AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Vi har aldri hatt et ekstra rom å bruke som gjesterom, så gjester har sovet litt her og der. Men nå skal jeg innrede et rom som kun skal være til gjester. Det blir et normalt størrelse soverom og et bad med do, dusj og vask. Vi har to gjester som kommer (hver for seg) ganske regelmessig, så lurer litt på om jeg skal tilrettelegge for at de kan ha litt av sine ting her. Kanskje en kurv eller et eller annet som de kan ha privat ting i, så om de kommer kan jeg sette fram deres greier (type barbersaker og tannbørste osv), hvis noen andre kommer er det pent pakket vekk og rommet føles "nøytralt" ut. Hva setter dere pris på med et gjesterom? Er det noe dere absolutt ikke liker? Jeg tenker god dobbeltseng. Med to dyner, to tykke puter og to litt tynnere/mykere. Ekstra pledd om noen fryser. Lenestol med et lite bord med leselampe. Det er ikke plass til noen stor garderobe, men en dyp gammel kommode jeg har skal inn der. Så tenker jeg kanskje at det blir teit å ikke kunne henge klær på kleshenger? Rommet er østvendt, om det har noe å si. Hva slags farger velger vi? Ikke så glad i blått og kalde gråtoner, og veldig lei beige og greige vegger overalt. Tips? Anonymkode: cf907...07a
Amys Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden (endret) Høres ut som et koselig gjesterom! Tenker du at kommoden skal være til gjestene? Isåfall ville jeg kanskje heller hatt et lite klesskap, f.eks 50 cm bredt, med hengeplass og skuffer nederst. Og et lite skrivebord, hvis det er plass til det. Hvor lenge av gangen er gjestene hos deg? Og pleier de å oppholde seg på rommet når de ikke sover? Endret 1 time siden av Amys
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden De er her alt i fra en natt til en snau uke av gangen. Pleier ikke å være veldig mye på rommet, men det er kanskje også litt siden de ikke egentlig har hatt eget rom før nå. Tenker at det kan være deilig å kunne trekke seg tilbake litt uten å måtte legge seg, derfor lenestolen. Kommoden var tiltenkt gjestene ja, og så passer den perfekt inn på den ene veggen så den må nesten være der. Tenkte en eller to skuffer til ekstra teppe, gjestehåndklær osv og så kan de ha sine ting i de andre skuffene om de vil pakke ut. Men jeg kan jo henge opp en sånn garderobestang som står 30 cm rett ut fra veggen. Så kan de ha noen plagg hengende på hengere på den uten at det tar gulvplass. Skrivebord en en ting jeg ikke har tenkt på. Takk for tips. Et par knagger er sikkert også lurt. Og gardiner som mørklegger rommet. Anonymkode: cf907...07a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå