Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Egner persona seg hvis man har litt lange og til tider ustabile sykluser? Er det evt noen andre slike former for prevensjon som egner seg bedre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt litt varierende syklus, brukte Persona. Resultatet ble en skjønn liten gutt ( det var ikke meningen, men Gud, så glad jeg er for det nå!) :hjerter_rundt:

Gjest Gjesta
Skrevet

Har ikke egen ærfaring fra persona, men vet at lange og rotete sykluser gir dårlig beskyttelse når det kommer til slike prev. metoder.

Skrevet

Jeg fikk Persona i gave av en velmenende venninne som ikke var klar over at min sykluslengde varierer veldig mye. Jeg brukte Persona i noen måneder, men klarte aldri å stole på den når jeg visste at den var beregnet på stabile sykler (og kortere enn mine). Jeg har i ettertid hatt suksess med sykluskontroll i form av temp og sekret.

Lykke til med valg av prevensjon :)

Skrevet

Persona ville jeg ikke ha anbefalt. Temping, sekretkontroll, og om du vil ha flere kontrollpunkter, en EL test nå og da og sjekking av livmortapp, vil være et sikrere alternativ for de fleste, og spesielt for de med ustabile sykluser. Problemet med det er at det krever et par timer lesing, og litt egeninnsats, men det er langt i fra uoverkommelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...