. april 2006 Jeg kjenner også til en med en Pitbull. Jeg var ute og gikk tur med den, eh, jeg mener... den gikk tur med meg. ←
Gjest Thalassa Skrevet 30. april 2006 #14 Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg "kjenner" tre såkalte pitbuller (Amstaff) og de er enormt snille. Fetteren min har en tispe, veldig snill, bråker litt, men så gir den seg. En kompis hadde en før, men den måtte avlives pga en feilstilling i bena som var vond for den, men han var så snill og god Var redd for en annens hund (en pappilon ) ← er det ikke gjerne sånn da.. de store er redd for de små gneldrete hundene Jeg syns de er så stygge at jeg får helt vondt av dem. ← jammen tenk så praktisk! man trenger nesten ikke støvsuge Endret 30. april 2006 av Thalassa
Shea Skrevet 30. april 2006 #15 Skrevet 30. april 2006 Amstaffer, pitbuller, kamphunder og andre hunder med meget sterkt "villdyr" instinkt kan alle være snille gode hunder, men dog igjen når dem først biter eller mister fatningen og ikke hører på tilsnakk så kan det gå virkelig galt. - Standard frasen som kommer etter et uhell er jo " Det kunne jeg aldri tro om den hunden, var jo alltid så snill og lydig" Det er f... meg for sent når noe har skjed. UNNSKYLD om jeg er litt krass, men har en hund i nabolaget som skremmer vette av meg. Ikke når den er inne eller i band ute, men denne hunden er jo utbryterkonge i forkledning. Kan love at det er ikke så snill å uskyldig når den er løs. Jakter og bjeffer/knurrer og flekker tenner på alt og alle som går forbi. Vet om mennesker som avslutter spaserturen sin før huset (som ligger nær gangvei) om hunden er ute. Ikke når den er utenfor egen eiendom men er det noen i nærheten så springer den hjem å starter sirkuset. Det er vel bare til den dagen den angriper utenfor eiendomen eller at noen barn må innom å hente en ball eller noe som uheldigvis er havnet der inne. Når jeg tenker meg om så er det ingen barn i nabolaget som vil gå inn der for alle er dritredd hunden når eieren ikke er med den.
Gjest camillo Skrevet 30. april 2006 #16 Skrevet 30. april 2006 (endret) Jeg har mest sansen for schæfer, rottis, malle, endel flere store gjeterhunder, am staff etc. Har ikke så stor sans for små hunder. INGEN hunder kan låse kjeven. Endret 30. april 2006 av camillo
Gjest Thalassa Skrevet 30. april 2006 #17 Skrevet 30. april 2006 INGEN hunder kan låse kjeven. ← jaha? synes jeg har hørt dette siden jeg var liten om rottweilere o.l .. det betyr selvfølgelig ikke at det er sant. Kanskje det kan ha noe med hvor hardt dem biter når de først gjør det? At en ikke kommer løs f. eks? "Alle" sier jo at mange av disse typer bikkjer har kjevelås liksom, og det må jo komme av noe.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #18 Skrevet 30. april 2006 Jeg er ikke redd for noen spesielle hunderase. Det er ikke hunden som i utgangspunktet er ond. Problemhunder skyldes stort sett at eieren ikke har gitt hunden god nok oppdragelse. Men så må man huske på at hunder er dyr, og at alle dyr kan klikke og la instinktene ta overhånd. Det er selvsagt også genetiske betingelser her, men ingen hunderaser er altså menneskefiendlige. Faktisk er jeg mer skeptisk til disse hunderasene som blir avlet fram kun pga utseendet. Feks har den amerikanske cocker spaniel blitt avlet fram for å få en så fin pels, men den har et mer nervøst temperement enn den engelske utgaven (som jo i større grad er en brukshund). Så de hundene jeg er redd for er disse miniatyrhundene som blir anskaffet som tilbehør til antrekket. Dette er mennesker som ikke er interessert i å gi hunden en god nok oppdragelse og som ofte lar hunden oppføre seg gneldrete, rampete og som sjef over mennesker. Jeg er også redd disse kamphundene hvis eierne har anskaffet seg dem for å se tøffe ut selv. Og jeg er redd familiehunder som er blitt anskaffet for at ungene skal få et leketøy. Jeg ser altså an eieren før jeg avgjør om jeg frykter hunden eller ikke. Dette henger ikke sammen med rase. Men det er selvsagt hunderaser som trenger strengere oppdragelse. Og så må jeg legge til at også små hunder kan være farlige hvis de angriper. Selvsagt gjør det mer vondt hvis en stor hund angriper, men det er ikke behagelig å bli angrepet av små huner heller. Å forby noen hunderaser (slik de har gjort med amstaffen), har ingen hensikt. For det første er det dårlige eiere som er skyld i at enkelte raser kan være farlige. Dessuten vil det hele tida bli avla fram nye hunderaser, så norske myndigheter skyter helt i blinde med den forbudslinja de har lagt seg på. Amstaffer kan være flotte familiehunder, men desverre blir det bare fokusert på denne rasen som "farlig"
Gjest Jalileh Skrevet 30. april 2006 #19 Skrevet 30. april 2006 jammen tenk så praktisk! man trenger nesten ikke støvsuge ←
Gjest camillo Skrevet 30. april 2006 #20 Skrevet 30. april 2006 jaha? synes jeg har hørt dette siden jeg var liten om rottweilere o.l .. det betyr selvfølgelig ikke at det er sant. Kanskje det kan ha noe med hvor hardt dem biter når de først gjør det? At en ikke kommer løs f. eks? "Alle" sier jo at mange av disse typer bikkjer har kjevelås liksom, og det må jo komme av noe. ← Ja, det er en myte. Det er forskjeller i intensitet og krefter, men det er ikke snakk om låste kjever.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå