Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2006 #21 Skrevet 30. april 2006 Jeg ville tatt hunden til veterinæren, slik at evt. hjernesvulst ble utelukket Deretter ville jeg heller omplassert hunden, en hund biter ikke eieren om ikke eieren er uforstandig og ikke kan med hunder.
Gjest Misha Skrevet 30. april 2006 #22 Skrevet 30. april 2006 Jeg ville tatt kontakt med en hundeekspert som kan analysere situasjonen. Enig, dersom bitingen ikke er et engangstilfelle. Jeg var jo ikke der, så jeg vet ikke hva som kan ha trigget hunden til å bite. Jeg har inntrykk av at små hunder oftere har lavere terskel for å vise aggressivitet enn store hunder? Forsvarsmekanisme som utløses lettere fordi hunden er liten og mer utsatt for angrep? Kan hunden ha en skjult skade og dermed ha et ømt punkt? Jeg synes ikke dette er en grunn til å avskrive hunden uten videre i alle fall. Vanligvis biter ikke friske hunder uten meget gode grunner. Er hunden nervøs av seg, forresten?
Gjest Rødtoppen Skrevet 1. mai 2006 #23 Skrevet 1. mai 2006 Jeg får forsøke å svare på noen spørsmål her da, har fått hele situasjonen forklart godt fra svigers nå... Jeg ville ikke avlivet hunden. Den fløy jo ikke i strupen på eieren. Hvor hardt beit den? Ble det blodig eller bare et liksombitt? Sannsynligvis har den smerter, eller begynner å bli presenil, men jeg ville ikke tatt livet av hunden, bare fordi den beit meg. Jeg passer en hund, den biter ikke meg, men den biter andre som er for streng i tonefallet. ← Hunden var visstnok oppspilt fordi det 10 min før bittet hadde kommet besøk. Det var et skikkelig dypt bitt, ho måtte sy 18 sting i hånda + antibiotika osv. Jeg å er enig i at jeg kanskje ikke ville avlivet hunden hvis den hadde bitt MEG, men den KAN jo da begynne å bite andre også? Jeg ville tatt hunden til veterinæren, slik at evt. hjernesvulst ble utelukket Deretter ville jeg heller omplassert hunden, en hund biter ikke eieren om ikke eieren er uforstandig og ikke kan med hunder. ← Hunden har ikke hjernesvulst, den er ikke presenil som Gjest over her skriver og eierene KAN med hunder! De har hatt denne rasen i over 20 år og drevet med oppdrett, og dette er den første som har bitt. Så å si det du sier over her er bare tull!! Enig, dersom bitingen ikke er et engangstilfelle. Jeg var jo ikke der, så jeg vet ikke hva som kan ha trigget hunden til å bite. Jeg har inntrykk av at små hunder oftere har lavere terskel for å vise aggressivitet enn store hunder? Forsvarsmekanisme som utløses lettere fordi hunden er liten og mer utsatt for angrep? Kan hunden ha en skjult skade og dermed ha et ømt punkt? Jeg synes ikke dette er en grunn til å avskrive hunden uten videre i alle fall. Vanligvis biter ikke friske hunder uten meget gode grunner. Er hunden nervøs av seg, forresten? ← Jeg å har hørt at små hunder ofte er mer aggressive enn store hunder, han har ingen ytre eller indre skader (dette har de nå sjekket opp). Men han er meget nervøs og hissig av seg (det har han vært siden han var valp), redd for det meste (og NEI, det er IKKE på grunn av eierene!) og skal absolutt fly i strupen på andre hunder (helst de store)... Men uansett, svigers har bestemt seg for å beholde hunden inntil videre - så for min del er denne diskusjonen nå avsluttet. Takk for noen gode tanker og råd.
monikabrx Skrevet 1. mai 2006 #24 Skrevet 1. mai 2006 Hvis hunden biter ar eieren et problem. Omplasser hunden, at den bet sin egen eier, sier alt. ← Ommplasser den????? Beklager, men jeg må spørre...Har du noe som helst peiling på hund??
monikabrx Skrevet 1. mai 2006 #25 Skrevet 1. mai 2006 Å tro att en hund som har bitt en gang har større kjangs for å bite igjenn er tull! Hvis hunden bet forde den er aggresiv, eller i mentalt ubalanse, er saken en annen.... Før i tiden sa de gjerne att : den har fåt smaken på blod.. Dette er bare tull. Men om bikja har en "feilkobbling" i hjernen, og biter av den grunn, vill det nokk skje igjenn, forde hunden ikke er mentalt "normal". Da bør itillfellet hunden avlives. Å ommplassere hunden er fulstendig idioti!!! To av mine hunder har bitt meg, Begge gangene forde de skvatt. Den ene hadde jeg i 8 år efter att den bet meg, den bet alldrig igjenn.. Den andre har heller ikke bitt igjenn. Hunder er levende dyr med de fleste føleser som mennesker har.. De føler smerte,angst,glege,sorg osv. Å si att en hund som har bitt en gang vil gjøre det igjenn, blir det samme som å si att alle mennesker som har slått en gang, i redsel,angst,smerte ol. vil gjøre det igjenn. Ønsker dere lykke til med hunden..
Gjest Gjest1 Skrevet 1. mai 2006 #26 Skrevet 1. mai 2006 Godt å høre at den får en sjanse til. Men det jeg ville gjort var å trene på "gå-ut-situasjonen", så den roer seg og gjerne setter seg før den får på båndet. Da slipper man stress, hopping og uhell før den skal ut.
Gjest Varg-Menja Skrevet 1. mai 2006 #27 Skrevet 1. mai 2006 Jeg har alltid hørt at hunder som biter må avlives? ← Ifølge lovverket skal de egentlig det, men det forutsetter jo at noen anmelder saken. Enig med de som sier at man bør se an situasjonen, og prøve å finne ut hvorfor hunden bet. Jeg ville ikke avlivet en hund etter ett engangstilfelle, med mindre det var svært alvorlig. Først ville jeg forsøkt å endre hundens adferd, og dersom det da viser seg å være umulig bør man vurdere avlivning. I forhold til barn i familien så bør uansett ikke en hund være alene med barn, så da må man uansett passe på. Og så lenge dere er usikre på hunden får dere holde dem fra hverandre, til dere har funnet og evt eliminert årsaken til bitingen.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #28 Skrevet 1. mai 2006 Sydde 18 sting, off det var mye synes jeg. Det må ha vært et kraftig bitt. Hva gjorde ho med hunden da den gjorde dette? Hvordan oppførte den seg etterpå? Jeg hadde ikke turt å ha denne hunden sammen med barn hvertfall.
Gjest Little me Skrevet 1. mai 2006 #29 Skrevet 1. mai 2006 til rødtoppen. Håper virkelig ikke dette gjentar seg.
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #32 Skrevet 1. mai 2006 http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/article624242.ece
Gjest Gjest Skrevet 1. mai 2006 #33 Skrevet 1. mai 2006 Den linken er faktisk helt irrelevant! I den undersøkelsen det er snakk om er det vist til hunder som biter barn, noe som er ganske anderledes enn en hund som uten forvarsel biter matmor når hun skal sette på båndet for å gå tur. Barn er ikke hundevennlige skapninger, men kan oppfattes som truende og irrasjonelle.
jordbær Skrevet 2. mai 2006 #34 Skrevet 2. mai 2006 Helt klart anbefalt vetrinær. For uansett om det er en labrador eller en hamster.. Så bør en unaturlig agressiv oppførsel undersøkes. Det kan være alt fra smerter til svulster på hjernen.
Gjest Gjest Skrevet 9. mai 2006 #35 Skrevet 9. mai 2006 Hva ble skjebnen til hunden? Lever han ennå, eller ble han tatt med til dyrelege?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå