Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en del av et sosialt miljø der en person over lang tid har behandla meg på en måte som føles mer og mer systematisk. Hun kommenterer utseende mitt, personligheten min og ting jeg sier forran andre, og gjør ofte narr av meg på en måte som får resten av gjengen til å le. Flere ganger har hun også fortalt videre private ting jeg har sagt til henne, men på en måte som gjør at jeg høres teit ut.

Jeg opplever at hun aktivt prøver og få meg utenfor. Hun kan invitere alle bortsett fra meg til ting, legge ut bilder etterpå og senere komentere at hun regna med at jeg ikke ville være med. Hvis jeg kommer inn i en samtale kan hun himle med øyene, utveksle blikk med andre eller si ting som «nå begynner hun igjen». Noen ganger har andre begynt og kopiere måten hun snakker til meg på. Jeg har prøvd og si ifra et par ganger. Da har hun enten ledd av det, sagt at jeg mangler selvironi, eller fortalt andre at jeg lager drama. Samtidig kan hun være veldig hyggelig mot meg når vi er alene, så jeg har brukt lang tid på og tenke at jeg kanskje bare er for sensitiv.

Dette har pågått lenge nok til at jeg gruer meg før jeg skal møte dem og går igjennom alt jeg har sakt etterpå. Jeg føler meg rett og slett liten i dette miljøet, og det er vanskelig og bare finne en ny gjeng da vi bor på et lite sted og jeg har alt her. Hva ville dere gjort i en sånn vanskelig sosial relasjon?

Anonymkode: 460ae...be5

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å henge med henne alene i alle fall, og slutt å si noe som helst til henne om deg eller ditt privatliv.

Anonymkode: 67711...294

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså…hvorfor vil du deg selv så vondt at du fortsetter kontakten? Er vel bare en ting å gjøre her.

Anonymkode: 7b849...fbf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

jeg har brukt lang tid på og tenke at jeg kanskje bare er for sensitiv

Hvis det ikke er en gjenganger at dine venner og bekjente gir deg en kjip følelse så er du ikke for sensitiv. Da er det spesifikt hun som er problemet.

Det er heller ikke så mye poeng i å gruble over akkurat hvorfor det blir sånn. Alt du egentlig trenger å vite er at du ikke føler deg vel når du er med denne personen.

Det er også alt hun trenger å vite den dagen hun lurer på hvorfor du dumpet henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør de andre når dette skjer? Synes de det er greit? 

Har du noen der du kan prate med og alliere deg litt med? 

Anonymkode: d9060...a10

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Går dere på skole eller er du i jobb? Er vennene med på samme fritidsaktiviteter?

Det høres ikke ut som hun er en venninne.  Er miljøet der du bor så lite at du ikke kan finne andre steder å være sosial? 

Anonymkode: a2e78...2e2

AnonymBruker
Skrevet

Hun manipulerer deg og bruker deg. Kjenner typen, immari kjipt. Ofte tør ingen gjøre noe for da blir de hengt ut neste gang. 

Kanskje du må komme deg unna. Flytte. Finn iallfall noe eller noen utenom denne gjengen også så har du flere ben å stå på. 

Anonymkode: 84d81...416

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha ditcha hele gjengen. Om de andre ikke står opp for deg på noen som helst måte, men heller kopierer måten hun snakker til deg på og ler av deg, da er ingen av disse folkene dine venner. 

Det er bedre å bare ha et par gode venner enn en hel gjeng med dårlige!

Anonymkode: 7ba17...fed

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...