Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Kan jeg koke bygggryn direkte uten å legge dem i bløt først?
anetted Skrevet 30. april 2006 #2 Skrevet 30. april 2006 Nei det kan du desverre ikke. Disse må ligge i bløt ett døgn først akkurat som erter. Husk å ikke koke i kokevannet
anetted Skrevet 30. april 2006 #3 Skrevet 30. april 2006 Nei det kan du desverre ikke. Disse må ligge i bløt ett døgn først akkurat som erter. Husk å ikke koke i bløtleggingsvannet
Gjest splæsj Skrevet 30. april 2006 #4 Skrevet 30. april 2006 Det var jeg som skrev det innlegget før jeg registrerte meg. Jeg fikk ikke noe svar i går, og jeg hadde skikkelig lyst til å prøve, og det gikk helt fint. Kokte dem dobbelt så lenge som det sto på pakken. Har ikke fått noe magebesvær.
anetted Skrevet 30. april 2006 #5 Skrevet 30. april 2006 Det var jeg som skrev det innlegget før jeg registrerte meg. Jeg fikk ikke noe svar i går, og jeg hadde skikkelig lyst til å prøve, og det gikk helt fint. Kokte dem dobbelt så lenge som det sto på pakken. Har ikke fått noe magebesvær. ← ok, det var bra da. Har aldri hørt om det før, men da er det testet ut og godkjent
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #7 Skrevet 1. mai 2006 Du kan godt koke dem ubløtt, men koketiden blir jo vesentlig lenger. Bløtt trenger de bare 20-30 min ubløtt vil jeg anta at de trenger ca 1 time. Og du kan godt koke dem i bløtevannet, de inneholder ikke lektiner slik som belgvekster gjør. Til risotto bruker jeg å bløte dem i kraften jeg skal koke risottoen i for å få den så smaksrik som mulig.
Gjest gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #8 Skrevet 1. mai 2006 Du kan godt koke dem ubløtt, men koketiden blir jo vesentlig lenger. Bløtt trenger de bare 20-30 min ubløtt vil jeg anta at de trenger ca 1 time. Og du kan godt koke dem i bløtevannet, de inneholder ikke lektiner slik som belgvekster gjør. Til risotto bruker jeg å bløte dem i kraften jeg skal koke risottoen i for å få den så smaksrik som mulig. ← Var meg som skrev dette, var visst ikke innlogget.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå