Gå til innhold

koke bygggryn direkte?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg koke bygggryn direkte uten å legge dem i bløt først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det kan du desverre ikke. Disse må ligge i bløt ett døgn først akkurat som erter.

Husk å ikke koke i kokevannet

Skrevet

Nei det kan du desverre ikke. Disse må ligge i bløt ett døgn først akkurat som erter.

Husk å ikke koke i bløtleggingsvannet :)

Gjest splæsj
Skrevet

Det var jeg som skrev det innlegget før jeg registrerte meg. Jeg fikk ikke noe svar i går, og jeg hadde skikkelig lyst til å prøve, og det gikk helt fint. Kokte dem dobbelt så lenge som det sto på pakken. Har ikke fått noe magebesvær. :)

Skrevet
Det var jeg som skrev det innlegget før jeg registrerte meg.  Jeg fikk ikke noe svar i går, og jeg hadde skikkelig lyst til å prøve, og det gikk helt fint. Kokte dem dobbelt så lenge som det sto på pakken. Har ikke fått noe magebesvær.  :)

ok, det var bra da. Har aldri hørt om det før, men da er det testet ut og godkjent :klappe:

Gjest Gjest
Skrevet

Du kan godt koke dem ubløtt, men koketiden blir jo vesentlig lenger.

Bløtt trenger de bare 20-30 min ubløtt vil jeg anta at de trenger ca 1 time.

Og du kan godt koke dem i bløtevannet, de inneholder ikke lektiner slik som belgvekster gjør. Til risotto bruker jeg å bløte dem i kraften jeg skal koke risottoen i for å få den så smaksrik som mulig.

Gjest gjest1
Skrevet
Du kan godt koke dem ubløtt, men koketiden blir jo vesentlig lenger.

Bløtt trenger de bare 20-30 min ubløtt vil jeg anta at de trenger ca 1 time.

Og du kan godt koke dem i bløtevannet, de inneholder ikke lektiner slik som belgvekster gjør. Til risotto bruker jeg å bløte dem i kraften jeg skal koke risottoen i for å få den så smaksrik som mulig.

Var meg som skrev dette, var visst ikke innlogget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...