AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #1 Skrevet 2 timer siden Hei. jeg fant nylig ut at jeg er gravid og er veldig glad for dette. Det er noe jeg har ønsket med samboer lenge. Lang historie kort, vi hadde en samtale på dette med graviditet for ikke så lenge siden. Jeg spør han direkte hva han tenkte om graviditet eller om han mente det han sa da han i et hett øyeblikk sa "jeg skal gjøre deg gravid". Han svarte da at han ikke hadde noe imot det og "skjer det så skjer det" Vel, nå her det skjedd. Jeg er i uke 5(4+1) og jeg viste han testen tidligere i dag. Jeg ble fryktelig lei meg av hans reaksjon. Han svarte at "nei. Det har vi ikke mulighet til nå". Ingenting mer. Etter dette opplever jeg det nesten som at han ignorerer meg. Har spurt om det går bra og får et mumlete "mhm" tilbake og på spørsmål om jeg kan få en klem så fikk jeg "etterpå" som svar. Jeg har vært gravid med han en gang før, men det gikk skikkelig dårlig siden det var utenfor livmor. Den gang var han også stille rett etter jeg fortalte at jeg var gravid, men kanskje mer på et overrasket "Neei?!" For så å ikke nevne det noe særlig før han begynte å snakke om tripptrapp stol med baby-sete.. Jeg er ikke komfortabel med å ta abort siden dette er noe jeg ønsker, og han har jo faktisk sagt selv "skjer det så skjer det".. Aldri fått noen bekreftelse på at han IKKE ønsker. Hva gjør jeg?? Anonymkode: c5066...4c5 2
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #2 Skrevet 2 timer siden Hvordan er egentlig forholdet mellom dere?? Anonymkode: c5e09...658 3 1
Maleficenta Skrevet 2 timer siden #3 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei. jeg fant nylig ut at jeg er gravid og er veldig glad for dette. Det er noe jeg har ønsket med samboer lenge. Lang historie kort, vi hadde en samtale på dette med graviditet for ikke så lenge siden. Jeg spør han direkte hva han tenkte om graviditet eller om han mente det han sa da han i et hett øyeblikk sa "jeg skal gjøre deg gravid". Han svarte da at han ikke hadde noe imot det og "skjer det så skjer det" Vel, nå her det skjedd. Jeg er i uke 5(4+1) og jeg viste han testen tidligere i dag. Jeg ble fryktelig lei meg av hans reaksjon. Han svarte at "nei. Det har vi ikke mulighet til nå". Ingenting mer. Etter dette opplever jeg det nesten som at han ignorerer meg. Har spurt om det går bra og får et mumlete "mhm" tilbake og på spørsmål om jeg kan få en klem så fikk jeg "etterpå" som svar. Jeg har vært gravid med han en gang før, men det gikk skikkelig dårlig siden det var utenfor livmor. Den gang var han også stille rett etter jeg fortalte at jeg var gravid, men kanskje mer på et overrasket "Neei?!" For så å ikke nevne det noe særlig før han begynte å snakke om tripptrapp stol med baby-sete.. Jeg er ikke komfortabel med å ta abort siden dette er noe jeg ønsker, og han har jo faktisk sagt selv "skjer det så skjer det".. Aldri fått noen bekreftelse på at han IKKE ønsker. Hva gjør jeg?? Anonymkode: c5066...4c5 Kan det være at han er redd for at det skal gå galt igjen? Graviditet utenfor livmor kan jo i verste fall bli livstruende
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #4 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): han har jo faktisk sagt selv "skjer det så skjer det".. Anonymkode: c5066...4c5 Oversettelse: "Jeg vil bare ligge uten kondom, og jeg tenker ikke over mulig konsekvens." Anonymkode: e6f9e...1b4 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #5 Skrevet 2 timer siden Du får barnet. Det er ønsket, og mest sannsynlig har han bare kalde føtter. Det kan også være en reaksjon på det som gikk galt sist. Dette går seg nok til. Gratulerer ❤️ Anonymkode: ead4a...55d 2
Strigiformes Skrevet 2 timer siden #6 Skrevet 2 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei. jeg fant nylig ut at jeg er gravid og er veldig glad for dette. Det er noe jeg har ønsket med samboer lenge. Lang historie kort, vi hadde en samtale på dette med graviditet for ikke så lenge siden. Jeg spør han direkte hva han tenkte om graviditet eller om han mente det han sa da han i et hett øyeblikk sa "jeg skal gjøre deg gravid". Han svarte da at han ikke hadde noe imot det og "skjer det så skjer det" Vel, nå her det skjedd. Jeg er i uke 5(4+1) og jeg viste han testen tidligere i dag. Jeg ble fryktelig lei meg av hans reaksjon. Han svarte at "nei. Det har vi ikke mulighet til nå". Ingenting mer. Etter dette opplever jeg det nesten som at han ignorerer meg. Har spurt om det går bra og får et mumlete "mhm" tilbake og på spørsmål om jeg kan få en klem så fikk jeg "etterpå" som svar. Jeg har vært gravid med han en gang før, men det gikk skikkelig dårlig siden det var utenfor livmor. Den gang var han også stille rett etter jeg fortalte at jeg var gravid, men kanskje mer på et overrasket "Neei?!" For så å ikke nevne det noe særlig før han begynte å snakke om tripptrapp stol med baby-sete.. Jeg er ikke komfortabel med å ta abort siden dette er noe jeg ønsker, og han har jo faktisk sagt selv "skjer det så skjer det".. Aldri fått noen bekreftelse på at han IKKE ønsker. Hva gjør jeg?? Anonymkode: c5066...4c5 Omstilling kan være vanskelig for noen. Man kan tro man er forberedt, så er man egentlig ikke det. Håper han klarer å omstille seg 🤞 Gratulerer 🙌 Endret 2 timer siden av Strigiformes 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Skrevet 2 timer siden Kan være at han er redd for at det samme skal skje nå, eller det kan være at han ikke mente at han vil ha barn. Eller at han mente det, men nå når det plutselig er der så ble han plutselig vordende far og forpliktelse osv. Det kan være flere grunner, men uansett reaksjon og uansett hvordan han evt. blir utover i svangerskapet så kan alt snu når babyen er der. Da kan det hande han sier det samme som eksen min sa da barnet vårt ble født: "NÅ angrer jeg ikke!" Det er aldri godt å vite hvordan han vil bli som far, har jo lest mane nok historier her på KG (og hørt ute i verden også) at noen menn kan endre seg drastisk etter at barnet er født og bli noen skikkelig store mannebabyer. Du kan sikkert få masse innspill her, men det er din følelse og din kropp og ditt kommende barn om du velger å beholde. Du kan ende opp som alenemor eller det kan gå helt fantastisk bare samboeren din får tenkt seg om. Så vet jeg at svaret mitt ikke gir deg noenting annet enn flere spørsmål - du må nok bare se an tiden littegrann og snakke med samboeren din. Si at dette må dere snakke om og få han med på det. Anonymkode: b705c...baa 3
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Skrevet 2 timer siden Vanskelig å svare helt på hva du burde tenke her, tenker er vel at han har en miks av kalde føtter og bekymring for at det som skjedde sist skjer igjen. Var nok traumatisk for begge kan jeg tro. Uansett hva du gjør så burde du nok vurdere at dette blir siste barnet med denne typen om det går bra. Da han virker jo noe vimsete og litt vanskelig å vite hvor man har han. Utrolig vanskelig å si om samboeren retter seg opp etter hvert eller om du ender som alene mor for barnet eller delt omsorg over tid. Anonymkode: aacce...06d
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #9 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvordan er egentlig forholdet mellom dere?? Anonymkode: c5e09...658 Det er veldig bra. Vi har planer for fremtiden sammen og har det veldig fint, kjærlig. Maleficenta skrev (15 minutter siden): Kan det være at han er redd for at det skal gå galt igjen? Graviditet utenfor livmor kan jo i verste fall bli livstruende Det kan hende, det er litt det jeg egentlig forsøker å holde meg fast i. Sist gikk det nesten helt galt med meg ettersom at egglederen min sprakk. Han var veldig lukket en periode etter det, men samtidig tok han super godt vare på meg både emosjonelt og fysisk. Fikk vite av mamman hans at han hadde vært ordentlig redd da det skjedde. Jeg er jo også redd.. Tror også at bolig kan være en faktor som spiller inn for han, men jeg har ikke undersøkt med mer enn en bank ang lån AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vanskelig å svare helt på hva du burde tenke her, tenker er vel at han har en miks av kalde føtter og bekymring for at det som skjedde sist skjer igjen. Var nok traumatisk for begge kan jeg tro. Uansett hva du gjør så burde du nok vurdere at dette blir siste barnet med denne typen om det går bra. Da han virker jo noe vimsete og litt vanskelig å vite hvor man har han. Utrolig vanskelig å si om samboeren retter seg opp etter hvert eller om du ender som alene mor for barnet eller delt omsorg over tid. Anonymkode: aacce...06d Det blir siste barnet. Jeg har en fra før og han har to fra før. Jeg har alltid ønsket meg to barn og han nevnte allerede da vi begynte å date at han var åpen for det og nå for ikke så lenge siden sier han "jeg skal gjøre deg gravid" og på spørsmål om det ikke gikk denne gangen så sa han "da går det neste gang", hvor jeg fikk bekreftet en gang til at han var ålreit med det. skjedde kanskje fort, ettersom det er første syklus etter samtalen. Anonymkode: c5066...4c5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #10 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hei. jeg fant nylig ut at jeg er gravid og er veldig glad for dette. Det er noe jeg har ønsket med samboer lenge. Lang historie kort, vi hadde en samtale på dette med graviditet for ikke så lenge siden. Jeg spør han direkte hva han tenkte om graviditet eller om han mente det han sa da han i et hett øyeblikk sa "jeg skal gjøre deg gravid". Han svarte da at han ikke hadde noe imot det og "skjer det så skjer det" Vel, nå her det skjedd. Jeg er i uke 5(4+1) og jeg viste han testen tidligere i dag. Jeg ble fryktelig lei meg av hans reaksjon. Han svarte at "nei. Det har vi ikke mulighet til nå". Ingenting mer. Etter dette opplever jeg det nesten som at han ignorerer meg. Har spurt om det går bra og får et mumlete "mhm" tilbake og på spørsmål om jeg kan få en klem så fikk jeg "etterpå" som svar. Jeg har vært gravid med han en gang før, men det gikk skikkelig dårlig siden det var utenfor livmor. Den gang var han også stille rett etter jeg fortalte at jeg var gravid, men kanskje mer på et overrasket "Neei?!" For så å ikke nevne det noe særlig før han begynte å snakke om tripptrapp stol med baby-sete.. Jeg er ikke komfortabel med å ta abort siden dette er noe jeg ønsker, og han har jo faktisk sagt selv "skjer det så skjer det".. Aldri fått noen bekreftelse på at han IKKE ønsker. Hva gjør jeg?? Anonymkode: c5066...4c5 Dette er jo rimelig selvmotsigende. Hva mener han med «har ikke mulighet til det nå»? Hva sikter han til? Han har jo knulla deg uten prevensjon i den hensikt å gjøre deg gravid. Som han selv også sa. Gratulerer med dagen 😅 Anonymkode: ed541...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Prøv å få en prat med ham senere i kveld. Spør hva han tenker om graviditeten. Still oppfølgingsspørsmål hvis han svarer kort. Det er da ingen grunn til å konkludere med noe som helst basert på den lille infoen i hi, eller den umiddelbare reaksjonen hans. Anonymkode: ccd02...444 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er veldig bra. Vi har planer for fremtiden sammen og har det veldig fint, kjærlig. Det kan hende, det er litt det jeg egentlig forsøker å holde meg fast i. Sist gikk det nesten helt galt med meg ettersom at egglederen min sprakk. Han var veldig lukket en periode etter det, men samtidig tok han super godt vare på meg både emosjonelt og fysisk. Fikk vite av mamman hans at han hadde vært ordentlig redd da det skjedde. Jeg er jo også redd.. Tror også at bolig kan være en faktor som spiller inn for han, men jeg har ikke undersøkt med mer enn en bank ang lån Det blir siste barnet. Jeg har en fra før og han har to fra før. Jeg har alltid ønsket meg to barn og han nevnte allerede da vi begynte å date at han var åpen for det og nå for ikke så lenge siden sier han "jeg skal gjøre deg gravid" og på spørsmål om det ikke gikk denne gangen så sa han "da går det neste gang", hvor jeg fikk bekreftet en gang til at han var ålreit med det. skjedde kanskje fort, ettersom det er første syklus etter samtalen. Anonymkode: c5066...4c5 Ville tolket det som et klarsignal. Kanskje det at han utbrøt: «dette har vi ikke mulighet til nå» var en slags sjokkreaksjon i øyeblikket? Ikke sikkert du trenger å legge så mye i det. Men det blir selvfølgelig kun spekulasjon , med mindre du tar en grundigere samtale med han om det Anonymkode: ed541...0a1 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): har ikke mulighet til det nå»? Hva sikter han til? Det er akkurat det jeg lurer på også! Ja, vi eier bolig - men riktig nok med bare to soverom. Vi hadde samme forutsetninger ved forrige graviditet også, så jeg skjønner ikke greia. Anonymkode: c5066...4c5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er akkurat det jeg lurer på også! Ja, vi eier bolig - men riktig nok med bare to soverom. Vi hadde samme forutsetninger ved forrige graviditet også, så jeg skjønner ikke greia. Anonymkode: c5066...4c5 Sikkert det han tenker på da. Er det noe som hindrer dere i å skaffe en større bolig? Økonomiske forhold eller annet? Anonymkode: ed541...0a1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er akkurat det jeg lurer på også! Anonymkode: c5066...4c5 Spør ham, da. Anonymkode: ccd02...444
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sikkert det han tenker på da. Er det noe som hindrer dere i å skaffe en større bolig? Økonomiske forhold eller annet? Anonymkode: ed541...0a1 Vi har vel begge litt gjeld fra tidligere forhold. Jeg eier boligen vi bor i nå, men fikk utrolig dårlig takst på den (nesten mindre enn jeg gav, til tross for oppussing og prisvekst). Tanken var å få en befaring av flere meglere og høre med flere banker ang lån og medlåntaker + kausjonist. Har både medlåntaker og kausjonist, men banken jeg har lån i nå ønsket ikke å bruke medlåntaker og kausjonist pga alder.. så de regnet bare ut min evne alene og det var nitrist. Uansett så tenker jeg jo at et barn nå ikke vil velte økonomien, jeg alene tjener ca 300k mer i året nå enn da jeg fikk første barnet. (Mottar heller ikke barnebidrag) pluss at de ikke er i behov av eget rom før de er rundt ett år. Barnet jeg har fra før av hadde ikke eget rom før han var to år (og eksen flyttet ut og frigjorde det ene soverommet) Tenker at det kanskje er noen tidligere traumer eller noe som har gitt han litt kalde føtter, pluss at barnefar til mitt barn gjør ting som endrer hverdagen uten å hverken diskutere eller snakke med meg om det i forkant. Anonymkode: c5066...4c5
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Spør ham, da. Anonymkode: ccd02...444 Jeg skal snakke med han om det, men velger å gi han litt space (også fordi jeg ble litt satt ut av reaksjonen) Anonymkode: c5066...4c5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå