Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #1 Skrevet 29. april 2006 Hva er symptomene på hull på tarmen egentlig?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #2 Skrevet 29. april 2006 Ekstreme magesmerter er vel et stikkord her.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #3 Skrevet 29. april 2006 Det kommer vel litt an på hvilken tarm vi snakker om.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #4 Skrevet 29. april 2006 Det kommer vel litt an på hvilken tarm vi snakker om. ← Tykktarmen....
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 Anus nei...Nå mener jeg perforering i tykktarmen etter koloskopi f.eks... Hva er symptomene på dette, og hvor lang tid tar det før symptomene kommer?
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #7 Skrevet 29. april 2006 Hvis tarmen perforeres under en kolonskopi så tror jeg nok operatøren legger merke til det, så det skal du ikke bekymre deg for. Hvis det skulle skje, tror jeg man rimelig raskt får kraftige magesmerter og tegn på infeksjon som for eksempel feber.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #8 Skrevet 29. april 2006 Du får feber, smerter, blir svimmel, hjertet slår fort, leppene blir blå, det svartner for øynene og så dør du.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #10 Skrevet 29. april 2006 mener jeg, hvis hullet er stort nok/ avhengig av hvor mye bæsj og bakterier som kommer igjennom tarmen.
Gjest Capricorn Skrevet 29. april 2006 #11 Skrevet 29. april 2006 Komplikasjoner ved koloskopi Komplikasjoner i forbindelse med selve undersøkelsen er svært sjeldne (under 0,5 %). Særlig om tarmen ikke er godt tømt eller om den har mange utposninger, er det en ørliten risiko for at instrument eller luftinnblåsing kan forårsake hull på tarmen som krever operasjon. I forbindelse med taking av vevsprøver og fjernelse av svulster, er det også en viss liten risiko for at blødning eller hull på tarmen kan nødvendiggjøre innleggelse og eventuelt operasjon. Skulle du etter hjemkomsten få smerter i maven, oppkast, blodig avføring eller annet ubehag av betydning, må laboratorium, sykehus eller primærlege kontaktes umiddelbart! http://hp.halsbrann.com/article/502318.aspx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå