Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har en venninne som jeg har merket er litt annerledes enn mine tidligere venninner. Her er noen tegn. Pupillene og øyenes henne er alltid små og litt kalde uten følelser uansett hva jeg prater om. Hun kan være veldig karismatisk, slik at når jeg henger med henne klarer jeg ikke forestille meg at hun vil meg eller noen vondt. Men hver gang jeg har vært med hun sitter jeg med en følelse at jeg har gitt for mye detaljer om privatlivet mitt. Hun liker å fiske etter ting som skjer i livet mitt, og ofte private ting som egentlig ikke angår henne. Det er som om hun tror hun har krav på å få vite alt. I sammenkomster med andre venner kan hun ofte like å hviske ting om andre i rommet. Jeg merker fort at hun hvisker ting om meg til nye folk som ikke har rukket å bli kjent med meg. Hun er utrolig bortkjemt og jeg vil si de tingene hun klager på er bittesmå ting som andre folk i hverdagen ikke hadde blitt sure for. Hun vet også ofte om ting om hva jeg har gjort og vært ute på som jeg ikke har fortalt henne. Får noen ganger paranoide tanker at hun overvåker mobilen min eller stalker meg, og henter informasjon via andre. Av og til føler jeg hun konkurrerer litt med meg, eller prøve å trykke på knappene mine bevisst. Det er flere tilfeller hvor hun kjøper samme klær som meg, og virker som hun stjeler litt identiteten min med væremåte også. Tidligere var det enklere å se at hun ikke var så flink med mellommenneskelige relasjoner, men i det siste er hun plutselig veldig flink. Om jeg tør å si nesten for god. Ingen andre ser dette kun meg tror jeg. Hennes omgangskrets har mye makt i tettstedet vi bor. Ofte er også mennene som prøver seg på meg i kontakt med hun eller venninne hennes på en eller annen måte. Det føles litt kontrollere ut, jeg tør nesten ikke forholde meg til noen av de. Jeg går rundt med en usikkerhet om hun sprer masse rykter om meg eller om det er jeg som er paranoid. Jeg tør ikke ta dette opp med noen rundt meg heller. Hun er veldig flink til å snakke for seg og kan lett få exer og andre til å høres ut som de er galne, men noen ganger tenker jeg hva har du selv gjort for at folk oppfører seg slik. 

Hun blir stadig kjent med flere og flere mennesker som kan knyttes til fortiden min som yngre. En gang tok hun med ei ny venninne av hun som hun visste hadde vært slem med meg i flere år Samtidig er jeg og hun begge innvandrere og kjenner på god tilhørighet at vi kommer fra samme kultur, for når vi har det gøy er det jo hyggelig. Men jeg har aldri hatt en skikkelig latter med henne før..

Jeg trenger kun å få ut dette en plass og vil gjerne høre litt tips fra dere hva dere ville gjort i situasjonen? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Sommerfuglerflyr skrev (5 minutter siden):

Jeg har en venninne som jeg har merket er litt annerledes enn mine tidligere venninner. Her er noen tegn. Pupillene og øyenes henne er alltid små og litt kalde uten følelser uansett hva jeg prater om. Hun kan være veldig karismatisk, slik at når jeg henger med henne klarer jeg ikke forestille meg at hun vil meg eller noen vondt. Men hver gang jeg har vært med hun sitter jeg med en følelse at jeg har gitt for mye detaljer om privatlivet mitt. Hun liker å fiske etter ting som skjer i livet mitt, og ofte private ting som egentlig ikke angår henne. Det er som om hun tror hun har krav på å få vite alt. I sammenkomster med andre venner kan hun ofte like å hviske ting om andre i rommet. Jeg merker fort at hun hvisker ting om meg til nye folk som ikke har rukket å bli kjent med meg. Hun er utrolig bortkjemt og jeg vil si de tingene hun klager på er bittesmå ting som andre folk i hverdagen ikke hadde blitt sure for. Hun vet også ofte om ting om hva jeg har gjort og vært ute på som jeg ikke har fortalt henne. Får noen ganger paranoide tanker at hun overvåker mobilen min eller stalker meg, og henter informasjon via andre. Av og til føler jeg hun konkurrerer litt med meg, eller prøve å trykke på knappene mine bevisst. Det er flere tilfeller hvor hun kjøper samme klær som meg, og virker som hun stjeler litt identiteten min med væremåte også. Tidligere var det enklere å se at hun ikke var så flink med mellommenneskelige relasjoner, men i det siste er hun plutselig veldig flink. Om jeg tør å si nesten for god. Ingen andre ser dette kun meg tror jeg. Hennes omgangskrets har mye makt i tettstedet vi bor. Ofte er også mennene som prøver seg på meg i kontakt med hun eller venninne hennes på en eller annen måte. Det føles litt kontrollere ut, jeg tør nesten ikke forholde meg til noen av de. Jeg går rundt med en usikkerhet om hun sprer masse rykter om meg eller om det er jeg som er paranoid. Jeg tør ikke ta dette opp med noen rundt meg heller. Hun er veldig flink til å snakke for seg og kan lett få exer og andre til å høres ut som de er galne, men noen ganger tenker jeg hva har du selv gjort for at folk oppfører seg slik. 

Hun blir stadig kjent med flere og flere mennesker som kan knyttes til fortiden min som yngre. En gang tok hun med ei ny venninne av hun som hun visste hadde vært slem med meg i flere år Samtidig er jeg og hun begge innvandrere og kjenner på god tilhørighet at vi kommer fra samme kultur, for når vi har det gøy er det jo hyggelig. Men jeg har aldri hatt en skikkelig latter med henne før..

Jeg trenger kun å få ut dette en plass og vil gjerne høre litt tips fra dere hva dere ville gjort i situasjonen? 

Ikke vær så åpen når hun stiller spørsmål.
Prøv å vri det rundt på henne. 
Begynn heller å være mer interessert i henne. 
Og stiller hun spørsmål vær unnvikende. 
Så hadde jeg ikke vært så mye med henne, komt med små unnskyldninger at du må gjøre noe annet. 

Anonymkode: e68c1...fcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Sommerfuglerflyr skrev (8 minutter siden):

Høres ut som en god psykologisk thriller. Hun er sikkert interessant å observere, men jeg ville ikke delt personlige ting med henne. Kan hun å begynt å ruse seg eller ta medisiner siden hun har gått fra å være dårlig sosialt og til å bli flink og med tanke på at pupillene hennes er små og øynene fjerne? 

Anonymkode: a43a7...0ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har en ubehagelig følelse etter å ha vært sammen med henne ville jeg fadet ut kontakten.

Anonymkode: 7f512...350

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun hørtes ut som en du bør fjerne deg fra og ikke bruke tid sammen med.

Det sagt, sjansen er nok liten for at hun egentlig driver å overvåker deg, og mye større for at du blir litt paranoid av å gå sammen med en sånn. Se om det hjelper å fjerne deg fra henne. 

De gangene jeg har vært mest i tvil om andre kvinner har det vært fordi kvinnene har vært forelsket i meg eller noe slikt. Kan det være et alternativ? Det gir ofte en intens følelse som kan våre vanskelig å sette fingeren på, nettopp fordi det er så ukjent territorium for de og for meg.

Anonymkode: aff8d...1c7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det sagt, sjansen er nok liten for at hun egentlig driver å overvåker deg, og mye større for at du blir litt paranoid av å gå sammen med en sånn. Se om det hjelper å fjerne deg fra henne. 

De gangene jeg har vært mest i tvil om andre kvinner har det vært fordi kvinnene har vært forelsket i meg eller noe slikt. Kan det være et alternativ? Det gir ofte en intens følelse som kan våre vanskelig å sette fingeren på, nettopp fordi det er så ukjent territorium for de og for meg.

Siste avsnittet ditt. Hva mener du her? At fordi de er forelsket i deg så blir det rar kjemi i vennskapet som kan virke litt toxic? Foreslår du at hun er lesbisk, jeg må si tanken har slått meg at hun er det tidligere, men hun har forlovet seg med en mann.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri overkjør magefølelsen din i sånne situasjoner. Det kan gå virkelig ille. Snakker av erfaring. Ikke del. Svar alltid generelt, når hun graver, trekk på skuldrene og si tørt og kjedelig: har ikke så mye mer å si om det. Ikke konfronter. Fade henne ut.

Anonymkode: 6cdf7...b14

AnonymBruker
Skrevet
Sommerfuglerflyr skrev (20 minutter siden):

Av og til føler jeg hun konkurrerer litt med meg, eller prøve å trykke på knappene mine bevisst. Det er flere tilfeller hvor hun kjøper samme klær som meg, og virker som hun stjeler litt identiteten min med væremåte også. Tidligere var det enklere å se at hun ikke var så flink med mellommenneskelige relasjoner, men i det siste er hun plutselig veldig flink.

Forresten, akkurat dette avsnittet minner om flere kvinner jeg kjenner som har autisme. De forsøker å skli inn ved å kjøpe samme klær som andre og herme etter andre, og de forsøker å gjøre som andre i mellommenneskelige relasjoner fordi de selv ikke har noen måte å regne ut hva som er passende oppførsel. Autisme har lenge vært noe som er vanskelig å oppdage hos kvinner, nettopp fordi de har skjønt at sosial adferd er en greie de bør mestre eller late som de mestrer.

Sommerfuglerflyr skrev (2 minutter siden):

Siste avsnittet ditt. Hva mener du her? At fordi de er forelsket i deg så blir det rar kjemi i vennskapet som kan virke litt toxic? Foreslår du at hun er lesbisk, jeg må si tanken har slått meg at hun er det tidligere, men hun har forlovet seg med en mann.

Toxic og toxic…ja, muligens. Jeg ville nok sagt merkelig. Det blir ofte veldig vanskelig når noen har følelser de ikke forstår at de har eller ikke vil vedkjenne seg at de har.

Hun behøver ikke være lesbisk for å forelske seg eller tiltrekkes en kvinne i sitt liv. Det sagt, hun ville ikke vært den første lesben som var forlovet eller gift med en mann.

Jeg synes det sier noe om saken, at du allerede har vært inne på tanken.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tror ikke det er noe å lure på. Jeg har bare hatt en paranoid følelse en gang i livet. Og vedkommende viste seg å være psykopat. Uansett. Man trenger ikke andre merkelapper enn ubehag og forvirring. Må man sitte og overbevise seg om at personen egentlig er bra så er det ikke bra. Det er jo ikke ofte noe man gjør med folk.

Anonymkode: 6cdf7...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...