Gjest Anonym nå Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Hmmm.. jeg har etlitt "udelikat" spørsmål her.... Jeg har i perioder vært plaget med mild kløe i endetarmen, og for en stund siden leste jeg om dette i et blad. Det var en som spurte hva dette kunne være, og en av forklaringene var at man kunne har mark i magen. Jeg sjekka sist jeg var på do, og så faktisk noen små mark i avføringen Dette skulle visst ikke være farlig, men kan behandles med noe. Deter det som er spørsmålet mitt da. Erdet noen som vet noe om dette, som vet hvordan jeg blir kvitt det?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Jeg hadde det da jeg var liten, hadde visst blitt smittet fra katten. Var liten så jeg husker ikke så mye av det, men ble i alle fall kvitt det. Gå til legen!
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Fant dette hos lommelegen: http://www.doktoronline.no/section/nosecti...&DocumentId=659
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Du får kjøpt det reseptfritt på apoteket viss det dreier seg om barnemark / småmark. Er visst veldig vanlig plage i barneårene. Jeg var kjempeflau da jeg ringte helsestasjonen da min datter hadde det. (Hun gikk ennå med bleie) Men på helsestasjonen sa de at det var veldig vanlig og at jeg skulle gå på apoteket. Hele familien må behandles, og de må behandles på nytt etter en tid. Pinlig renslighet er nødvendig, ellers forsvinner de ikke.
Saeria Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Gå på apoteket og kjøp deg tabletter mot småmark. De tar knekken på marken fort og når du må på bommelibommen dagen etter er de som regel døde. Husk å behandle hele husholdningen.
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #6 Skrevet 30. april 2006 Ja, fant en del info om det på nettet, og var på apoteket i dag og kjøpte tabletter. Jeg jobber med barn, så har vel fått det derfra tenker jeg..... Skal huske å vaske fingrene enda mer enn jeg allerede gjør når jeg er på jobb heretter.....
Saeria Skrevet 30. april 2006 #7 Skrevet 30. april 2006 Så bra. Jeg har selv hatt småmark en gang, og det var ikke særlig behagelig. Jeg klødde som bare pokker om kvelden når jeg skulle sove. Dagen etter jeg tok tablettene var jeg fin, og gjett om det var deilig å slippe kløen om natta! :-D
Gjest Gjest Skrevet 30. april 2006 #8 Skrevet 30. april 2006 Tror jeg hadde dødd om jeg hadde fått noe sånt... *frysninger på ryggen*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå